102 841 läst · 317 svar
103k läst
317 svar
Kommunen vill jag flyttar 15 år gammal lekstuga
Idag (sedan iaf två år tillbaka) finns det massor med kommunala (och privata) grönområden runt om i landet där det är ängsmark och som klipps/slås max en gång om året (sensommaren/hösten).F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Här är två exempel,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Som jag försökte förklara tidigare så var min kommentar inte angående hemnet utan om delen där det stod att som spekulant kollar man den.Nissens skrev:
Logga in
Skapa konto
Nu har jag i bilden ringat in det jag svarade på.
Förstår du nu att jag inte har sagt något om vad som finns på hemnet?
Dilato förstod det redan i inlägg 67.
Ja det är antagligen bättre för biologisk mångfald att låta det växa än att göra gräsmatta av det. Och oavsett det är det helt irrelevant, du har inget för att göra ändå.F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Huggormar är dom enda giftiga djuren i Sverige. Dom brukar ändå inte trivas mitt i villaområden. Men visst kan dom dyka upp där också. Det hör till när man bor i hus att det kan dyka upp vilda djur på ens gård.F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Vad sånt är som skulle vara farligt vet jag inte.
Getingar, humlor och bin har även gift. Detta gift tar livet av runt fem personer per år.N Niq skrev:
https://ugglansno.se/sveriges-farligaste-djur/
Alla spindlar är giftiga!N Niq skrev:
Maneter bräns med ett gift.
Brännässlor likaså.
Getingar och bin använder gift.
Myror myrssyra.
Mfl.
Det finns många aggressiva djur förutom människan!
Alfredo skrev:
Ok jag erkänner jag har fel. Tänkte inte på dom som bara är farliga för människor i väldigt stora mängder eller om man är allergisk.K Kriss Marc skrev:
Väldigt få är aggressiva.