119 615 läst · 1 296 svar
120k läst
1,3k svar
Klarna är skit
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 599 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 599 inlägg
Eton och Oscar of Sweden (konkade tyvärr men uppköpta, verkar fortsätta) passar nästan perfekt, armarna inom 1cm rätt, vilket är bra nog för mig.AndersMalmgren skrev:
Senast jag köpte OoS så hade de handlarna även en hel del av deras varianter där rygg+arm är förlängda, då ökar valfriheten ännu mer. Köpt sådan ibland om jag vill ha en mer slim passform, och där en storlek mindre gör armarna för korta. Förlängningen på 4 cm blir då perfekt. Även lyckats hitta den modellen hos Sellpy för en femtilapp. Svårt att känna mig som idiot då.
Danska Bosweels dyraste modeller är också rätt bra både i passform och kvalitet. Väldigt bra priser på Boozt ibland. Fynch-Hatton är också ett märke jag gillar och som passar nästan perfekt. Hittade de första gången i någon någon Malmö-butik som skickade via nätet. Malmö har även andra trevliga butiker jag använder mig av såsom Hatthyllan eller Baltzar. Båda har e-butik.
Därför brukar jag hålla mig till de märkena, även om jag har annat också
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Jag måste ha exakt rätt, någon lätt OCD kanskeMultiMan skrev:Eton och Oscar of Sweden (konkade tyvärr men uppköpta, verkar fortsätta) passar nästan perfekt, armarna inom 1cm rätt, vilket är bra nog för mig.
Senast jag köpte OoS så hade de handlarna även en hel del av deras varianter där rygg+arm är förlängda, då ökar valfriheten ännu mer. Köpt sådan ibland om jag vill ha en mer slim passform, och där en storlek mindre gör armarna för korta. Förlängningen på 4 cm blir då perfekt. Även lyckats hitta den modellen hos Sellpy för en femtilapp. Svårt att känna mig som idiot då.
Danska Bosweels dyraste modeller är också rätt bra både i passform och kvalitet. Väldigt bra priser på Boozt ibland. Fynch-Hatton är också ett märke jag gillar och som passar nästan perfekt. Hittade de första gången i någon någon Malmö-butik som skickade via nätet. Malmö har även andra trevliga butiker jag använder mig av såsom Hatthyllan eller Baltzar. Båda har e-butik.
Därför brukar jag hålla mig till de märkena, även om jag har annat också
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 904 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 904 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Vilka sjukdomar?AndersMalmgren skrev:
Kostar inget att hantera för mig bara att ta ut.
Min brorsas fru har en butik, vet någon vad kreditkortsföretagen tar betalt när kunder betalar med kort?
Ledtråd: Före henne blir det billigare om kunder betalar med kontanter.
Njae. Om du sett Lyxfällan så vet du att de här personerna är i rejäl skuld och betalar skulderna genom att ta nya krediter. Men Klarna verkar aldrig säga stopp innan du har betalningsanmärkning för där har de alltid färska skulder...H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 904 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 904 inlägg
Håller med dig! Ang. seriösa företag, man kan kolla mycket före innan man köper om man är osäker på företaget, t.ex. har de en adress? Telefonnummer? Ring dem och kontrollea, svarar de? Är det företaget som svarar? Hur länge har företaget varit aktivt? Googla och se vad andra har för erfarenheter, Det kommer man rätt så långt med.C cpalm skrev:Enligt god inkassosed får man inte driva en tvistig fordran, och där är Klarna enligt min erfarenhet föredömliga.
Det är ju själva poängen med fakturaköp - att som kund ha kvar trumf på hand och kunna hålla inne betalningen om något går snett.
Om man endast skulle handla av företag som är man till 100% vet är seriöst och säkert skulle de inte bli mycket handlat.
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Alla sjukdomar som är kontaktöverförbara. Det är riktigt illa i länder med dålig hygien testa res till Indien eller Egypten.Magnus Filip skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 904 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 904 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Öh nej, men dessa aktörer måste ha mycket hög nivå och de måste kontrolleras noga. Klarna har ryckt upp sig rejält senaste åren.H HEM2121 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 904 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 904 inlägg
De kommer ju även att bli stoppad av Klarna. All typ av missbruk är ju individens problem som de behöver söka proffesionellt hjälp för. Man inte skylla på kreditföretagen eller alla typer av butiker för.S sjoelund skrev: