119 203 läst · 1 296 svar
119k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Fick du inget kvitto vid betalningen är det ganska svårt. Har du tur och frågar väldigt snällt kan kanske bilprovningen leta fram ett kvitto till dig men de måste inte göra det.Guzzi skrev:Lika bra jag frågar expertisen här då eftersom jag är helt koko på det här.
Sitter med kvartalsredovisningen.
Bokade den 23/4 en tid hos Svensk Bilprovning avseende en besiktning för släpkärran som vårt företag har. Betalade med mitt privata kort.
Hur får jag fram ett kvitto på detta till bokföringen?
Meny - ”Mitt Klarna” - Betalningar - ”Visa mer” - ’scrolla till ”Svensk bilprovning” ’ - ’klicka på ”Svensk bilprovning” ’ - ’scrolla till slutet’ - ’klicka på ”Ladda hem PDF” ’.Guzzi skrev:Lika bra jag frågar expertisen här då eftersom jag är helt koko på det här.
Sitter med kvartalsredovisningen.
Bokade den 23/4 en tid hos Svensk Bilprovning avseende en besiktning för släpkärran som vårt företag har. Betalade med mitt privata kort.
Hur får jag fram ett kvitto på detta till bokföringen?
Tackar!Demmpa skrev:
Men jag kommer till "Mitt Klarna"/"Betalningar". Där är det tomt. Bara en uppmaning att luta mig tillbaka.
Var hittar jag "Visa mer"?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Jag har mer än ett års betalningar tillgängliga via mitt klarna --> köp.
Tex denna sen 11 dec 2020.
Men jag tog mig tid att skrolla ner i hela listan så är sista fakturan jag kan tanka hem sedan 30 oktober 2018, Matsmart handlade jag tydligen hos då....
Jag har svårt att se att du inte hittar din faktura sen april 2021 via denna tjänst inloggad hos Klarna!
Tex denna sen 11 dec 2020.
Men jag tog mig tid att skrolla ner i hela listan så är sista fakturan jag kan tanka hem sedan 30 oktober 2018, Matsmart handlade jag tydligen hos då....
Jag har svårt att se att du inte hittar din faktura sen april 2021 via denna tjänst inloggad hos Klarna!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Under Betalningar ser det ut så här. Tomt med andra ord.
Under Köp är senast redovisade betalning drygt ett år gammal.
Jag kan tillägga att jag var inne direkt efter att jag gjorde betalningen och det såg likadant ut då. Hur gör ni andra för att få ett kvitto i det här fallet? Måste man betala på stationen i så fall? Det är ju ytterst märkligt i så fall. Och ja, jag måste ha ett kvitto med moms redovisad.
Under Köp är senast redovisade betalning drygt ett år gammal.
Jag kan tillägga att jag var inne direkt efter att jag gjorde betalningen och det såg likadant ut då. Hur gör ni andra för att få ett kvitto i det här fallet? Måste man betala på stationen i så fall? Det är ju ytterst märkligt i så fall. Och ja, jag måste ha ett kvitto med moms redovisad.
Jag hade kontaktat Svensk Bilprovning för att få ut kvittot. Sedan hade jag letat fram min utbetalning i mitt bankkonto. Därefter hade jag gått till min revisor och sagt hur bokför vi detta.Guzzi skrev:Under Betalningar ser det ut så här. Tomt med andra ord. [bild]
Under Köp är senast redovisade betalning drygt ett år gammal. [bild]
Någon enstaka gång kommer jag med lite underliga bokföringsunderlag till hon som sköter min bokföring, och det verkar gå bra, hon ordnar in det, fast det ser ju säkert inte så jättebra ut.
Ja det är typiskt saker där jag av en eller annan anledning saknar en riktigt fin faktura eller kvitto.
Utan det kan t.ex vara en screenshot från en webbsida.
Jag tror att det viktigaste är att det är någorlunda självklart att det kan hänföras till verksamheten.
Är det t.ex kostnad för att besiktiga en bil som företaget äger så är det ju väldigt väntat och självklart att den utgiften kommer en gång om året, knappast något Skatteverket kommer jaga efter.
Nu var detta inte svar på frågan, men misslyckas du att få fram en kvittokopia så tycker jag att du gör en kopia av transaktionen från ditt konto, krafsar ner att det gäller besiktning och regnummer, så finns det ett verifikat som går att bokföra.
Moms får väl också anges på verifikatet.
Ja det är typiskt saker där jag av en eller annan anledning saknar en riktigt fin faktura eller kvitto.
Utan det kan t.ex vara en screenshot från en webbsida.
Jag tror att det viktigaste är att det är någorlunda självklart att det kan hänföras till verksamheten.
Är det t.ex kostnad för att besiktiga en bil som företaget äger så är det ju väldigt väntat och självklart att den utgiften kommer en gång om året, knappast något Skatteverket kommer jaga efter.
Nu var detta inte svar på frågan, men misslyckas du att få fram en kvittokopia så tycker jag att du gör en kopia av transaktionen från ditt konto, krafsar ner att det gäller besiktning och regnummer, så finns det ett verifikat som går att bokföra.
Moms får väl också anges på verifikatet.
Klicka på aktuell betalning så får du en ny sida,Guzzi skrev:Under Betalningar ser det ut så här. Tomt med andra ord. [bild]
Under Köp är senast redovisade betalning drygt ett år gammal. [bild]
Klicka sedan på ”mer” därefter på ”ladda ner PDF”
Det är svårt att klicka på aktuell betalning med tanke på att det finns inget att klicka på.
Jag får väl höra av mig till Bilprovningen, eller så tar jag det privat. Jag tänkte bara att det är så många i den här tråden som pratar sig varma för hur bra Klarna fungerar så att jag, som själv försöker ha så lite att göra med Klarna som möjligt, kunde få lära mig hur det funkar?
Och varför är det tomt under de här flikarna? Skulle gissa på att jag kanske snittar på ett par betalningar i veckan i alla fall hos leverantörer som har Klarna som betaltjänst? Och nästan ännu konstigare, varför finns apoteken där och ett par andra firmor? Mer logiskt vore det väl om det var helt tomt?
Jag får väl höra av mig till Bilprovningen, eller så tar jag det privat. Jag tänkte bara att det är så många i den här tråden som pratar sig varma för hur bra Klarna fungerar så att jag, som själv försöker ha så lite att göra med Klarna som möjligt, kunde få lära mig hur det funkar?
Och varför är det tomt under de här flikarna? Skulle gissa på att jag kanske snittar på ett par betalningar i veckan i alla fall hos leverantörer som har Klarna som betaltjänst? Och nästan ännu konstigare, varför finns apoteken där och ett par andra firmor? Mer logiskt vore det väl om det var helt tomt?