82 897 läst · 246 svar
83k läst
246 svar
Källarprojekt
Inte så orolig, med luftspalten och stålregeln så sitter plywooden 70 mm från väggen. Golvet är väldigt torrt efter mitt jobb med det och jag skall efter semestern dränera om utvändigt och sätta 200 mm isodrän mot ytterväggen så tror och hoppas att det kommer funka braK Kris1 skrev:
Håller på att dränera om, när jag dränerade sist för 20 år sedan så använde jag Platon matta och då skulle man klistra en asfaltsmatta längst ner, nu skall jag köra isodrän skivor istället och skulle vilja ha bort den asfaltsmattan men den sitter ordentligt, har provat och kört lite med slipkopp och andra skivor i vinkelslipen men ingen blir riktigt bra, hur tar man bort denna asfaltmatta? Hur kritiskt är det att lämna den? Skall köra 200 mm isodrän.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du att du dränerar om samma kåk en gång till i din egen livstid?Johanw123 skrev:Håller på att dränera om, när jag dränerade sist för 20 år sedan så använde jag Platon matta och då skulle man klistra en asfaltsmatta längst ner, nu skall jag köra isodrän skivor istället och skulle vilja ha bort den asfaltsmattan men den sitter ordentligt, har provat och kört lite med slipkopp och andra skivor i vinkelslipen men ingen blir riktigt bra, hur tar man bort denna asfaltmatta? Hur kritiskt är det att lämna den? Skall köra 200 mm isodrän.
[bild]
Yes, hinner nog med en tredje gång oxå om jag vill Sänkte golvet med 10 cm så dräneringen ligger lite för högt samt att jag ändå ville gräva ur för att göra om grunden för en tillbyggnad som föregående ägaren hade fuskat med i slutet av 60 talet. Denna gången blir det isodrän istället för platon.F fribygg skrev:
Du måste varit ung första gången om du hinner med tre.Johanw123 skrev:
Du kan väl gräva i och runt din kåk så mycket och ofta du vill?Johanw123 skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
När vi dränerade skulle man förstärka just där du har asfaltsmatta med gummiasfalt, så det kan vara så att du kan låta det vara.Johanw123 skrev:Håller på att dränera om, när jag dränerade sist för 20 år sedan så använde jag Platon matta och då skulle man klistra en asfaltsmatta längst ner, nu skall jag köra isodrän skivor istället och skulle vilja ha bort den asfaltsmattan men den sitter ordentligt, har provat och kört lite med slipkopp och andra skivor i vinkelslipen men ingen blir riktigt bra, hur tar man bort denna asfaltmatta? Hur kritiskt är det att lämna den? Skall köra 200 mm isodrän.
[bild]