38 978 läst · 115 svar
39k läst
115 svar
köpråd: Sticksåg
Bauhaus har redan sålt ut alla blåa till halva priset. Det var antagligen en sommarvikarie eller så var det en vilse typ. Hursomhelst, grattis. 395 kr är svårslagen för en maskin av denna kaliber.louksor skrev:Ni som köpt AEG från clas ohlsson,, är de blå som bilden visar ?
Läste nyss att de byter färg till orange o därför säljs de blå ut, nån butik hade 25% på de blå....
Jag gjorde en bra affär idag.
Var till Clas Ohlsson först och kollade på AEG, men den fanns ej där, men gjorde en sökning i deras dator där den kom fram till 449kr och tog en bild med mobilen på texten/priset.
Sen åkte jag till bauhaus och gick o letade rätt på en AEG ST 700E, fast den var orange. Clas hade ju en blå på bild, men kanske fanns fler färger tänkte jag.
så gick till kundtjänsten och frågade vad som gällde med pris garantin och sa att jag varit på Clas Ohlsson och visade fotot på texten/priset på deras AEG.
Det verkade ju stämma, men kom en till och kollade så alllt var okej, och det var det.
Hade ju samma beteckning, så vi gick vidare till betalningen.
När hon i kassan kollade priset på deras AEG så visade det 1695kr och tyckte det var konstigt att Clas var så mkt billigare och funderade på om det verkligen stämde, men mitt foto var godkänt så efter deras prisgaranti kostade den 395kr och 5års garanti.
Så jag är väldigt nöjd nu.
Hoppas den är lika bra som den ser ut
Testade såga lite nyss, vilken underbar maskin det var att såga med
rakt o fint och som att skära i smör
Jo, hon jag pratade mest med verkade lite osäker på det mesta, så det kanske var nån vikarie lr nåt, men hennes chef som hon ringde på tror jag inte var ny.
rakt o fint och som att skära i smör
Jo, hon jag pratade mest med verkade lite osäker på det mesta, så det kanske var nån vikarie lr nåt, men hennes chef som hon ringde på tror jag inte var ny.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Äsch vad ska de säga? Fel färg tyvärr? Hade säkert inte gått igenom hos alla kassor, men de verkar vara rätt toleranta. Troligen för att de räknar med att folk köper annat.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ja, men nu glömde jag bort att rekommendera Bosch GST135 som sticksåg. Inte billig i kronor räknat men tror jag sågat in de pengarna flera gånger.
Coolare med blå...Säger jag som beställde en igår...
Scrollade igenom tråden och vill bara kommentera en sak...
Det där med att GST 85'ans bladstyrning skulle vara föräldrad och kass håller jag inte med om alls. Det beror nog mer på bladen då.
Faktum är att jag använder i princip aldrig extrastyrningarna på min GST135 heller.
louksor>Grattis till en bra maskin.
Anslaget är en sån sak som jag har till min men som aldrig används, den ligger mest bara i väskan och tar plats.
Det jag oftast använder är en rak bräda att styra efter.
/Kent
Det där med att GST 85'ans bladstyrning skulle vara föräldrad och kass håller jag inte med om alls. Det beror nog mer på bladen då.
Faktum är att jag använder i princip aldrig extrastyrningarna på min GST135 heller.
louksor>Grattis till en bra maskin.
Anslaget är en sån sak som jag har till min men som aldrig används, den ligger mest bara i väskan och tar plats.
Det jag oftast använder är en rak bräda att styra efter.
/Kent
Jag är en sån som helst vill gå in i en affär och handla. Det här med att beställa på nätet är fortfarande lite läskigt. Detta i kombination med att allt tar slut på classe häromkring innan jag ens hinner dit gör att det inte verkade bli nån sticksåg denna gången heller. Jag råkade dock nämna det här om AEGn för en arbetskamrat och det hade han totalt missat. En kvart senare var två maskiner beställda och lär dyka upp på måndag. Så nu kan jag också byta ut min gröna 199kronors B&D så det kanske blir av att såga lite.
Köpte själv den sista på klasolles igår och vet inte om jag kan säga att dom e chanslösa i det blå segmentet då jag nu har jämfört dem med Bosch topp kandidater och för mig är det bara en smaksak vilken man väljer,,,,kvaliteten är lika tycker jag.
AEG har liksom bosch ordentlig o djup rulle som håller bladet på plats till skillnad från billigare märken där bladet tenderar att fladdra som en skithusnärvel.
/Johan. 33p
AEG har liksom bosch ordentlig o djup rulle som håller bladet på plats till skillnad från billigare märken där bladet tenderar att fladdra som en skithusnärvel.
/Johan. 33p