Det där kan jag med 95 procents säkerhet säga är 3x1w spottar, inte 3x3w, oavsett vad säljaren säger. Har själv gått på den niten när jag gjorde en provbeställning och det kryllar av "3x3w" som är 1x3w. Kollar man närmare på bilderna på en "3x3w" LED så kan man ofta se att det står 350mAh på drivdonet. Tycker mig se det även på de du länkar till om man förstorar första bilden. Har du kvar något drivdon?

Sen vågar jag nog även påstå att du inte har CREE-dioder i dem heller :)

Dina Leds ska alltså med stor sannolikhet ha 350mAh, inte 700.
 
steelblade skrev:
Ringde elbutik.se nyss och ville reklamera drivdonet som endast är 3 månader gammalt. Men han ville veta vad jag hade för spec på mina lampor. Dom är ju enligt säljaren på ali 3x3w mer vet jag inte. [länk]

Har för mig jollyn står på 700mA och dom är seriekopplade. Tipps?
Testa att kortsluta en armatur eller flera tills återstående lyser ok, fungerar inte det heller, så testa med annat drivdon om du har möjlighet.
 
jeppeknaster skrev:
Det där kan jag med 95 procents säkerhet säga är 3x1w spottar, inte 3x3w, oavsett vad säljaren säger. Har själv gått på den niten när jag gjorde en provbeställning och det kryllar av "3x3w" som är 1x3w. Kollar man närmare på bilderna på en "3x3w" LED så kan man ofta se att det står 350mAh på drivdonet. Tycker mig se det även på de du länkar till om man förstorar första bilden. Har du kvar något drivdon?

Sen vågar jag nog även påstå att du inte har CREE-dioder i dem heller :)

Dina Leds ska alltså med stor sannolikhet ha 350mAh, inte 700.
Kan säkert stämma, men det är lika mycket (eller mer) fel på drivdonet för det.
 
Ja de drivdon som medföljde stod det 3x3w 350mA på. Och de levererade endast 2.1W! Men det har väl inte någon betydelse nu? Kan jollyn ta skada av att jag matar in mer kräm i tydligen förklena lampor?
 
steelblade skrev:
Kan jollyn ta skada av att jag matar in mer kräm i tydligen förklena lampor?
Nej, drivdonet levererar ju bara inställd ström, för det har ju ingen aning om hur mycket ström dioderna tål. Det som skulla kunna ställa till det i långa loppet är om man har för snålt tilltaget utrymme för drivdonet så att kylningen blir lidande.
 
Drivdonet sitter på vinden monterat på en takstol. Det låter ju på de flesta som att mitt drivdon gett upp? Känns ju så med, nu glöder endast spottarna. Så det har packat ihop helt verkar det som :thumbdown:
 
Hejsan alla. Jag tänkte köpa hem några downlights och sätta i lägenheten. Dom jag har tittat på är dom här http://www.ebay.com/itm/9W-12W-15W-...64?pt=US_Light_Bulbs&var=&hash=item2c72f81958 i 15w. Tänkte sätta 5st i hallen, 5st i köket, 12 i vardagsrummet och 9st i sovrummet. Som jag fattar så använder ni "Jolly" så jag tänkte köpa 4st Jollyn. Men min fråga är vilken jolly ska man ha till varje rum? Är det någon annan som köpt 15w downlights som ni är nöjda med får ni jättegärna länka till dom :)
 
Linkannr3 skrev:
Hejsan alla. Jag tänkte köpa hem några downlights och sätta i lägenheten. Dom jag har tittat på är dom här [länk] i 15w. Tänkte sätta 5st i hallen, 5st i köket, 12 i vardagsrummet och 9st i sovrummet. Som jag fattar så använder ni "Jolly" så jag tänkte köpa 4st Jollyn. Men min fråga är vilken jolly ska man ha till varje rum? Är det någon annan som köpt 15w downlights som ni är nöjda med får ni jättegärna länka till dom :)

Väldigt låg verkningsgrad på dom där, (580 lm / 15 W = 39 lm/W) om man nu ska tro på siffrorna, men specade data stämmer sällan på kina-spottar så bered dig på en överraskning när dom anländer.
Vad gäller antalet drivdon så kan du per drivdon ha 18 st dioder vid 700mA(3W-dioder) eller 20 st vid 350mA(1W-dioder) och det är ju 5 dioder i varje armatur, resten får du räkna ut själv :)
 
  • Gilla
Linkannr3
  • Laddar…
Ok tack för svaret :) Som sagt är det någon annan som kan rekomendera några andra som lyser bra?
 
Linkannr3 skrev:
Ok tack för svaret :) Som sagt är det någon annan som kan rekomendera några andra som lyser bra?
Som trådstartare känns det tungt att tala emot sig själv, men Malmberg MD99 är bland det bästa jag sett i led-väg, inte speciellt dyra heller

http://elbutik.se/product.html/malmbergs-md-99-led-5w-vit500ma-ip44
 
  • Gilla
Linkannr3
  • Laddar…
Jag köpte Downlights här ifrån utan några som helst problem.
http://www.besun-led.en.alibaba.com/
Det är COD leds och 6-10w går på 350mA och 15-30w går på 500mA men väljer du att köpa med drivers så behöver man inte fundera med på det. Jag ska styra mina med DALI och köpte utan drivers och sedan kompletterar jag med MeanWell drivers som klarar lite med watt för att clustra ihop flera lamport till samma drivdon.
testade att beställa hem ett mindre parti först och välder lite olika men fastnade för deras 6,10 och15w med 3000k.

Bra pris och bra kvalite utan feta mellanhänder, tröt på ockerpriserna i sverige.
(Dom kan skriva ner värdet på det som skickar så man inte behöver tulla/momsa så mycket)
 
  • Gilla
Linkannr3
  • Laddar…
Tack igen för era svar :) Men 5w blir inte det för klent? Vill kunna vrida upp dom så man har riktig belysning vid städning :)
 
Ex3mX skrev:
Jag köpte Downlights här ifrån utan några som helst problem.
[länk]
Det är COD leds och 6-10w går på 350mA och 15-30w går på 500mA men väljer du att köpa med drivers så behöver man inte fundera med på det. Jag ska styra mina med DALI och köpte utan drivers och sedan kompletterar jag med MeanWell drivers som klarar lite med watt för att clustra ihop flera lamport till samma drivdon.
testade att beställa hem ett mindre parti först och välder lite olika men fastnade för deras 6,10 och15w med 3000k.

Bra pris och bra kvalite utan feta mellanhänder, tröt på ockerpriserna i sverige.
(Dom kan skriva ner värdet på det som skickar så man inte behöver tulla/momsa så mycket)
Det fanns några olika att välja på ;-) Hur lång tid tog det för dig att få hem därifrån?
 
Linkannr3 skrev:
Det fanns några olika att välja på ;-) Hur lång tid tog det för dig att få hem därifrån?
Det gick på mindre än 10 dagar. Nu är det iofs Chinese New Year och dom vaknar till den 17:de igen. Kontakta dom och lägga en beställning kan du säkert göra nu. Hela China står still under deras NY...
 
  • Gilla
Linkannr3
  • Laddar…
Låter kanonbra det :) Jag vart helt vimsig nu när det var så många att välja på. Du skulle inte kunna vara snäll och länka till någon som du tror skulle passa mig? Vill som sagt ha 15w och dom ska vara dimmbara. En annan fråga, ifall man kör med original drivers, behöver man inte då någon typ av "Jolly"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.