H
Köpte själv en ny Festool PS300 innan sommaren. Dyr, men värd varenda krona.
 
var på AEG hemsida för att titta vad de har.
Såg att 700maskinen är utbytt mot en ny som heter 800.
Den har snabbfäste för bladet.
 
Hmm undrar om man kan byta ut armen bara som håller bladet.
Beställde AEG från COs hemsida i torsdags men har inte hänt ett dugg, står pågående beställning när jag logar in och kollar. Hur lång tid tog det för er att få grejerna?
 
Nix AEG 800 är inte ett utbyte för 700an.. 700an är en bantad variant. tittar man på sprängskisserna är det ett begränsat antal delar som behöver bytas för att bygga om en 700 till en 800.
Så 700an är mer specialframtagen för tex CO mfl som en billig maskin med ett bra märke på

Bezt: det tog över 1 vecka innan min order började röra på sig.. men sen tog det ca 24 h tills jag fick den i handen när den väl skickades
 
Ah där ser man vad fel man kan ha
 
Beställde torsdag, kom tisdagen efter.
 
Frohike: Har du nån kolla på vad som behövs byta för att få snabbfäste? Och kostnad?

Mailade CO om min leverans och de hade haft enorm försäljning på rean och man fick räkna med 10-14 dagar. Bara att hoppas att man får maskinen öht om de ligger efter så de inte tar slut.
 
skalman1 skrev:
varför tog jag inte en blå bosch undrar jag .
Exakt. Har helt slutat köpa dom sk hobbyvarianterna, kan bli någon halvhobbyvariant, typ SKIL nångång, men annars får det fan va om inte jag har flis nog till en proffsmaskin.

Inte nog med att förstås hållbarheten är längre, det är för bövelen en helt annan känsla och jobba med riktiga verktyg, helt annan känsla. Även om jag bara är hemmapulare på fritiden tycker jag det är värt varenda krona och investera i verktyg som håller va dom lovar.

Har du inte råd med en ny proffsmaskin.............köp beg.

Så tycker jag iaf. Ha en trevlig helg alla. :)
 
Binesh skrev:
Det här var nästan väntat!

[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]

Det här luktar illa... Att man ska göra business av realisationer.
Auktionerna startar ju på 1kr så jag tycker inte det är så fel. En del av dom har ju inte kommit upp i 450kr så det blir kanske en förlustaffär.
 
Redigerat:
jag tycker det är helt ok, vad jag kan reta mig på är kanske mer om någon går in hos classe o rensar hyllan och sedan hänger ut det på tradera.
 
Ja man tvingar ju inte folk att bjuda och beskrivningen av varan är bra, det är ju värre när de säljer piratgrejer med riktiga proffsmärken på och lurar folk.

Såg på bilderna att jag inte fick med någon manual till min, har ni fått med manual till er AEG?
 
Nimajneb skrev:
jag tycker det är helt ok, vad jag kan reta mig på är kanske mer om någon går in hos classe o rensar hyllan och sedan hänger ut det på tradera.
Minst en av dem verkar ha tömt hyllan.
 
Arnold Braunsweiger skrev:
Exakt. Har helt slutat köpa dom sk hobbyvarianterna, kan bli någon halvhobbyvariant, typ SKIL nångång, men annars får det fan va om inte jag har flis nog till en proffsmaskin.

Inte nog med att förstås hållbarheten är längre, det är för bövelen en helt annan känsla och jobba med riktiga verktyg, helt annan känsla. Även om jag bara är hemmapulare på fritiden tycker jag det är värt varenda krona och investera i verktyg som håller va dom lovar.

Har du inte råd med en ny proffsmaskin.............köp beg.

Så tycker jag iaf. Ha en trevlig helg alla. :)
jo precis, jag har ju mestadels " riktiga" verktyg annars, och eftersom jag inte gillar sticksågar så använder jag dom väldigt lite. därför ansåg jag att det var lite väl dyrt med en "riktig".
men nu har jag insett att gröna bosch oavsett om det är sticksåg eller skruvdragare är riktig skit. hade nog till och med varit bättre med en b&d för då får man iaf en ny direkt istället för att vara utan i 2 veckor.
 
Kommer bryta min blåa Bosch-serie med en: AEG ST 700 E, har beställt en (finns i lager, så hoppas att man får en). Hade tänkt när jag fått råd att köpa en Bosch GST 85/135, men tror att denna kommer "duga" till mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.