44 138 läst · 140 svar
44k läst
140 svar
Jag har kört fast, hammarborren vill inte komma ut
Hilti eller inte så skulle jag nog vilja påstå att ts maskin var för liten för det jobbet den skulle göra! Nu gick det bra i slutändan men till nästa gång hade jag kört med en bra mkt större maskin
Angående Hilti om vi ändå vill ramla in där så är det väldigt få privatpersoner jag skulle rekommendera en Hilti till. Deras maskinpark håller generellt en hög standard och vissa av maskinerna är vassast på marknaden, bland annat deras bultpickor är redigt vassa!
Men ett av Hiltis absolut bästa säljargument är servicen som lyfts tidigare. Den är inga konkurrenter ens i närheten av att möta och det är framförallt där de vinner mark!
Angående Hilti om vi ändå vill ramla in där så är det väldigt få privatpersoner jag skulle rekommendera en Hilti till. Deras maskinpark håller generellt en hög standard och vissa av maskinerna är vassast på marknaden, bland annat deras bultpickor är redigt vassa!
Men ett av Hiltis absolut bästa säljargument är servicen som lyfts tidigare. Den är inga konkurrenter ens i närheten av att möta och det är framförallt där de vinner mark!
Och batterierna har han aldrig bytt ut?D Diablito skrev:En kommentar angående Hilti vs allt annat. Diskuterade detta med en av två delägare till en firma vi brukar använda hemma (2 delägare + 19 anställda) då jag såg att han hade en skruvdragare från Hilti. Enligt honom så betalade han 3 gånger så mycket för sin jämfört med vad hans kollega betalade för sin Makita. Skillnaden var att han haft sin i 10 år, tappat den otaliga gånger från flera meters höjd, tappat den i lera, vatten mm men den bara går och går. Kollegan köper 1-2 nya makita om året då de går sönder. Är man proffs så är matten rätt enkel
Det behöver man aldrig göra på en Hilti. Man behöver aldrig ens ladda batterierna, de bara går och går, år ut och år in, decennium efter decennium. Man köper dem en gång och dem fungerar livet ut. Repor och sprickor självläker också.A Andy78 skrev:
Därav priset på dessa monster.
lite diesel så lossar den,gammalt bergsprängartipsL Lenza skrev:Har råkat ut för liknande problem när jag borrade i sten. Det blir väldigt lätt så om borret är slitet, borrspetsen måste vara någon mm större än diameter på resten av borret. Jag lyckades alltid få loss borren tack vare julas borrmaskin som jag använder. Den ger vid start en kraftig rotation som lyckades slita loss borren. Jag vet inte hur Makita funkar den kanske är snällare när man startar och försöker skydda borr och maskin.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad är "standardmetoden" för att fästa kortling i stålskena?
Byggmaterial & Byggteknik -
Laga rundkört axelfäste? Bakhjul robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Kört fast, felsökning nytt vinkraftverk.
El -
Fast telefon via simkort - hur använda sin gamla apparat?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Fast telefoni med simkort.
Teknik