Ett nästan färdigt rullbord med en träbänkskiva i en vit kaklad tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rullbordet till tvättstugan i princip klart. Ska bara polera bänkskivan.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
LEGO Technic set, Porsche 911 GT3 RS modell, förpackning, trägolv, 16+ åldersrekommendation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild barnen gått och lagt sig är det dags att plocka fram pappas julklapp! 3,5h senare och 170 sidor (av 600!) in i beskrivningen är det bara att konstatera att man har att göra ett tag :)

Observera åldersgränsen!
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har önskat mig en GT3 RS i flera år, men tyvärr hade jag tydligen inte varit tillräckligt snäll i år heller. 😒😩
 
F
johel572 skrev:
[bild]
Närbild barnen gått och lagt sig är det dags att plocka fram pappas julklapp! 3,5h senare och 170 sidor (av 600!) in i beskrivningen är det bara att konstatera att man har att göra ett tag :)

Observera åldersgränsen!
Såg den i leksaksbutiken när jag letade robot till 8-åringen. Tyckte det var lite svettigt med en prislapp på över 3000kr.

Jag satsar på ett "egendesignat" svetsbord i byggsats i klicksystem, ungefär som lego.

Med egendesignat så menar jag att jag till stor del kopierat....
 
En komplett orange byggsatsbil av plast på ett bord med lådan i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

11h senare är den klar!
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
F
johel572 skrev:
[bild]
11h senare är den klar!
Blir ju bara knappt 300kr per byggtimma. Är Lego börsnoterat?
 
Idag har jag städat ur badrummet i källaren. Tanken är att riva ut allt och ev. Sätta en diskbänk längs väggen till vänster och ha lite som målarverkstad.

Källarbadrum med städade hyllor fyllda med målarfärg och material, toalett, och rör på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrummet har extraknäckt som färgföråd i ganska många år

Urtömt badrum redo för renovering med gammalt kakel, toalett och diverse målarverktyg och produkter på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästan tomt!

Nästa steg blir att tvätta, spackla och måla taket. Sedan få upp lite lyse innan man börjar hacka bort kaklet.
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Öppen kartong med 32 blå sorteringsbackar framför en metallhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Härom dagen kom ett paket jag suktat efter länge men inte kommit till skott.

Väggmonterade sortimentshyllor med tomma sorteringsfack under ett fönster i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

32st skulle dock behöva lika många till (minst).
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Idag har jag tvättat och spacklat taket. Sedan kunde jag inte hålla mig så jag började knacka ner kaklet.

Halvfärdigt badrumsrenoveringsprojekt med kakel avslaget från väggarna och krossat kakel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Knackat ner en vägg

Nedknackat kakel vid en toalettstol, rör framträder och skräp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan fick jag akut gästspela som rörmokare efter att ha våldet lite för mycket:)
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Efter gårdagens övning i luftakrobatik med avslut i ryggläge på garagegolvet så blir det lite lugnare idag. Hämtade ut ett paket med skruv så nu får man drömma sig bort till sommarens projekt!

Verktygsbänk med flertalet lådor av skruv och en hammare, indikerar förberedelse för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var dags att måla om snickarboden men som vanligt blir det lite mer jobb än man tänkt sig.

Rutten hörnsten och skadade träplankor på en snickarbod med jord och löv emot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jorden har lagt sig mot väggen

Rutten trävägg av snickarbod nära marken med jord ansamlad mot den och synlig skada på timret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ruttet så det står härliga till

Rutten hörnsten och nedsjunken jord mot rödmålad snickarbods vägg som behöver underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En gång i tiden fanns det en knut på hörnstenen
 
Ommålad spaljé under konstruktion på betonggolv med mätstock, borrmaskin och vattenpass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Håller på att snickra ihop en spaljé. Det var betydligt mer jobb än jag tänkt att få den rak.
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Oj oj nu ryker trappen :)
 
  • Renovering av hus med riven trappa och byggmaterial på marken framför en rödmålad fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jojojojo och 2 till
  • Laddar…
Trappen är borta sedan länge. Vi tog till vara tre stenar som jag tänkte använda som nedersta trappsteg till nya trappen (blir en större variant med brutna hörn).

Sedan har vi monterat stolpskor. Borrade till rätt nivå sedan fäste vi dem med kemankare.

Renoveringsprojekt med monterade stolpskor på betongplatta och tre stenar under ställning till vänster som framtida trappsteg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stolpskor på plats! Stenarna syns till vänster under ställningen.
 
  • Gilla
spånhyvel
  • Laddar…
Jag kan visst inte skilja på höger och vänster :)
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.