R Rkarlsson skrev:
Den psykiska delen finns såklart hos arbetarna med.
Vilket är en klar nackdel, många arbetarjobb verkar cheferna tro att det är något alldeles speciellt att göra. Så de pressar sönder sina arbetare istället =)

Sen det med ryggont, vem tror du har det värst ;) kontorsnissen eller muraren ?
Sätter en slant på muraren.
 
T TypRätt skrev:
Spelar det någon roll varför ryggen går sönder? Kronisk smärta suger oavsett om det är pga för lite eller för mycket arbete. Hur ont endera anledning gör går nog inte att jämföra med någon enkelhet.
Nej det har du faktiskt rätt i. För att härleda detta rätt så är det fortfarande ok att klippa gräset rätt tidigt??
 
L lindsmik skrev:
Sätter en slant på muraren.
Jag med. Farsan är gammal betongare. Han har egentligen ont överallt. Men gnäller inte ett dugg. Medans folk jag känner som är på kontor också har lite ont men gnäller mer.
Kan vara det att gubben är gammal och orkar inte gnälla ?
 
R RoAd skrev:
Om vi nu ska vara så där härligt fördumsfulla (felskrivning totally intended) och generaliserande :)
Fördumsfullhet skall inte underskattas. Det är nog en stor orsak till att denna midsommartråd lever.🙄
 
R Rkarlsson skrev:
Jag med. Farsan är gammal betongare. Han har egentligen ont överallt. Men gnäller inte ett dugg. Medans folk jag känner som är på kontor också har lite ont men gnäller mer.
Kan vara det att gubben är gammal och orkar inte gnälla ?
Nej det är skitenkelt - din farsa/far/pappa är av en annan generation.
Det rätta virket - inget annat.
Punkt och ”End of Discussion”…
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej det har du faktiskt rätt i. För att härleda detta rätt så är det fortfarande ok att klippa gräset rätt tidigt??
Ja det är lika bra att gör det tidigt, väntar man kanske man har hunnit få ont någonstans och inte kan.
 
T TypRätt skrev:
Ja det är lika bra att gör det tidigt, väntar man kanske man har hunnit få ont någonstans och inte kan.
Eller riskerar att väcka nån som sover till 10.

Jag hade ett dilemma i söndags. Var tvungen att städa bilen och klockan var 09. Jag kände att jag har en del att göra pga jag operera mig i måndags.
Så jag körde faktiskt och slösa en peng på gds tvätt så klockan kunde bli 10 innan jag slängde fram min dammsugare och dammsuga i en timme, och efter det så åkte kompressorn fram för att fylla lite luft.

Kände mig som en riktig buse, men jag ville inte vänta 2 veckor.
 
R Rkarlsson skrev:
Eller riskerar att väcka nån som sover till 10.

Jag hade ett dilemma i söndags. Var tvungen att städa bilen och klockan var 09. Jag kände att jag har en del att göra pga jag operera mig i måndags.
Så jag körde faktiskt och slösa en peng på gds tvätt så klockan kunde bli 10 innan jag slängde fram min dammsugare och dammsuga i en timme, och efter det så åkte kompressorn fram för att fylla lite luft.

Kände mig som en riktig buse, men jag ville inte vänta 2 veckor.
Bara småbarn (har jag hört via andra, mina vaknade innan 06) och slashasar sover till 10. Här väcks grannskapet 08 av firman som BRF på andra sidan gatan har till att städa parkeringen. 4 vuxna karlar som ser ut att komma från Ghostbusters går runt och blåser sand framför sig i någon timme. Händer varje lördagsmorgon och alla andra dagar också, och två gånger om det är skottår. Om det var AW dagen innan börjar de 07 och är 6 personer och tvåtaktsmotorer.
 
T TypRätt skrev:
Bara småbarn (har jag hört via andra, mina vaknade innan 06) och slashasar sover till 10. Här väcks grannskapet 08 av firman som BRF på andra sidan gatan har till att städa parkeringen. 4 vuxna karlar som ser ut att komma från Ghostbusters går runt och blåser sand framför sig i någon timme. Händer varje lördagsmorgon och alla andra dagar också, och två gånger om det är skottår. Om det var AW dagen innan börjar de 07 och är 6 personer och tvåtaktsmotorer.
Vilken tur de har med småbarn som sover till 10.
Jag vakna vid 06 idag (sjukskriven till trots) och pågen vakna 0615, som vanligt.

När jag bodde i lägenhet började vaktmästarna klockan 7 (mån-fredag) för att de börjar då. Vid snöjouren var det tidigare för att vi skulle kunna gå ut =)

Jag har en lövblås på inköpslistan, men velar lite då ena grannen uttalat hat mot sådana. Men användningsområdet är att tömma trottoarerna runt min tomt och blåsa av gångarna, det handlar således inte om timvis med jobb per tillfälle.
 
T TypRätt skrev:
BRF på andra sidan gatan har till att städa parkeringen. 4 vuxna karlar som ser ut att komma från Ghostbusters går runt och blåser sand framför sig i någon timme. Händer varje lördagsmorgon och alla andra dagar också
Ursäkta att jag är lite tvivlande, minst sagt, men att en BRF skulle anse det lämpligt att anlita fyra man för att städa en parkering under flera timmar varje lördag, och tydligen långt oftare än så, tror jag helt enkelt inte på.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ursäkta att jag är lite tvivlande, minst sagt, men att en BRF skulle anse det lämpligt att anlita fyra man för att städa en parkering under flera timmar varje lördag, och tydligen långt oftare än så, tror jag helt enkelt inte på.
Vafals menar herrn att jag far med osanningar och ljuger!! Nu nu blommar gräslöken,, ja jo kanske att jag överdrev en smula.
Men kör med lövblås de gör di minsann! Sanna mina ord!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag har en lövblås på inköpslistan, men velar lite då ena grannen uttalat hat mot sådana. Men användningsområdet är att tömma trottoarerna runt min tomt och blåsa av gångarna, det handlar således inte om timvis med jobb per tillfälle.
Det finns batteridrivna lövblåsar med inställbart varvtal. Det går att blåsa när som helst utan att störa. Speciellt för den typen av jobb. Väldigt smidigt.
Samtidigt som/innan/efter man klipper gräset med robot eller batteriklippare för att anknyta till ämnet
 
Ljudjämförelse för lövblåsare med siffror, person som håller vit enhet, ljudspektrum nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu kommer det nog ännu tystare el-lövblåsar snart.
Hör själv: Whisper Aero Leaf Blower Comparison Test
 
T TypRätt skrev:
Nu nu blommar gräslöken,,
Nä, inte i slutet på oktober.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.