Ska jag vara ärlig har jag aldrig använt lasern. Den känns inte så exakt. Lättare att mäta manuellt med bladet direkt innan sågning. Men jag skulle absolut reklamera en trasig laser direkt ur lådan i alla fall. Är det nytt ska allt fungera.
 
Bowman
Bart skrev:
Ska jag vara ärlig har jag aldrig använt lasern. Den känns inte så exakt. Lättare att mäta manuellt med bladet direkt innan sågning. Men jag skulle absolut reklamera en trasig laser direkt ur lådan i alla fall. Är det nytt ska allt fungera.
Ja jag håller med.
Valde denna för att det var lite lulllull. Lite kasst att det inte funkade från start..
 
Redigerat:
Bowman skrev:
Sen tycker jag tvingen som man spänner fast brädorna med känns dålig, den skall liksom "knäckas/brytas" för att tvingen skall spänna fast. Konstig lösning, eller har jag missuppfattat?

Så vad säger ni om lasern och tvingen?
Tvingen är av tveksam kvalite, min blev det problem med ganska snabbt. Drar man åt lite hårdare så släpper den mot vertikala "röret" i den del som sitter högst upp .
 
Det är inte så att det ska vara ett batteri till lasern? Det är det på min såg.
 
Bowman
Lazzeman skrev:
Tvingen är av tveksam kvalite, min blev det problem med ganska snabbt. Drar man åt lite hårdare så släpper den mot vertikala "röret" i den del som sitter högst upp .
Aj då då trodde jag rätt.
Vad synd, jag har bara läst bra om sågen. Och så är det sånna hör smäckiga grejer. Jaja, får se om grejerna håller annars reklameras dom. :)
 
Bowman
mlkjhr skrev:
Det är inte så att det ska vara ett batteri till lasern? Det är det på min såg.
Inte säker, manualen är helt förkastlig med. Skall kolla sen.
 
S
Nej, inget batteri. På min slocknar både lampan och lasern när man rycker ut sladden.
 
Bowman
sinuslinus skrev:
Nej, inget batteri. På min slocknar både lampan och lasern när man rycker ut sladden.
Ja jag googlade lite, verkar som sagt vara nätdriven.
Jag tror jag får reklamera.
Att byta till dewalten vet jag inte om det är aktuellt heller.
Verkar vara väldigt "ren" inte ens tving för att hålla fast det man sågar?
 
Mikael_L
Bowman skrev:
Att byta till dewalten vet jag inte om det är aktuellt heller.
Verkar vara väldigt "ren" inte ens tving för att hålla fast det man sågar?
Å andra sidan ett bra drag för att slippa att någon klagar på "den rappliga tvingen" :D



edit:
Själv använder jag nästan aldrig dessa tvingar.
Men det har hänt någon gång, oftast om det varit en så liten bit att såga i att jag velat slippa ha fingrarna så nära klingan.
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Min erfarenhet av tvingar på kap/gersågar är att de är just besvärliga att använda och därför mest blir i vägen. På kapexen så sitter det en underbar snabbtving som jag i princip använder varje gång jag sågar något, den är så trevlig så att man funderar på att köpa en till så att man kan ha en på varje sida...
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.