75 245 läst · 157 svar
75k läst
157 svar
Kommunen har satt skylt i vår trädgård
Helt oavsett om man anser att kommun/trafikverket gjort fel eller inte är det ett oerhört dumt råd. Det är en skylt för väjningsplikt.M maria01 skrev:
Hur skulle du må om du plockade bort skylten och det ett tag senare sker en olycka i korsningen för att någon inte visste om att den skulle lämna företräde?
eller flytta ner på asfalten dåtveksamt skrev:
lämna företräde, var är vägen som skylten gäller för?TheGrayLady skrev:Av en ren tillfällighet så satt barnen och kollade på vårt hus i Google street och först reflekterade inte jag men sen såg jag något inte stämde.
Denna skylt sitter i ett av våra hörn på tomten och den satt nedanför L-stöden innan (syns märken i asfalten).
Har inte pratat med kommunen om detta men de har alltså tryckt ner en skylt en bit in på vår tomt utan vår tillåtelse för nån vecka sen. Får de göra så här?
[bild]
Innan du gör något annat. Gå till kommunen och be att få titta på deras juridiska beteckningar för fastigheten ifråga. Där lär det visa sig om det är på din tomt eller inte. Innan dess kanske det är dumt att väcka en björn?TheGrayLady skrev:Av en ren tillfällighet så satt barnen och kollade på vårt hus i Google street och först reflekterade inte jag men sen såg jag något inte stämde.
Denna skylt sitter i ett av våra hörn på tomten och den satt nedanför L-stöden innan (syns märken i asfalten).
Har inte pratat med kommunen om detta men de har alltså tryckt ner en skylt en bit in på vår tomt utan vår tillåtelse för nån vecka sen. Får de göra så här?
[bild]
Gränserna kontrollerades senast i slutet av juli pga en ändring av tomtens storlek (ändring av gräns uppe i ’andra hörnet’ av tomten). De gamla gränsmarkeringarna stämde med infon som fanns hos kommunen, även L-stödens placering.P Peter__1 skrev: