Gud med många Karens det finns. Efter 08 är det bara ungdomar som. Ligger och sover. Midsommardagen var en dag med varmt väder och ska man klippa gräset så gör man det innan det blir för varmt.

Ta dig i kragen och gå upp instället.
 
Det verkar vara många som tycker att alla ska minsan gå upp innan kl 08:00
Vilken idioti nuförtiden!
Man vill alltså bestämma över mitt liv och bestäma med sin gräsklippare när jag och familjen ska gå upp
Vilka tider man lever i!!!
Så det är inte bara ungdomar som är korkade utan även vi vuxna :(
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
johnniemalm och 5 till
  • Laddar…
M Marko9911 skrev:
Vilken skit du skriver
nej det stämmer utmärkt. Finns trådar här där man undrar om grannen verkligen behöver renovera när de ska ha fest i trädgården mm.

Det finns karens till allt.
 
M Marko9911 skrev:
Det verkar vara många som tycker att alla ska minsan gå upp innan kl 08:00
Vilken idioti nuförtiden!
Man vill alltså bestämma över mitt liv och bestäma med sin gräsklippare när jag och familjen ska gå upp
Vilka tider man lever i!!!
Så det är inte bara ungdomar som är korkade utan även vi vuxna :(
Skulle det vara bättre att du bestämmer när man får klippa gräset? Är det en varm sommardag så är det morgon eller kväll om gäller.
 
P Parkeringsvakten skrev:
Skulle det vara bättre att du bestämmer när man får klippa gräset? Är det en varm sommardag så är det morgon eller kväll om gäller.
Vad händer om man klipper mitt på dagen när det är varmt? Kommer gräsklipparpolisen och tar dig?
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad händer om man klipper mitt på dagen när det är varmt? Kommer gräsklipparpolisen och tar dig?
Det blir svettigt.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Det blir svettigt.
Inget annat?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inget annat?
Det är svettigt och jobbigt att klippa i gassande sol. Är det så svårt att förstå?
 
  • Gilla
Jamtstårsa
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Det är svettigt och jobbigt att klippa i gassande sol. Är det så svårt att förstå?
Bra, ville bara höra. Måste vara oerhört påfrestande och uppoffrande att bli svettig….
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bra, ville bara höra. Måste vara oerhört påfrestande och uppoffrande att bli svettig….
Det är nog bara att inse att såväl samhället i stort som naturen i all sin prakt normalt är ”vaken” åtminstone mellan kl 8 och 20. Vill du leva under andra tider får du nog finna dig i fakta, och visa lite ödmjukhet.
 
  • Gilla
Sixten1970 och 1 till
  • Laddar…
N Nizzlon skrev:
Vem är du att säga att klockan 8 ska man väll ändå vara vaken?
Då utgår du enbart från dig själv och ditt liv, och skiter i andra.
Nuförtiden är jag själv oftast uppe vid 6-7 tiden oavsett veckodag, MEN jag har jobbat mycket nätter i mitt tidigare liv och då skulle jag blivit förbannad om grannen började klippa gräs en timme efter att jag somnat.
Varför är det så svårt att visa hänsyn och tänka sig in i hur andra har det?
Varför finns det så många surgubbar som bara ska hävda sin rätt oavsett vem/vad som blir lidande?
Sen finns det tillfällen då jag skulle kunna börja klippa tidigt, om grannen tex haft högljudd fest fram på småtimmarna utan att meddela det.
Men samma sak där, kolla av med grannarna eller åtminstone upplys dem om att det är fest på gång av någon anledning, i de allra flesta fall så går det bra.
Om inte grannen är surgubbe då förstås…
Hade jag utgått från mig själv får de andra gärna börja klippa 5 på morgonen eller ännu tidigare om de vill.

Vill de vara produktiva så ska de få vara det. Kl 8 är bevisligen en väldigt accepterad tid för merparten.

Jag tillhör nog dem som visar hänsyn och förekommer problem. När vi hade div körningar fick man påminna folk på sms att det kommer damma tidigt och att de fortfarande har tvätten ute och att vinden kommer troligtvis ligga på.
Om det var möjligt så anpassade man område efter vindriktningen för att underlätta.

Om du säger att du blivit förbannad på grannen om denne börjat klippa en timme efter du somnat när du jobbat nätter...
Då antar jag att du menar att det är grannen som skulle vänta ända till 15-16 tiden för att inte väcka just DIG? och istället störa i middagen för andra? Delar du ut flygblad med dina arbetstider så alla kan planera livet till din sömn eller hur kommunicerar du så grannarna slipper ditt vrede?

Då utgår du enbart från dig själv och ditt liv, och skiter i andra med andra ord.
 
anders07 anders07 skrev:
Nu hör jag inte till de som vaknar med huvudvärk dagen efter midsommar, och jag var själv redan ute på gården, men kl 08 drar en granne igång och klipper gräset och drygt 20 minuter senare är det ytterligare en granne som tycker att det är dags för lite gräsklippning...

Varför gör man så?
Är det för att man själv inte var bjuden på någon fest och bara är gubbsur och vill ta ut en hämnd, eller vill man visa upp sig som präktig som är uppe och "fixar" tidigt "dagen efter"?

Visserligen klipps det väldigt mycket gräs i vårt område, men väldigt sällan så tidigt som klockan åtta på morgonen... Dessutom är ca. hälften av fastigheterna ägda av pensionerade människor så de borde väl överlag inte behöva nyttja helgerna.

Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
8 är lite tidigt en helgmorgon. Men samtidigt är det kanske för varmt redan klockan 9 för att klippa med
 
Efter att ha läst igenom hela tråden undrar jag hur nån orkar bo i ett villaområde.
Sen måste jag bara få reta upp er som lyssnat för mycket på Luther genom att berätta att jag aldrig kliver ur sängen för nio på morgonen. Det finns helt enkelt inget som går att göra då. Däremot är jag vaken in på småtimmarna. Och jag är ingen ungdom, börjar sukta efter pensionen nu!
 
  • Gilla
Marko9911 och 2 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Varför inte? Jag hade nog iofs väntat lite längre men jag hade inte haft problem om någon granne vill klippa 0800.
Det var väl tur att du fick vara lite redig..
Det hör väl till vanligt folkvett att man inte drar igång en motorgräsklippare klockan 8 en helgdagsmorgon..!
 
  • Gilla
Marko9911 och 4 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Nu hör jag inte till de som vaknar med huvudvärk dagen efter midsommar, och jag var själv redan ute på gården, men kl 08 drar en granne igång och klipper gräset och drygt 20 minuter senare är det ytterligare en granne som tycker att det är dags för lite gräsklippning...

Varför gör man så?
Är det för att man själv inte var bjuden på någon fest och bara är gubbsur och vill ta ut en hämnd, eller vill man visa upp sig som präktig som är uppe och "fixar" tidigt "dagen efter"?

Visserligen klipps det väldigt mycket gräs i vårt område, men väldigt sällan så tidigt som klockan åtta på morgonen... Dessutom är ca. hälften av fastigheterna ägda av pensionerade människor så de borde väl överlag inte behöva nyttja helgerna.

Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
För att det är svalt på morgonen. Dessutom är det skönt att ha det avklarat så man kan göra roligare saker resten av dagen.
Brukar heller inte kännas som att det behövs visas så mycket hänsyn dagen efter midsommar, då det sällan visas någon hänsyn av partygängen på midsommarnatten. 😉🙂
 
  • Gilla
  • Wow
J49l och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.