48 880 läst · 158 svar
49k läst
158 svar
Kofot, vilken ska man köpa?
Det kostar att ligga på topp =) Själv har jag hultaforsen från Jula. 599 kr. Fast tveksam om den är 71 cm. Hur som helst har den med bravur löst uppgifterna
Vilken av dem tycker du är bäst?
Det sved när jag skaffade Hultafors ställbara bräckjärn men det var värt det. Så många tillfällen som jag inte skulle kunnat bryta med en vanlig men med ställbara huvudet kommer man åt i stort sett överallt. Att det sen är lätt att vrida dagens propellervirke till reglar rätt när man bygger är ett stort plus till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jag är mest förvånad över att man kan dryfta åtta sidor om kobräckare... att jag läst hela tråden är ju smått sjukt också
Jag håller också på Gränsfors Tove.
Jag kommer inte riktigt ihåg vad som avgjorde till Toves fördel men jag tror den kändes bättre helt enkelt. Jag har alla tre storlekarna, liten, Mellan och STOR. Den stora fixar i stort sett allt men den lilla är ofta fullt tillräcklig och väldigt smidig att hantera. Jag köpte mina på Swedol för ett par år sedan som ivarjefall då hade helt OK priser på dessa.
Jag kommer inte riktigt ihåg vad som avgjorde till Toves fördel men jag tror den kändes bättre helt enkelt. Jag har alla tre storlekarna, liten, Mellan och STOR. Den stora fixar i stort sett allt men den lilla är ofta fullt tillräcklig och väldigt smidig att hantera. Jag köpte mina på Swedol för ett par år sedan som ivarjefall då hade helt OK priser på dessa.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 341 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 341 inlägg
Håller på Hultafors. Bra med tunna brytdelar som håller och kommer in i smala springor.
Tog upp samtliga trägolv i hela huset. Gick smidigt tack vare bra verktyg.
Tog upp samtliga trägolv i hela huset. Gick smidigt tack vare bra verktyg.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Jag håller också på tove
Jag har 3 hultafors och 2 tove i olika storlekar
Tove-fötterna känns mycket mer gedigna.
Deras blå färg smetar inte av sig på väggarna som hultafors röda gör.
Jag har 3 hultafors och 2 tove i olika storlekar
Tove-fötterna känns mycket mer gedigna.
Deras blå färg smetar inte av sig på väggarna som hultafors röda gör.
men du behöver inte köp nån ny 60cm =) har själv en sån och en gul fiskars för grovjobben en 120cm och en liten för lister. den 120cm är guldvärdTeroM skrev:Det sved när jag skaffade Hultafors ställbara bräckjärn men det var värt det. Så många tillfällen som jag inte skulle kunnat bryta med en vanlig men med ställbara huvudet kommer man åt i stort sett överallt. Att det sen är lätt att vrida dagens propellervirke till reglar rätt när man bygger är ett stort plus till.
[bild]