M maria01 skrev:
bara pilla bort det på 1 minut

haha jobbar du på komunen eller har aldrig hört nån som älskar komunen mer en dig
Vart jag jobbar eller inte jobbar har väldigt lite att göra med att jag tycker det är väldigt dumt att uppmana andra till att begå brott eller bara rena dumheter, som dessutom riskerar att utsätta tredje person för stora risker.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
bara pilla bort det på 1 minut

haha jobbar du på komunen eller har aldrig hört nån som älskar komunen mer en dig
Bara så man vet vad man argumenterar emot, tycker du att man ska få välja och vraka vilka regler och lagar man följer och vilka man ska få strunta i?
 
  • Gilla
  • Haha
Tord Gustavsson och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Bara så man vet vad man argumenterar emot, tycker du att man ska få välja och vraka vilka regler och lagar man följer och vilka man ska få strunta i?
så när din arbetsgivare komunen gör det då är det lagligt
 
  • Gilla
  • Haha
Sir Duke och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Bara så man vet vad man argumenterar emot, tycker du att man ska få välja och vraka vilka regler och lagar man följer och vilka man ska få strunta i?
Jag tycker man ska få välja om man vill ha vägskyltar på sin tomt eller inte.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
K
Det kan ju bara ha varit nån trött kommunalarbetare som hade en dålig dag och som tänkte.
" Nää, de som bor här ska nog få något att fundera över"
Kommunen kanske inte ens har en aning om varför den flyttades.
 
M maria01 skrev:
så när din arbetsgivare komunen gör det då är det lagligt
1. jag jobbar inte på/åt kommunen. Varken TS kommun eller någon annan.
2. När har jag, någon enda gång, sagt att kommunen/Trafikverket gjort rätt? Hint: det har jag inte, för det tycker jag definitivt inte.
3. Om någon gör fel, ger det dig rätten att göra ett helt annat fel?
4. Svara nu på frågan, tycker du man ska få välja vilka regler och lagar man följer?
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Jag tycker man ska få välja om man vill ha vägskyltar på sin tomt eller inte.
Då är vi helt eniga på den punkten! Har jag påstått annat?
 
  • Gilla
  • Haha
Tord Gustavsson och 2 till
  • Laddar…
K
tveksamt tveksamt skrev:
Då är vi helt eniga på den punkten! Har jag påstått annat?
Men nu har ju inte ts. valt att ha en skylt, det har någon annan gjort.
 
  • Gilla
  • Haha
Tord Gustavsson och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
1. jag jobbar inte på/åt kommunen. Varken TS kommun eller någon annan.
2. När har jag, någon enda gång, sagt att kommunen/Trafikverket gjort rätt? Hint: det har jag inte, för det tycker jag definitivt inte.
3. Om någon gör fel, ger det dig rätten att göra ett helt annat fel?
4. Svara nu på frågan, tycker du man ska få välja vilka regler och lagar man följer?
svarar att om nån slår mig så slår jag tillbaka samma sak här
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
M maria01 skrev:
svarar att om nån slår mig så slår jag tillbaka samma sak här
Skönt att du flyttat till Frankrike där man håller på med att vräka ut koskit i varje protest och tycker det är OK så slipper jag dig som granne och förstörande av kommunens pengar på att köpa nya skyltar mm.
 
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Skönt att du flyttat till Frankrike där man håller på med att vräka ut koskit i varje protest och tycker det är OK så slipper jag dig som granne och förstörande av kommunens pengar på att köpa nya skyltar mm.
vad skrev jag förstöra? skrev ju flytta tillbaka den kostar inget för nån
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Men du tycker det är helt OK att föreslå någon som redan har ställt frågan till kommunen om skylten att man ska börja flytta skylten innan man fått svar och ev åtgärd?
Läs hela tråden. TS har ställt frågan och inväntar svar så TS behöver inga fler råd innan hen får ett svar från kommunen.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Men du tycker det är helt OK att föreslå någon som redan har ställt frågan till kommunen om skylten att man ska börja flytta skylten innan man fått svar och ev åtgärd?
Läs hela tråden. TS har ställt frågan och inväntar svar så TS behöver inga fler råd innan hen får ett svar från kommunen.
du som inte har läst hela tråden när du först svara mig så där

och är det bara jag som har svarat efter det ts skrev om väntan på svar?
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
K K. L skrev:
Men nu har ju inte ts. valt att ha en skylt, det har någon annan gjort.
Ja, och TS har därför kontaktat kommunen om den saken så att de kan flytta på den, så vad är då problemet?
Skulle kommunen/Trafikverket vägra får man ta nästa steg då, exempelvis kronofogden.
Skulle kommunen/Trafikverket återkomma och säga att de har rätt att ha skylten där får man vidta relevanta åtgärder då, som att kontakta en jurist eller liknande inte att helt sonika plocka bort den.

M maria01 skrev:
svarar att om nån slår mig så slår jag tillbaka samma sak här
Nej, det är ganska långt ifrån vad som hänt här. Ingen har ju slagit dig och inte TS heller.
För allt vi vet är det en underentreprenör som missförstått någon och gjort ett ärligt misstag.
Men du kanske smäller till någon om de råkar stöta till dig i kassakön också?

Vad är det för förskolenivå på argumentationen egentligen? Varför ska vi förutsätta att någon medvetet jävlas och att ägaren ska vägra åtgärda problemet till den nivån att TS uppmuntras att begå brott och ev. utsätta andra (helt oskyldiga) för svåra/obehagliga/farliga trafiksituationer?!
 
  • Gilla
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Ja, och TS har därför kontaktat kommunen om den saken så att de kan flytta på den, så vad är då problemet?
Skulle kommunen/Trafikverket vägra får man ta nästa steg då, exempelvis kronofogden.
Skulle kommunen/Trafikverket återkomma och säga att de har rätt att ha skylten där får man vidta relevanta åtgärder då, som att kontakta en jurist eller liknande inte att helt sonika plocka bort den.


Nej, det är ganska långt ifrån vad som hänt här. Ingen har ju slagit dig och inte TS heller.
För allt vi vet är det en underentreprenör som missförstått någon och gjort ett ärligt misstag.
Men du kanske smäller till någon om de råkar stöta till dig i kassakön också?

Vad är det för förskolenivå på argumentationen egentligen? Varför ska vi förutsätta att någon medvetet jävlas och att ägaren ska vägra åtgärda problemet till den nivån att TS uppmuntras att begå brott och ev. utsätta andra (helt oskyldiga) för svåra/obehagliga/farliga trafiksituationer?!
du lever ju nån form av dröm värld där kronofogden polisen eller nån annan skulle ens ta i fallet

att ts ska ta och betala för en jurist du är ju helt borta

"svåra/obehagliga/farliga trafiksituationer" förstår inte varför om skylten flyttas tillbaka till hålet den stod i från början
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.