12 562 läst · 294 svar
13k läst
294 svar
Klimatförnekare
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Du tänker att de individer som står för störst utsläpp gott kan få fortsätta och tom öka sina utsläpp, som vi gör här, medan den gruppen som har lägst ska, på grund av att de är många fler, dra ner ytterligare och då både frysa och svälta?C C.Ö skrev:
Bara tänk ett varv till så kommer du nog på andra och bättre tankar.
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
De är inte de största bovarna, de är dock många hungriga småtjuvar och problemet måste ju då vara att vissa anser att de är just för många, tvingar man dem att sluta värma upp sina boenden och äta lite mindre så är det sannolikt att de blir färre.G gaidin skrev:
Du har aldrig funderat på varför det finns alternativa medier? Om övriga medier hade hållt sig till sanningen, och låtit bli att bestämma vad folk ska tycka eller inte. Inte låtit bli att rapportera om sådant som inte passar deras agenda m.m. Då hade inte alternativa medier behövts.Anna_H skrev:
Alternativa medier med alternativa sanningar behövs inte, det är beklagligt att de finns men ännu värre att så många frivilligt tar värvning i den armén.C C.Ö skrev:
Man behöver inte vara för diktatur för att man ser dessa som onödiga. Jag tycker inte heller att de behövs. Men de måste tillåtas.
Ja vad bra om vi hade en Völkischer Beobachter eller Pravda som kan peka ut den absoluta sanningen så folk inte behöver bry sig om en massa alternativa sanningar, det gör den bara förvirrade!D djac skrev:
Och jag stör mig dessutom på att folk inte går i takt på stan, de flesta lufsar fram. Måste vara taskiga gener... borde kunna fixas på något sätt...
App, app app! Akta dig för att måla breda epiteter på en HBTQI+++ person, om man som på när råkar nämna hon eller honom "fel" så får man själv en massa fula ord slängda på sig och man är minsann superstraight-klimatförnekar-dödsnazist.T TypRätt skrev:T TypRätt skrev:Nja min poäng är att epiteter är något man målar brett med, jag kanske kallar dig punkare för det är så långt mitt intresse i frågan rör sig men du kanske blir skitstött för du är minsann synt-punkare o ingen jäkla Ebbagrön vurmare. Om någon börjar raljera om något jag anser är på tok galet slår man dövörat till och tänker ”hen är en sån” o går vidare. I fallet med förintelsen är det snarare ett tydligt tecken på vilken typ av forum denna personen normalt hänger samt ger en hint om övriga uppfattningar de då gissningsvis anskaffat sig.
![Claes Sörmland](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/154/154009.jpg?1497981981)
Claes Sörmland![Premium Premiumikon: Träd](/forum/styles/main/premium/trad.svg)
Medlem
· Sörmland och stan
· 26 489 inlägg
Claes Sörmland![Premium Premiumikon: Träd](/forum/styles/main/premium/trad.svg)
Medlem
- Sörmland och stan
- 26 489 inlägg
Det vi kallar alternativmedia är snarare normalläget inom media historiskt sett. Att vi råkade ha kanske 50 år av efterkrigsmedia där alla kunde samlas kring lägerelden TV-monopolet som kunde deklarera sanningen för allmogen är en historisk parentes. Kvällstidningarna var dessutom på den tiden på varandra på ett helt annat sätt än idag. Den tiden kommer inte tillbaka hur mycket än kalla krigets samhälle kan kännas mer bekant för de äldre i samhället.D djac skrev:
Är inte ägandet av mediet det väldigt viktigt att veta, för att förstå hur ledare och andra opinionsartiklar är vinklade?Bananskalare skrev:
Eller för att förstå vem/vilka organisationer som publiceras på debattsidor eller vilka kulturuttryck som prefereras?
Självklart kollar man upp vad och vilka som styr och äger ett media, och vad de själva deklarerar om politisk tillhörighet eller annan organisatorisk tillhörighet.
Om man tror att alla är "lika" så är det bra naivt. Alla privata media har något slags politisk/åsiktsmässig agenda.
Public Service har ett uppdrag från ägaren (staten) att vara opartisk i politiska frågor, och att redovisa existensen av olika ståndpunkter.
Det är ju rätt självklart att sveriges del av utsläppen och effekterna av att minska utsläppen här är minimala i ett globalt perspektiv. Värdet av att länder går före och visar vägen tror jag dock är stor. Hur långt man ska driva detta kan förstås diskuteras (det är ju tveklöst så att det blir lite fånigt ibland, plastpåsar och annat), men det har ju ingenting med huvudfrågan att göra - är det vi själva som skapat klimatförändringen och kommer effekterna av det bli besvärliga/katastrofala för oss....Bananskalare skrev:
Om jag ska komma med en teori som alla tjatar om så mycket. Så är jag av den övertygelsen att vi räddar inte världen genom att vi i Sverige gör massa bra saker för miljön. Det påverkar inte miljön mer än marginellt. Men försämrar för de flesta mer än marginellt. Nej vi her inga ringar på vattnet. Vi är ett litet land i väst. de flesta känner knappt till oss.
Vill vi rädda miljön så är det inte genom att höja bränsleskatten och stänga kärnkraftverk.
Utan det är att hjälpa våra länder som Indien eller Kina. Dessa länder behöver vår hjälp. Dessa länder står om jag minns rätt(inga källor bara ett minne) För lika mycket utsläpp som hela västvärlden. (inga källor ingen kunskap)
Även detta tror jag de flesta håller med om. Det är en långsam process. Men, det är också en process som pågått väldigt länge nu, i långsam takt.Bananskalare skrev:
Sen tror jag att det är en ganska långsam process att förstöra världen. Ett brutalt och värdelöst exempel. Men jag tror inte att vädret påverkas till nästa sommar även om vi skulle dubbla vårat utsläpp av koldioxid. Men det skulle påverka.
Läser man tidningarna så kan man tro att allt beror på det vi gjorde i förra veckan.
Jag har ingen aning om hur lång tid det tar. Eller hur mycket som krävs.
Men det är nog ingen som vet.
Jag tror de flesta uppfattat att du inte accepterar den generella kunskapen kring klimatförändringarna - här anar man att du egentligen menar något annat?