119 611 läst · 1 296 svar
120k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Mitt agerande är raka motsatsen, jag tvärvägrar att handla av butiker som har Klarna som betalningshanterare.A arkTecko skrev:
I vissa situationer blir det mycket omständigt då en del tjänster o produkter enbart går att få tag på via handlare med Klarna, men det finns lösningar på det också.
Precis som någon skrev tidigare i tråden så kan Klarna rakt av likna med Allra, det är enbart en tidsfråga innan fasaden brister o allt faller med buller o brak som det korthus det är....
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 903 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 903 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 903 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 903 inlägg
Håller med dig! Har hittills aldrig haft något problem med Klarna. Fungerar perfekt. Även snabba med kreditering. Kreditnota/ny faktura brukar komma senast dagen efter kreditering med oftast samma dag som krediteringen är gjord. Går man in på deras hemsida ser man vilka fakturor man har, vilja fakturor som är obetalda och när dessa ska vara betald. Man kan pausa fakturor och flytta fram betalningsdag, Mam kan chatta med dem och ringer man dem så har de ingen lång väntetid. Jag föredrar Klarna.A arkTecko skrev:
Swedpay där kan man prata om problem, vägrar skriva ut kreditnota, skickar faktura med ursprungsbelopp och skriverxatt man skall betala ett lägre belopp än fakturans belopp som motsvarar krediten. När jag påtalade att jag inte kan betala in ett lägre belopp än vad står på fakturan utan att ha en kreditfaktura, så möttes man med ett hånskratt. Efter en kontroll med Skatteverket så är de skyldiga att skriva ut en kreditnota. Frågan hur Swedpay får ihop balansräkningen? När fakturabeloppen inte stämmer med inbetalda belopp. Telefontid minst 1 timma!, är Swedpay inblandat och innger annat betalningssätt finns så avstår jag köp.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 484 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 484 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 903 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 903 inlägg
Klarna har inget med reklamation av varorna att göra. Du får du stämma företaget du handlat av. Om det finns stridigheter, t.ex.om du inte fått varor, inte fått paketet, fel varor, bedrägeri, uppenbara fel, så visst kan du kontakta Klarna så de pausar fakturan till det är utrett. Men reklamationen är i mellan dig och företaget du handlar ifrån.S sjoelund skrev:
https://lagen.nu/2010:1846#P29S1 håller inte riktigt med dig. Om inte företaget svarar kontaktar jag alltid utgivaren av mitt kreditkort och gör en reklamation. Jag har alltid fått tillbaka hela beloppet.H HEM2121 skrev:Klarna har inget med reklamation av varorna att göra. Du får du stämma företaget du handlat av. Om det finns stridigheter, t.ex.om du inte fått varor, inte fått paketet, fel varor, bedrägeri, uppenbara fel, så visst kan du kontakta Klarna så de pausar fakturan till det är utrett. Men reklamationen är i mellan dig och företaget du handlar ifrån.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 903 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 903 inlägg
Det Var en intressant länk! Frågan är hur det blir om det är strid mellan dig och säljande företag? Klarna är ju inget utredningsföretag. Det bästa är att handla från seriösa och säkra företag så slipper att bestrida fakturor.S sjoelund skrev:
Redigerat:
Har inte heller några problem med klarna. Har man en obetald räkning så får man ju flera notiser från klarnas app att man skall betala den.
Det är ett rent "ruffel o båg"- bolag med enbart onda avsikter.B breakman skrev:
Deras affärsmodell är totalt baserad på att hetsa individer med låg självkontroll till överkonsumtion, för att sedan profitera på deras oförmåga att betala.
En stor del av Klarnas marknadsföring mot e-handlare är ju just att deras betalningslösning kommer driva upp handlarens försäljningssiffror.... De gör det möjligt för fler att handla...
För alla som klarar av att lägga ihop ett o ett är det glasklart hur detta samband ser ut.
Så urbota korkat inlägg, då får vi ju förbjuda alla nätcasinon också eller så gör vi det enkelt för oss och raderar alla människor med låg självkontrollK Kasken skrev:Det är ett rent "ruffel o båg"- bolag med enbart onda avsikter.
Deras affärsmodell är totalt baserad på att hetsa individer med låg självkontroll till överkonsumtion, för att sedan profitera på deras oförmåga att betala.
En stor del av Klarnas marknadsföring mot e-handlare är ju just att deras betalningslösning kommer driva upp handlarens försäljningssiffror.... De gör det möjligt för fler att handla...
För alla som klarar av att lägga ihop ett o ett är det glasklart hur detta samband ser ut.
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Hur kort minne har folk? Det var inte länge sedan Klarna faktist inte skötte sig. De "missade" skicka påminnelser och grejer.
Nu för tiden kan man ju lägga in betalning på förfallodag, det kunde man inte förr.
Trist folk ska ha så kort minne, inte konstigt det blir skit i september.
Nu för tiden kan man ju lägga in betalning på förfallodag, det kunde man inte förr.
Trist folk ska ha så kort minne, inte konstigt det blir skit i september.