141 369 läst · 290 svar
141k läst
290 svar
johel572 blir med Man cave
Medlem
· Kalmar
· 139 inlägg
Jag gillar kontrasten mellan en rak vit ny fin hängränna och det gamla shyssta tegelpannorna (Y) Blir det gul lockpanel på byggnaden?
Medlem
· Kalmar
· 139 inlägg
Okej! Det är ganska klassiskt när man förr hade stor gul trävilla så blev uthusen röda?johel572 skrev:
I dagens hetta har jag hållt mig i källaren och pysslat ihop lite rör. Ska in med en ny (fast gammal) radiator så att man kanske får sitt elektroniklabb snart
Fått ihop det. Nu ska jag bara beställa lite delar som fattas.
Sedan (när solen gått ner) målade jag läkten på mitt Tiny House. Fy vilket jobb!
Nu ska det bara slutmålas. Sedan är gaveln kvar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan (när solen gått ner) målade jag läkten på mitt Tiny House. Fy vilket jobb!
Logga in
Skapa konto
Det blir fint, finns inte hattläkten i slamfärg på Hedins? Kanske bara är vanliga 21x45 som finns?johel572 skrev:I dagens hetta har jag hållt mig i källaren och pysslat ihop lite rör. Ska in med en ny (fast gammal) radiator så att man kanske får sitt elektroniklabb snart
[bild]
[bild]
Målarrummet i källaren är äntligen klart. Alla penslar och pryttlar sorterade
Äntligen klart!
Så här såg det ut innan:
https://www.byggahus.se/forum/threads/johel572-blir-med-man-cave.258869/page-11#post-2664009
Logga in
Skapa konto
Äntligen klart!
Så här såg det ut innan:
https://www.byggahus.se/forum/threads/johel572-blir-med-man-cave.258869/page-11#post-2664009
Idag kom jag äntligen igång med ett lite projekt jag tänkt på ett tag. Ska bygga ett sortimentskåp för skruvar och muttrar.
Börjar med att kapa upp och spåra lite skivmaterial.
Första gången jag provar notklingan och jag måste säga att det var väldigt smidigt.
Limmar och skjuter ihop det. Har ser jag möjligheter för förbättring av min teknik
Insatslådor från Kina. Verkar vara helt ok kvalitet fast de kostar en tiondel jämfört riktiga sortimo.
Nu ska det bara byggas ett skåp. De är inte så djupa men det blev så då jag har en drös begangnade utdragskenor som är 300mm.
Logga in
Skapa konto
Börjar med att kapa upp och spåra lite skivmaterial.
Logga in
Skapa konto
Första gången jag provar notklingan och jag måste säga att det var väldigt smidigt.
Logga in
Skapa konto
Limmar och skjuter ihop det. Har ser jag möjligheter för förbättring av min teknik
Logga in
Skapa konto
Insatslådor från Kina. Verkar vara helt ok kvalitet fast de kostar en tiondel jämfört riktiga sortimo.
Nu ska det bara byggas ett skåp. De är inte så djupa men det blev så då jag har en drös begangnade utdragskenor som är 300mm.
Redigerat:
Logga in
Skapa konto
Sortimentskåpet klart! Det var inte så lätt att bygga i skivmaterial som jag tänkte men jag fick ihop det till slut. Byggd av gamla hyllplan, begagnade rullskenor och handtag, färgen hittade jag en gammal burk i källaren.
Logga in
Skapa konto
Lagom mycket insatser i lådorna Nu ska det bara upp på väggen.
Hittade ett gammalt (men nytt) sågblad som låg och skräpade i garaget så jag snidade till ett handtag av ett vedträ. Björk.
Skaft av björk då det var det jag hade till hands. Format efter ett yxskaft.
Nitade fast bladet med gamla stålnitar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skaft av björk då det var det jag hade till hands. Format efter ett yxskaft.
Logga in
Skapa konto
Nitade fast bladet med gamla stålnitar.
Redigerat:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Men va snyggt! Har själv planer på sån där förvaring, vart i kina/websida hitta du plastlådorna? Har sökt på Ali men gått bet därjohel572 skrev: