K kortis skrev:
Jag vet inte vad som kan bli det mest förödande
Men ett olycksområde vi ett kärnkraftverk är väl obeboeligt för all framtid men jag bara spekulerar
älvfåran brukar vara kvar orörd kanske någon mening med det men som sagt jag bara spekulerar.
Jo det mest drabbade landet av Fukushima dvs Japan återstartar sin kärnkraft.
Visst blev det skador men alternativet, energibrist, företag går omkull, arbetslöshet, människor mår dåligt osv är inget Japan vill hända för det ger mycket stora skador jämfört med Fukushima.
https://www.dw.com/en/japan-plans-reversal-of-post-fukushima-nuclear-phase-out/a-64185316

K kortis skrev:
Nu är ju det mesta politik inte minst energipolitik.
Nu är ju Ulf Kristersson’s öknamn väl vedertaget
så tycker nog det kan passera
Jojo, men det är skillnad på energipolitik och en lista på Uffes s.k "bedrifter", det blir bara löjligt och tillför inte tråden något, tvärtom...

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jojo, men det är skillnad på energipolitik och en lista på Uffes s.k "bedrifter", det blir bara löjligt och tillför inte tråden något, tvärtom...
Jag är ganska säker på att Uffe hade ett bra samtal med president Macron igår...

• Gilla
kortis
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jag är ganska säker på att Uffe hade ett bra samtal med president Macron igår...
Är du kusin/vapendragare med Kortis?

Nu var det ju ett svar

F
Reglerna är att vi inte SKA diskutera politik och det börjar bli rätt tjatigt med dina smeknamn på den ena och den andra politikern av många som du inte gillar...
Surt sa räven...

Kan svara. Vet int vem han är överhuvudtaget

Inte vad jag vet.... men Macron/Uffe diskuterade säkert utmaningarna vi är i och bra lösningar.

P paralun skrev:
Inte vad jag vet.... men Macron/Uffe diskuterade säkert utmaningarna vi är i och bra lösningar.
Det är väl ca 15 verk som står stilla i Frankrike vi kan nog få två billigt.
Ett litet i Finland som vi kanske kan hyra in oss på:rofl:

F
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Och lik förbannat dödar kärnkraften färre personer än vindkraften! Olyckor inräknade.
Och hur dödar vindkraften?

F frasen_36 skrev:
Läs i länken jag postat. Det är bara att scrolla.

F frasen_36 skrev:
Han tänker på fåglar o insekter.

F
K kortis skrev:
Han tänker på fåglar o insekter.
Ja det skulle inte förvåna mig...

• Gilla
kortis
  • Laddar…
Jo det brukar ligga en hög med döda fåglar kring snurrorna.
Tvådelad bild: Person kräver grön politik, landskapsförändring med förnybar energi visar ironisk effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Ledsen
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.