2 665 läst · 47 svar
3k läst
47 svar
Kommentarer till planlösning av kök
Dom flesta har den typen av lösning, vår kommer från HTH. När vi var runt och kollade så fanns det hos dom flesta köksleverantörer, kvik hade en variant med två lådor båda lika höga.T turbolimpa skrev:Vet du var eran soplösning är ifrån? Även vår nuvarande sophantering känns ganska liten, men jag tycker typ att det är ganska skönt att slänga ganska ofta, det hinner inte bli så äckligt. Så därför jag tänkte att det skulle räcka med en låda som var halva höjden. Och komposten är ju som standard ganska kort också. Ska kolla på lite fler såna.
Dom har även stommar som är extra djupa så du kan utnyttja platsen som din extra djupa bänkskiva ger.
Missa inte att ta del av den gratistjänst som IKEA har, att boka ett möte. De har stor erfarenhet. Jag fotograferade noga det gamla köket. Jag tog bilder på avlopp i och under bänkar, ventilation och annat styrande. Jag hade mått på var avlopp och annat fanns. Ni går gemensamt igenom alla dina versioner digitalt. Efter första mötet hade jag fått mycket bra återkoppling som hjälpte mig att finslipa lösningen.
Efter andra mötet hade jag beställningen och leveransdatum klart. Där gjorde vi några ytterligare smärre, men kloka ändringar och smarta tillägg som ritverktyget inte direkt avslöjat fanns. Det lägger nämligen automatiskt till innerlådor överallt, vilket totalt desavoerar hur lådor kan utnyttjas.
Beträffande sopsorteringen valde jag en 80cm Exceptionell. Man knuffar till lådan med vaden så att den rullar ut. Händerna fulla…
Viktigt: IKEAs skåp har inte standardhöjd på socklarna vilken kan omöjliggöra dragning av avloppsrören.
Efter andra mötet hade jag beställningen och leveransdatum klart. Där gjorde vi några ytterligare smärre, men kloka ändringar och smarta tillägg som ritverktyget inte direkt avslöjat fanns. Det lägger nämligen automatiskt till innerlådor överallt, vilket totalt desavoerar hur lådor kan utnyttjas.
Beträffande sopsorteringen valde jag en 80cm Exceptionell. Man knuffar till lådan med vaden så att den rullar ut. Händerna fulla…
Viktigt: IKEAs skåp har inte standardhöjd på socklarna vilken kan omöjliggöra dragning av avloppsrören.
Klicka här för att svara