43 485 läst · 109 svar
43k läst
109 svar
Köparen annonserar om uthyrning innan tillträde
Hej
Köparen får inte använda mäklarbilderna - de är upphovsrättsskyddade hos mäklaren. Jag skulle kontakta mäklaren. Sedan skulle jag inte ge tillträde för visning förrän efter tillträdesdagen, det är hur jag tänker. Om jag höll på och flytta ut, skulle jag inte vilja ha främmande människor springande i huset. Tänk om något försvinner? Jag skulle fundera alldeles för länge på om jag slarvat bort något eller om det var något som följde med en besökare. Något cyniskt kanske, men försiktig på grund av personliga erfarenheter.
/PH
Köparen får inte använda mäklarbilderna - de är upphovsrättsskyddade hos mäklaren. Jag skulle kontakta mäklaren. Sedan skulle jag inte ge tillträde för visning förrän efter tillträdesdagen, det är hur jag tänker. Om jag höll på och flytta ut, skulle jag inte vilja ha främmande människor springande i huset. Tänk om något försvinner? Jag skulle fundera alldeles för länge på om jag slarvat bort något eller om det var något som följde med en besökare. Något cyniskt kanske, men försiktig på grund av personliga erfarenheter.
/PH
Det vet inte du.P PHBOM skrev:
Alla de gånger jag har varit inblandad i bostadsaffärer, både för egen och närståendes räkning har jag frågat och fått tillåtelse att använda mäklarbilderna utan begränsningar, det utan specificera på något sätt vad jag tänkte använda dem till.
I ett par fall innan affären ens är avslutad/kontrakt påskrivet.
Liknande trådar
-
HD-DOM: Fel i badrum ger köparen rätt till prisavdrag
Juridik -
Vad gäller för oss som säljare när köparen kräver pengar?
Juridik -
Vad gör man om köparen flyttar in i bostaden innan tillträde
Köpa & Sälja hus -
Avtal på språk som köparen inte förstår?
Köpa & Sälja hus -
Sålt spis som köparen nu påster är trasig!?
El