145 264 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det handlar om att vissa tycker att det är OK OM det är rätt personer som är ute i tassemarkerna medan samma personer tycker det är rent åt he----vete om "fel" person är ute i och över gränsen.
För egen del försvarar jag varken Mona eller någon annan, allra minst någon inom den politiska toppen. På dom ställer jag betydligt högre krav än på någon vanlig Svensson och tycker att dom ska "dömas" minst lika hårt som någon annan. För en ur toppskiktet ska veta vart gränserna går vilket man kanske inte kan kräva alla gånger av en ur samhällets lägre regioner.
För egen del försvarar jag varken Mona eller någon annan, allra minst någon inom den politiska toppen. På dom ställer jag betydligt högre krav än på någon vanlig Svensson och tycker att dom ska "dömas" minst lika hårt som någon annan. För en ur toppskiktet ska veta vart gränserna går vilket man kanske inte kan kräva alla gånger av en ur samhällets lägre regioner.
Jag anser tvärtom att du absolut försvarar Mona Sahlin när du förminskar hennes övertramp till en chokladbit.E elmont skrev:Det handlar om att vissa tycker att det är OK OM det är rätt personer som är ute i tassemarkerna medan samma personer tycker det är rent åt he----vete om "fel" person är ute i och över gränsen.
Att Mona avgick beror ju att partiet inte ville ha kvar henne, att Ebba är kvar beror ju på att partiet vill ha kvar henne. Det beror inte på brottens allvarlighetsgrad. Nu har ju Mona begått lika grovt brott och dömts till villkorlig dom och 50 dagsböter men det var ju senare.D djac skrev:
Det var mer än en chokladbit som belastade det beryktade kontokortet. Dessutom förekom en hel del andra ekonomiska oegentligheter.E elmont skrev:
Ekonomisk brottslighet ska ju beivras hårt enligt det parti som den chokladköpande politikern tillhörde.
De flesta av oss skulle få betala mindre än vad Busch betalade om vi begick samma brott och accepterade ett strafföreläggande.E elmont skrev:
Tycker du att åklagare Anders Jakobsson inte har utfärdat ett korrekt strafföreläggande?E elmont skrev:Det handlar om att vissa tycker att det är OK OM det är rätt personer som är ute i tassemarkerna medan samma personer tycker det är rent åt he----vete om "fel" person är ute i och över gränsen.
Genom att betala har hon ju defakto erkänt.P pmd skrev:
Får man betala typ dagsböter blir ju summan högre vid högre inkomst.
Jag tycker att saken skulle gått till domstol, nu när det gäller en ur "eliten" som med en klackspark kan betala.
Undrar vilket skadestånd som kan komma så småningom för det blir väl en annan resa?
Hon har dessutom formellt erkänt.E elmont skrev:
Ja, tanken är att ett bötesstraff ska vara proportionerligt mot en straffades ekonomiska situation.
Viill du avskaffa strafförelägganden helt eller bara för folk ur "eliten"?
Klacksparken ska alltså vara ungefär likvärdig för alla relativt deras ekonomiska situation.
Binninge måste stämma Busch civilrättsligt för att få skadestånd. Han bör kanske inte företräda sig själv i ett sådant mål …
Mona Sahlin strafförelägganden för osant intygande och skattebrott med villkorligt som jag fattat det.D Dr Jumping Jack skrev:
Moralfilosofi är ett intressant ämne, stjäl gärna skattepengar men stjäl inte mina verktyg.
Ebba fick nog ett erbjudande hon inte kunde tacka nej till av partiledningen
strafförelägganden för osant intygande och skattebrott Med villkorlig dom o dagsböter.B nord123 skrev:
Det är vad hon är dömd för eller har jag missat något om inte så är det andra fria fantasier
Flera undersökningar visar att höginkomsttagare får lägre dagsböter än låginkomsttagareP pmd skrev:Hon har dessutom formellt erkänt.
Ja, tanken är att ett bötesstraff ska vara proportionerligt mot en straffades ekonomiska situation.
Viill du avskaffa strafförelägganden helt eller bara för folk ur "eliten"?
Klacksparken ska alltså vara ungefär likvärdig för alla relativt deras ekonomiska situation.
Binninge måste stämma Busch civilrättsligt för att få skadestånd. Han bör kanske inte företräda sig själv i ett sådant mål …