Topp, tack!
 
A
Jag har också köpt. De är nog lättplacerade, eftersom de knappt väger någonting.
 
9 kundrecensioner på Jula, 8st 5or och en 4:a. Verkar som om alla gillar den skarpt.
 
Redigerat:
Tomture61
Den konsumerar 29 W mindre än lysrörsarmatur med 2 x 36 W lysrör , men ........
Det påstås att dålig elektronik ( likriktare ) skapar flimmer som påverkar en del människor negativt , och flimmer ger den !
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Det påstås att dålig elektronik ( likriktare ) skapar flimmer som påverkar en del människor negativt , och flimmer ger den !
Ja för det priset så lär det ju inte vara de dyraste komponenterna i den så klart. Men så länge det inte är synbart flimmer så acceperar jag det. Den flimrar inte direkt mer än de tre olika vanliga lysrörsarmaturer jag testat på med mobilkameran.Jag är väldigt känslig för synligt flimmer, på den gamla tiden innan lcd-skärmarna kom till datorerna så kunde jag max sitta 5 minuter framför en skärm som hade 60 Hz uppdateringsfrekvens, minst 75 måste det vara för att jag skulle palla.
 
Jag tycker det blev riktigt bra. Ja, kablarna ska klamras.
Nyrenoverad stallgång med belysning och hängande hästtäcken längs väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte också enJulaarmatur och bytte ut vår 2x28W T5 lysrörsarmatur i tvättstugan.
Betydligt bättre ljus, och man får full ljusstyrka direkt när man tänder.
Också imponerad över hur mycket ljus den kan ge, är det någon av er andra som kollat hur mycket ström de egentligen drar?
Före och efterbild.
En tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare, kläder som hänger på tork och belysning ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tvättstuga med lysrörsarmatur bytt till LED, visande tvättmaskin, torktumlare och kläder på tork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi fick tillträde till vårt fritidshus med tillhörande lada i torsdags. I ladans "maskinhall" var det EN glödlampa som ljuskälla. Jag såg erbjudandet om lysrör på Jula så att jag köpte på mig ett gäng. Satte upp 3 st i hallen i fredagskväll för att kunna hitta runt i skrymslena.
Ja, jag är väl medveten om att kablar skall fixas till! Jättenöjd med dessa!
 
  • Tre nya lysrör upphängda i en rymlig lada med träkonstruktion, synliga kablar och en stenmur i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Jo, jag har kollat, dom drar 43 W.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
M mlkjhr skrev:
Jo, jag har kollat, dom drar 43 W.
Har du kollat vad en lysrörsarmatur drar också
Antar att det är något mer än vad rören är märkta med?
 
Tomture61
Julas lysrörsarmatur med Julas 36 W,T8 lysrör (4st) drog 145 W / 4= 36,25 W st
Julas LED armatur 44 W
 
Redigerat:
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Köpte 20 stycken till garaget idag. Återstå att se om jag blir nöjd men jag kunde inte motstå priset och att alla verkar vara nöjda med dom.

Precis som nämnts tidigare så är dom extremt lätta och känns inte direkt kvalitet, men man får väl inte mer för 199kr.

Blir intressant att se hur länge dom lever men i ett garage med lägre temperatur så bör även livslängden hålla ganska bra, men LED degraderas och blir svagare/mindre effektiva så vi får helt enkelt se.
 
M malloballo skrev:
Köpte 20 stycken till garaget idag. Återstå att se om jag blir nöjd men jag kunde inte motstå priset och att alla verkar vara nöjda med dom.

Precis som nämnts tidigare så är dom extremt lätta och känns inte direkt kvalitet, men man får väl inte mer för 199kr.

Blir intressant att se hur länge dom lever men i ett garage med lägre temperatur så bör även livslängden hålla ganska bra, men LED degraderas och blir svagare/mindre effektiva så vi får helt enkelt se.
Hur stort garage har du?
 
M mlkjhr skrev:
Hur stort garage har du?
80kvm
 
M malloballo skrev:
80kvm
Jag har köpt 4 st till mitt garage på 49 m². Har 4 st gamla lysrörsarmaturer med dubbla rör som de skall ersätta. Hängde upp en lite provisoriskt förra helgen och tycker att den gladligen ersatte den gamla lysrörsarmaturen. Med 20 st på 80 m² får du nog ta på solglasögonen för att inte bli bländad...;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.