81 593 läst · 246 svar
82k läst
246 svar
Källarprojekt
Får försöka hålla lite liv i denna tråden. Håller på att regla upp innerväggarna men för att göra klar det så behöver jag mitt nya fönster på plats. I slutändan blev det bara 1 fönster 9x12. Första gången jag murar något, allt är snett men det är allt annat oxå
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Härligt. Jag har precis rivit ut ett rum i källaren nu efter dräneringen. Det var odränerat innan och bra fuktigt med ruttna träreglar. Nu är fortplanta om jag ska putsa och isolera sockeln eller mura upp lättbetongblock
Så har vi gjort och änsålänge är vi helnöjda med denna lösningen. Vill du i framtiden fästa nåt i ytterväggen får du dock förbereda redan när du sätter upp multiporen. Det går inte att fästa nåt i den nämligen!K Kris1 skrev:
Går kanske att hänga tavlor om de inte är för tunga. Det har vi inte testat.
Ett alternativ är annars att man borrar igenom multiporen och in i ytterväggen för att fästa något med jättelånga skruvar. Vi har 100mm multipor och då känns inte det så lockande heller.
Men som sagt, det är egentligen den enda nackdelen.
Ett alternativ är annars att man borrar igenom multiporen och in i ytterväggen för att fästa något med jättelånga skruvar. Vi har 100mm multipor och då känns inte det så lockande heller.
Men som sagt, det är egentligen den enda nackdelen.