F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Lite fel ställe att låta det växa fritt mitt i ett villaområde? Ormar och sånt är ju så jäkla bra att ha nära hus och barn!
Idag (sedan iaf två år tillbaka) finns det massor med kommunala (och privata) grönområden runt om i landet där det är ängsmark och som klipps/slås max en gång om året (sensommaren/hösten).

Här är två exempel,
Skylt i ett grönområde som informerar om vikten av biologisk mångfald och att vissa gräsytor omvandlas till ängsmark, med text och QR-kod för mer info.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skylt i en blomstrande äng med texten "Gräsmattan får blomma!" och förklarar fördelar med att låta gräsmattor blomma för pollinatörer och biologisk mångfald.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det var jag som påstod att alla fastigheter på Hemnet har karta över fastigheten med markerade gränser. Då påstod du att många inte har det.

Så, då kanske du trots allt håller med om att ts sannolikt fått information om fastigheten och en karta när hen köpte den för 7 år sedan?
Som jag försökte förklara tidigare så var min kommentar inte angående hemnet utan om delen där det stod att som spekulant kollar man den.

Bild av ett foruminlägg där användaren Niq visar en kommentar från Nissen och har ritat en röd cirkel runt texten "Nog kollar man den när man är spekulant.
Skapa konto

Nu har jag i bilden ringat in det jag svarade på.
Förstår du nu att jag inte har sagt något om vad som finns på hemnet?

Dilato förstod det redan i inlägg 67.

Sköter dom sin mark? Dom har inte varit där sen jag flyttat in 2017. Hur kan dom sköta sin mark?
Dom har aldrig varit där, den mark som är deras är helt igenväxt. Hur kan du veta att dom sköter sin mark? Har du varit där och tittat ?
Ja det är antagligen bättre för biologisk mångfald att låta det växa än att göra gräsmatta av det. Och oavsett det är det helt irrelevant, du har inget för att göra ändå.

• Gilla
  • Älska
Offroad och 2 till
  • Laddar…
Lite fel ställe att låta det växa fritt mitt i ett villaområde? Ormar och sånt är ju så jäkla bra att ha nära hus och barn!
Huggormar är dom enda giftiga djuren i Sverige. Dom brukar ändå inte trivas mitt i villaområden. Men visst kan dom dyka upp där också. Det hör till när man bor i hus att det kan dyka upp vilda djur på ens gård.

Vad sånt är som skulle vara farligt vet jag inte.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Huggormar är dom enda giftiga djuren i Sverige. Dom brukar ändå inte trivas mitt i villaområden. Men visst kan dom dyka upp där också. Det hör till när man bor i hus att det kan dyka upp vilda djur på ens gård.

Vad sånt är som skulle vara farligt vet jag inte.
Alla spindlar är giftiga!
Maneter bräns med ett gift.
Brännässlor likaså.
Getingar och bin använder gift.
Myror myrssyra.
Mfl.
Det finns många aggressiva djur förutom människan!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Samma retorik, samma människor.
Jag tror det är något du hittat på själv.

Alfredo Alfredo skrev:
Getingar, humlor och bin har även gift. Detta gift tar livet av runt fem personer per år.
[länk]
K Kriss Marc skrev:
Alla spindlar är giftiga!
Maneter bräns med ett gift.
Brännässlor likaså.
Getingar och bin använder gift.
Myror myrssyra.
Mfl.
Ok jag erkänner jag har fel. Tänkte inte på dom som bara är farliga för människor i väldigt stora mängder eller om man är allergisk.

Väldigt få är aggressiva.

M
Alfredo Alfredo skrev:
Pocent felstavat.
[bild]
Tack fö kårrigerinen😘

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Getingar, humlor och bin har även gift. Detta gift tar livet av runt fem personer per år.
[länk]
Och myror, myggor. Giftiga är de allihopa, om än olika mycket.

K Kriss Marc skrev:
Men väldigt få som sparkar ihjäl någon för skoj skull.

K Kriss Marc skrev:
Brännässlor likaså.
Det nässlor jag känner till är inga djur. 😉

Alfredo Alfredo skrev:
Det nässlor jag känner till är inga djur. 😉
Nässeldjur. Aldrig hört om?

Intet Intet skrev:
Nässeldjur. Aldrig hört om?
Fast nu var det brännässlor jag kommenterade.

Nissens
N Niq skrev:
Dilato förstod det redan i inlägg 67.
@Dilato tänker tydligen mycket snabbare än jag. 😊
Sorry, men nu fattar jag också. 😊

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.