@
Varför tar administrationen inte bort de två spöktrådar som skapats av ts från detta konto?

Ts måste ha riktigt tråkigt....
 
@ @ndreas skrev:
Varför tar administrationen inte bort de två spöktrådar som skapats av ts från detta konto?

Ts måste ha riktigt tråkigt....
Finns väl inget uppföljningskrav på trådstarter inom en viss tid. Oavsett om ts trollar eller inte så kan ju faktiskt informationen tjäna ett syfte för någon annan som går i liknande tankar som ts.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
A
TS hus har rämnat, och lämnat tråden
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ts kanske har annat att göra än knarka runt här inne dygnet runt som alla oss andra..
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 10 till
  • Laddar…
Jag tror TS driver med oss.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
M Masthugg skrev:
Herregud, åtgärda snarast
Gör om, gör rätt...man kan inte ta bort det som bär upp hela huset så klart. Lycka till och gör det så fort du kan...
 
Är ju fantastiskt roligt i så fall, om TS startar trådar om diverse mer eller mindre misslyckade renoveringar, som ändå inte är orealistiska (jag gick själv på det). Ser redan fram emot nästa tråd!
 
  • Gilla
Bullmorsa och 5 till
  • Laddar…
Kul att folk inte fattar att det är ett troll. Kolla bara på hans "husritning" som googlades fram.
 
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Finns väl inget uppföljningskrav på trådstarter inom en viss tid. Oavsett om ts trollar eller inte så kan ju faktiskt informationen tjäna ett syfte för någon annan som går i liknande tankar som ts.
Håller helt med - jag skulle gissa att det tyvärr finns en del hus som renoverats av privatpersoner där samma allvarlig fel har begåtts.

I takt med att huspriserna dragit iväg har allt fler inrett både källare och vindar i jakt på extra kvadratmeter. Inte alla har den kunskap som behövs för att göra det.

Så vi hoppas att det löser sig snarast för TS och att han kan återkomma med hur problemet blev löst.

/Krille
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 3 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Trots de alarmerande svaren du fått så vill jag lugna dig lite grann. Jag gjorde likadant på mitt hus från 1937 och det i början av 80-talet, alltså långt innan man kunde få svar på frågor här. Inget negativt har dock hänt trots snörika vintrar. Jag tror att när ingen räknade på vad takstolar kunde bära så drog man till rejält med dimensioner så det håller ändå.
Men det sagt så borde du, eftersom ni känner en skillnad, låta någon byggnadskunnig titta på det.
Bara för att inget dumt hänt dig så är det väldigt dumt att riskera att sin 4 åring får taket på sig. Jag hade iallefall inte kunnat sova innan det va fixat. Och sen kanske man inte ska skaffa hus om man inte äns vet vad en kattvind är... men det har jag hört många gånger :crysmile: " wow har katten en egen vind" eller "så ni har katt"...
 
  • Gilla
Mrjayser
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Hahaha! Alltså detta är ett av de slarvigaste och dyraste felen som en amatör åstadkommit på länge i detta forum.
Varför hånar du någon som ber om hjälp samt påpekar sådant som redan klargjorts? Bara ledsamt att läsa.
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
F Fsund77 skrev:
Varför hånar du någon som ber om hjälp samt påpekar sådant som redan klargjorts? Bara ledsamt att läsa.
Om du läser TS andra tråd och inlägg så ser du att hen inte är på riktigt. Fritt fram att håna tillbaks.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Ni som tror det är ett troll, ni som bryr er om .. om det är ett troll (el inte), ni som svarar och bara konstaterar att det är troll och inte ens kommer med något konkret förslag.. vad gör ni här i tråden ens? :thinking:

Vi som har tid och ork och inte bryr oss.. svarar och scrollar sedan vidare.

ingen blir tvingad att svara på ett forum, man väljer helt själv!

Men ger man ett seriöst svar som man står för själv (hur fånig än frågan må ha varit).. så kanske det hjälper någon som inte vågat fråga.. nån gång .

Troll eller inte är det inte upp till oss att bedöma vilken fråga som är bra el dålig.. vi kan bara avgöra om vi vill svara eller ej.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
MultiMan
§ 5.4.4 i Byggahus regler förbjuder dessutom trollsnack. Allt sådant ska anmälas och skötas av moderatorerna.
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 4 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Ett dåligt råd, skulle öka trycket på ytterväggarna ytterligare :p
Hmm om man sätter distanser av kartong mellan yttervägg och fogskum innan man fyller på så borde trycket främst fördelas uppåt och nedåt när det expanderar, varpå stabiliteten återfås.
Gäller dock att inte överfylla för mycket. :D
https://tv.nrk.no/serie/ikke-gjoer-dette-hjemme/sesong/4/episode/8/avspiller#t=26m
 
  • Haha
Jenpet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.