145 277 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Som sagt så tror jag att många intalar sig att kristna i allmänhet skulle var moraliska föredömen, och sen blir skadeglada när det inte visar sig vara så.K kortis skrev:Det var väl just det som var knutpunkten, kristen människosyn, partiet har ju sitt ursprung i från frikyrkan och den har ju fortfarande stor makt inom KD, kommer inte Ebba ursprungligen från Livets Ord och för inte så länge sedan gick en av Sveriges värsta lobbyister som drivit förbud mot abort med i KD
Kristen människosyn är absurd. Människor ska underordna sig ett övernaturligt väsen i ett slags slavförhållande.
Det här börjar bli ett tröttsamt upprepande. Busch har accepterat att strafföreläggande. Det innebär att hon accepterar att lagen gäller även henne.D djac skrev:Ja och det menar jag också, om man är riksdagspolitiker så bör man ha köpt in på vårt demokratiska styre och då gäller alla lagar, både de som man själv varit direkt inblandad i att stifta och alla andra. Att då säga att just denna lagen har inte jag skapat och då gäller den inte mig, sänder en ganska skev signal till de som inte varit delaktiga i att stifta några alls, ska då inga lagar gälla dem?
Man behöver dock inte gilla alla lagar bara för att man är riksdagsledamot. En av uppgifterna som riksdagen har är att stifta nya lagar (och ta bort gamla) när det finns en majoritet för det. För att få majoritet för en förändring måste man ofta propagera för den.
Japp, där tycker vi olika, jag tycker att det är ovanligt att partiledare är dömda för så pass grov brottslighet, som de sen nonchalant skrattar bort och det hoppas jag att jag får fortsätta känna, det är ingen utveckling jag vill se. Att de skulle börja försöka påverka lagarna genom att bryta mot dessa är ingen trend jag väntar mig.P pmd skrev:Det här börjar bli ett tröttsamt upprepande. Busch har accepterat att strafföreläggande. Det innebär att hon accepterar att lagen gäller även henne.
Man behöver dock inte gilla alla lagar bara för att man är riksdagsledamot. En av uppgifterna som riksdagen har är att stifta nya lagar (och ta bort gamla) när det finns en majoritet för det. För att få majoritet för en förändring måste man ofta propagera för den.
Eftersom hon tycker att hon är oskyldig så har hon väl inte accepterat utan enbart gjort det nödvändiga och gjort vad partiledning sagt åt henne att göraP pmd skrev:Det här börjar bli ett tröttsamt upprepande. Busch har accepterat att strafföreläggande. Det innebär att hon accepterar att lagen gäller även henne.
Juridiskt har Busch accepterat att hon har brutit mot svensk lag. Det är ungefär allt vi kan (och ska!) begära av en medborgare som har begått ett brott. Om brottslingen anser sig vara moraliskt oskyldig så ligger det utanför rättsväsendets domäner.K kortis skrev:
Staten (eller samhället) kan ju inte tvinga en medborgare vad den ska tycka och tänka.
Du länkar till socialdemokraternas hemsida som självklart är partisk och där man utelämnar obekväma fakta som man vill skall glömmas bort. Länka till en objektiv sida som motsäger min beskrivning. Vad du än tycker så stämmer den historiska bakgrunden. Det är du som är dåligt påläst. Att känna till historien innebär inte att man sympatiserar med Trump.K kortis skrev:
Jag talar endast om svenska Socialdemokraterna som väl kanska hade lite inspiration men låg långt efter övriga Europa och i Sverige så är kommunisterna sprungna ur Socialdemokraterna, och rötterna att bekämpa de djupa orättvisorna i Sverige började väl långt tidigare än Nils Dacke så vi kan väl ta en sväng i svensk historia, läs nu duktigt på WikipediaP pmd skrev:
Stefan? Jag tycker nog att man kan begära mer av en företrädare för ett svenskt riksdagsparti som jag förmodar vill bli minister i en kanske kommande regering vem vet kanske som justitieministerP pmd skrev:Juridiskt har Busch accepterat att hon har brutit mot svensk lag. Det är ungefär allt vi kan (och ska!) begära av en medborgare som har begått ett brott. Om brottslingen anser sig vara moraliskt oskyldig så ligger det utanför rättsväsendets domäner.
Staten (eller samhället) kan ju inte tvinga en medborgare vad den ska tycka och tänka.
Det är konstigt vad det klagas bland befolkningen i vårt kära land på Löven och vår politik och varför. Om folk stannade upp 10min och funderade och tittade på hur bra vi har det egentligen. Jämfört med de flesta andra länder har vi det oförskämt bra och ingen svenne behöver svälta eller vara utan vård, skola mm. Ändå klagas det som aldrig för om ditten och datten. Det parti som har byggt upp vår välfärd är Socialdemokratin vilket är vi tillsammans och gemensamt. Detta vill högern riva ner vilket bygger på var man för sig samt sälja ut allt som staten får in pengar på för att hålla ner skatter och privatisera allt vilket leder till vinstintresse och till nackdel för normalinkomsttagare och då pratar jag inte om alla småmiljonärer som tror att dom är rika och måste vara blåa.D Dr Jumping Jack skrev:
Jag ville bara göra det enkelt för dig. Nu skrev jag väl inte att du sympatiserar med någon. Det där försöket att klistra Socialdemokraterna och Vänsterpartiet med kommunisterna är ju jävligt tröttsamt då vi har KP som är stolta kommunister och avskyr V o SD Dr Jumping Jack skrev:Du länkar till socialdemokraternas hemsida som självklart är partisk och där man utelämnar obekväma fakta som man vill skall glömmas bort. Länka till en objektiv sida som motsäger min beskrivning. Vad du än tycker så stämmer den historiska bakgrunden. Det är du som är dåligt påläst. Att känna till historien innebär inte att man sympatiserar med Trump.
Det är en sak att de rika röstar på högern man att Svenska arbetare gör det är helt obegripligt som några väldigt rika och toppar i Svenskt näringsliv sade en gång när jag var med och så garvade de o så sade en ja helt puckadeL LiteForce skrev:Det är konstigt vad det klagas bland befolkningen i vårt kära land på Löven och vår politik och varför. Om folk stannade upp 10min och funderade och tittade på hur bra vi har det egentligen. Jämfört med de flesta andra länder har vi det oförskämt bra och ingen svenne behöver svälta eller vara utan vård, skola mm. Ändå klagas det som aldrig för om ditten och datten. Det parti som har byggt upp vår välfärd är Socialdemokratin vilket är vi tillsammans och gemensamt. Detta vill högern riva ner vilket bygger på var man för sig samt sälja ut allt som staten får in pengar på för att hålla ner skatter och privatisera allt vilket leder till vinstintresse och till nackdel för normalinkomsttagare och då pratar jag inte om alla småmiljonärer som tror att dom är rika och måste vara blåa.