145 384 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är som du skriver ett lindrigt brott jämförelsevis men nu är ju Ebba en av Sveriges högsta politiker och hon ska i alla stycken föregå med gott exempel och hon står ju oxå som garant för KD’s värdegrundD Dr Jumping Jack skrev:Johann Binninge är dömd i tingsrätten och hovrätten för att han förgrep sig sexuellt på sin sambos dotter, samt utsatte sin sambo för grov kvinnofridskränkning.
Han utsatte senare båda två för olovlig förföljelse.
Att avslöja detta kan sluta med att Ebba döms för förtal. De flesta av oss, gissar jag, anser nog att det brottet är ytterst lindrigt.
Man kan tycka vad man vill men nu har vi de lagar vi har och jag tycker inte att politiker ska ha frikort baserat på att andra har begått något annat brott. Om förtal är lidnrigt eller ej kan man nog ha olika uppfattningar om. Jag antar att Ebba själv är en person som skulle reagera på om någon offentlig person förtalade henne.D Dr Jumping Jack skrev:Johann Binninge är dömd i tingsrätten och hovrätten för att han förgrep sig sexuellt på sin sambos dotter, samt utsatte sin sambo för grov kvinnofridskränkning.
Han utsatte senare båda två för olovlig förföljelse.
Att avslöja detta kan sluta med att Ebba döms för förtal. De flesta av oss, gissar jag, anser nog att det brottet är ytterst lindrigt.
Tvärtom anser jag personligen att samhället ska se striktare och kräva mer av de som innehar uppdrag som kräver stort förtroende, förutom politiker så är de uppenbara domare och poliser.
Så sant. Alla som påstår att företrädare för, och sympatisörer med, SD är rasister borde prövas rättsligt för förtalsbrott.D djac skrev:Man kan tycka vad man vill men nu har vi de lagar vi har och jag tycker inte att politiker ska ha frikort baserat på att andra har begått något annat brott. Om förtal är lidnrigt eller ej kan man nog ha olika uppfattningar om. Jag antar att Ebba själv är en person som skulle reagera på om någon offentlig person förtalade henne.
Tvärtom anser jag personligen att samhället ska se striktare och kräva mer av de som innehar uppdrag som kräver stort förtroende, förutom politiker så är de uppenbara domare och poliser.
Anmäl så kommer det att utredas. Flera av SDs ledare är ju öppet rasister, man behöver inte vara det för att rösta på SD men man kan ju anta att man isf sympatiserar med dessa.M mickef skrev:
De har ju ett ständigt pågående arbete med att utesluta partitoppar för deras rassistiska och ibland även nazistiska uttalanden då kanske de någon gång blir rumsrenaD djac skrev:
Så kan det ju bli, jag menar mer att man ska skilja på saker och ting, nej man behöver inte vara rasist för att man röstar på SD men man röstar på ett parti där många av de man väljer in i olika sammanhang är just det.K kortis skrev:
Jag är ju av den åsikten att förtal endast ska gälla rena lögner och missinformation. Att återberätta en sanning tycker jag är galenskap att det kan klassas som förtal, det är helt allmän information som vem som helst kan plocka fram. Speciellt när det gäller offentliga personer.Nötegårdsgubben skrev:Jag tycker att det är bra om förtal på nätet tas på större allvar. Det må vara att brotten Binninge dömts för är grövre, jag har inte läst domarna och har inte för avsikt att göra det, men samhället mår bra av om offentliga personer med stora plattformar inte kan vräka ur sig förolämpningar och skymfande tillmälen hur som helst.
Inte bara offentliga personer kanske, men främst.
Med tanke på all skitstorm som fröken har fått tagit emot i detta extremt politiskt laddade ärende så är det löjleväckande att hon undersöks för förtal.
Flera partier inklusive nästan hela media är emot Ebba och hennes parti och det skrivs skit i parti och minut. Men hon blir snart åtalad för att ha delat en sanning om en pedofil.
Skev värld vi lever i. Arma svenskarna.