Inte så farligt. Hög kvalitet kostar vet du väl? :D

Du kan säkert köra deras prisgaranti på den!:)

Det kostar att ligga på topp =) Själv har jag hultaforsen från Jula. 599 kr. Fast tveksam om den är 71 cm. Hur som helst har den med bravur löst uppgifterna ;)

Jag har en Gränsfors kofot av största modell och en litet mindre Hultafors "Tove".
Överlägset bästa modellen som finns.

Vilken av dem tycker du är bäst?

richardtenggren
Gränsfors(egentligen Svedbro Smide) kofot heter ju Tove, så tror han menar att hultafors har en kopia, därav citationstecken.

Så köp en Tove från Hälsingland :)

Det sved när jag skaffade Hultafors ställbara bräckjärn men det var värt det. Så många tillfällen som jag inte skulle kunnat bryta med en vanlig men med ställbara huvudet kommer man åt i stort sett överallt. Att det sen är lätt att vrida dagens propellervirke till reglar rätt när man bygger är ett stort plus till.

Hultafors ställbara bräckjärn med röd-svart handtag och flexibelt silverfärgat huvud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Jag är mest förvånad över att man kan dryfta åtta sidor om kobräckare... att jag läst hela tråden är ju smått sjukt också ;)

• Gilla
  • Haha
Vardagsrum och 2 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jag är mest förvånad över att man kan dryfta åtta sidor om kobräckare... att jag läst hela tråden är ju smått sjukt också ;)
Men den sträcker sig över 8 år så det är väl ok ...

N New_options skrev:
Vilken av dem tycker du är bäst?
Om priset är det samma skulle jag välja Gränsfors.
Jag är inte helt säker men jag har en känsla av att de har bättre kvalitet på materialet.

Jag håller också på Gränsfors Tove.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad som avgjorde till Toves fördel men jag tror den kändes bättre helt enkelt. Jag har alla tre storlekarna, liten, Mellan och STOR. Den stora fixar i stort sett allt men den lilla är ofta fullt tillräcklig och väldigt smidig att hantera. Jag köpte mina på Swedol för ett par år sedan som ivarjefall då hade helt OK priser på dessa.

useless useless skrev:
Inte så farligt. Hög kvalitet kostar vet du väl? :D
Man får vad man betalar för. Ingår gör villa i stockholmsförort. :)

Håller på Hultafors. Bra med tunna brytdelar som håller och kommer in i smala springor.
Tog upp samtliga trägolv i hela huset. Gick smidigt tack vare bra verktyg.

Jag håller också på tove
Jag har 3 hultafors och 2 tove i olika storlekar
Tove-fötterna känns mycket mer gedigna.
Deras blå färg smetar inte av sig på väggarna som hultafors röda gör.

TeroM TeroM skrev:
Det sved när jag skaffade Hultafors ställbara bräckjärn men det var värt det. Så många tillfällen som jag inte skulle kunnat bryta med en vanlig men med ställbara huvudet kommer man åt i stort sett överallt. Att det sen är lätt att vrida dagens propellervirke till reglar rätt när man bygger är ett stort plus till.

[bild]
men du behöver inte köp nån ny 60cm =) har själv en sån och en gul fiskars för grovjobben en 120cm och en liten för lister. den 120cm är guldvärd :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.