51 655 läst · 126 svar
52k läst
126 svar
Köparen kräver 100 kkr i ersättning för dåligt fungerande takvärme
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Köparen av huset verkar speciell. Nu har jag bara hört via min mamma, så det är ju vinklat åt det hållet, men här kommer det senaste.
Köparens advokat rekommenderade ju köparen att lägga ner fallet förut, köparen höll inte med men skulle fundera och höra av sig. Sen dess har köparens advokat inte kunnat få tag på köparen som helt enkelt slutat svara sin advokat. Min mamma skulle dock få rättsskydd, så hennes advokat skulle hålla det öppet lite till. Känns ju dock lite som en lite speciell köpare som inte ens pratar med sin advokat.
Köparens advokat rekommenderade ju köparen att lägga ner fallet förut, köparen höll inte med men skulle fundera och höra av sig. Sen dess har köparens advokat inte kunnat få tag på köparen som helt enkelt slutat svara sin advokat. Min mamma skulle dock få rättsskydd, så hennes advokat skulle hålla det öppet lite till. Känns ju dock lite som en lite speciell köpare som inte ens pratar med sin advokat.
Pandalus har sannolikt tagit reda på det någon gång under de senaste 14åren om nyfikenheten gnagde...
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är det klokt att lämna lagfart till köparen utan att få betalt?
Köpa & Sälja hus -
Dolt fel? Köparen kräver ersättning
Frågor om juridik och fastighetsrätt -
Vad gäller för oss som säljare när köparen kräver pengar?
Juridik -
Köparen kräver att vi tar med sandlådan vid flytt
Köpa & Sälja hus -
Känner ni till Nobleteam i Lund? Kräver 100 % förskott!
Referenser Hantverkare & Entreprenörer