R Rkarlsson skrev:
Jag jag fattar inte själv hur man lyckas få problem.
Börja läsa här.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Börja läsa här.
Jo exakt.
Jag fattar inte hur man kan missa sina räkningar. Man har 3 livsviktiga uppdrag på ekonomin.
Inkomst, utgifter och föda.
När de är klart och betalt så kan man chilla till nästa 25e, eller 27e om man nu får lön då. Och så är det ett evigt jul till man lämnar in.

Man vet vad man köper ju.
 
  • Gilla
  • Haha
cdx873v och 6 till
  • Laddar…
Jag använder klarna 10-20 gånger i månaden och har aldrig haft ett enda problem. En handfull gånger har det saknats pengar på kontot som är kopplat dit och samtliga gånger har jag fått en notis, fört över pengar och betalningen har genomfört dagen efter utan ett öre i extra avgifter.

Hur gör ni som säger att ni har massor av problem med Klarna???

Jag gissar att de som har stora problem har så dålig koll på sin ekonomi att det är lika stora problem med alla kredittjänster.
 
  • Gilla
vcx och 13 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Börja läsa här.
Om man nu får en massa olika mejl från tex Klarna så kan man sätta upp regler för mejlen.
Tex kan men automatiskt flytta fakturamejlen från Klarna till en mapp som heter ”Faktura”.
Alla mejl från Klarna som säger att något är betalt kan automatiskt flyttas till en mapp som heter ”Betalt”.
 
  • Gilla
katho75 och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Om man nu får en massa olika mejl från tex Klarna så kan man sätta upp regler för mejlen.
Tex kan men automatiskt flytta fakturamejlen från Klarna till en mapp som heter ”Faktura”.
Alla mejl från Klarna som säger att något är betalt kan automatiskt flyttas till en mapp som heter ”Betalt”.
Eller så kan man betala med kreditkort direkt varje gång Klarna finns som alternativ. Så slipper man oroa sig.
 
  • Gilla
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
Men då måste man ju komma ihåg att betala fakturan från kreditgivaren.
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
Det är dock någon man har på rutin. Kortet används varje månad. Inte Klarna.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Jag har bara bra erfarenheter av Klarna, till den nivå att jag börjat undvika nätbutiker som inte använder dem. Förstår inte vad för problem andra har, konstigt att man kan ha så olika upplevelser!
 
  • Gilla
Lysmask88 och 10 till
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
Jag har bara bra erfarenheter av Klarna, till den nivå att jag börjat undvika nätbutiker som inte använder dem. Förstår inte vad för problem andra har, konstigt att man kan ha så olika upplevelser!
Som allt som flyter på. Bilen startar varje morgon, elen finns, mobilen funkar, frun funkar bra, de har plogat, kortet funkar, posten kommer, fiber funkar, banken funkar.
I bland blir det fel,
Viktigt man kan ringa och prata då å få det löst smidit och telefonnummer finns utan 2tim kö. Eller ingen korkad tele tid 9-12 eller nåt.

Om de flyter på e det okej också med Klarna.
Men ibland kan de bli nåt fel och det blir de alltid nån gång nåt fel. De blir fel på allt nån gång.
Kan va att Felet e från Klarna, mej, eller den man köpt av. Då funkar Klarna inte. De vill inte reda ut då, hjälpa till, testat en gång. En p avgift. Det var automatiskt me kameror i ett p hus. Men jag såg det först när jag kört in. Och körde ut me en gång då, tog 10 min för de var stort och kö.
30sek min avgift, allså för en timme. . Skickade ett mail till p bolaget å förklara. Erbjöd betala om de skicka faktura. Skrev att jag har ingen app och har svårt för sånt för jag e inte van vid app. Inget jag gör på 5 min som andra.
Fick inget svar. Trodde de var lugnt sen. Sedan kom inkasso, Klarna å hela baletten. De vill åt alla som de kan där de kan klämma åt. De kunde också löst de smidigt så slapp man skriva detta. Och de kunde fått mej som kund på köpet om de fixat smidit och vart om å kring sej.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är ju inte deras kunder som klagar, utan kundernas kunder.

Jag har bilden att ur handlaren perspektiv så är Klarna en helhetslösning som löser allt. Man behöver inte fundera på betalningar över huvud taget.
Det är fullservce för handlaren. Och fulservice för kunden

Jämför med att sälja skulder till vissa gäng som sedan har sina metoder gör att driva in.
Inte samma sak, men inte helt olikt.

Kunderna betalar 100% av handlarnas löner. Är inte kunderna värda mer än så?
 
  • Gilla
antett och 2 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Det är fullservce för handlaren. Och fulservice för kunden

Jämför med att sälja skulder till vissa gäng som sedan har sina metoder gör att driva in.
Inte samma sak, men inte helt olikt.

Kunderna betalar 100% av handlarnas löner. Är inte kunderna värda mer än så?
jag tycker klarna är bra 30 dagars kredit toppen
 
C
Magnus Filip skrev:
Är inte kunderna värda mer än så?
Så länge 99% är nöjda, så nej. Inte ekonomiskt iallafall.

Även om tjänsten har sina brister och de gjort sina klavertramp genom åren tycker jag att Klarnas service är top notch. I synnerhet om man jämför med den "callcenternivå" som är normen i branschen numera med timslånga telefonköer för att få ett goddag-yxskaft-svar. Men jag förväntar mig inte omvända någon som är övertygad om motsatsen.
 
  • Gilla
katho75 och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
C cpalm skrev:
Så länge 99% är nöjda, så nej. Inte ekonomiskt iallafall.

Även om tjänsten har sina brister och de gjort sina klavertramp genom åren tycker jag att Klarnas service är top notch. I synnerhet om man jämför med den "callcenternivå" som är normen i branschen numera med timslånga telefonköer för att få ett goddag-yxskaft-svar. Men jag förväntar mig inte omvända någon som är övertygad om motsatsen.
Hur ofta behöver man sitta i telefonköer angående beställningar?
Tar Klarna hand om reklamationer också?
 
Klarna har blivit en profitör i stil med tveksamma casinotjänster.
 
  • Haha
  • Gilla
katho75 och 2 till
  • Laddar…
H
Magnus Filip skrev:
Som IKEA.

Ändå märkligt att de fått upp volymerna. Så många som klagar på dem. Men de flesta kollar kanske inte upp innan., utan bara kör på.
Hade en hantverkarfirma som gjorde något.
Allt bra! Men fakturan kom sedan Inte från dem utan ett kreditbolag. Jag blev tokig, det var inte avtalat. Jag ringde till firman och betalade in till dem istället och sa att de får lösa hur de vill. Hörde aldrig något från någon av dem sedan. De fick sig en tankeställare bra!
Menar att om man inte betalar så ok att sälja fakturan till ett kreditbolag, men inte i förväg.
Det finns flera anledningar till att företag säljer fakturorna vidare, vilket inte är ovanligt. Företag kan sakna likvida medel, företag som ligger ute med mycket pengar, t.ex. för material innan de får betalt från sina kunder. Företag som vill slippa bråka med kunder som är sena med betalningar, inte vill betala. Kreditbolaget sköter betalningar, påminnelser osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.