Nissens Nissens skrev:
Gör dig inte dummare än vad du är. Om plejds servrar får ett avbrott så märks inte det nej.
Systemet jag har hemma tuffar på helt utan att man behöver ändra någonting.
Att man ens orkar bemöda sig längre.
Det system du har satt upp hemma hos dig, rullar säkert på fint ja. Mitt Home Assistant rullar också på fint och behöver inte justeras heller.

Det jag pratar om är när man tar över ett system från någon annan, köp av fastighet. Då behöver man rimligtvis justera detta, för du tror väl inte att det du ställer in i ditt system är universellt? Alla andra vill tända exakt samma lampa exakt samma tid som du? Detta är gällande för alla system, men du svamlar fortfarande med dårens envishet om att Plejd minsann rullar på och aldrig behöver justeras så det gör inget om hela värden inklusive Plejd lägger ner servrar och annan infrastruktur. För allas skull, släpp din bubbla och kom in i matchen.

• Gilla
karlmb och 5 till
  • Laddar…
Blev det tyst i Plejd-tråden nu när allt som var värt att diskutera flyttade hit?

Vilket mysterium. 🤔

Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Att man ens orkar bemöda sig längre.
Det system du har satt upp hemma hos dig, rullar säkert på fint ja. Mitt Home Assistant rullar också på fint och behöver inte justeras heller.

Det jag pratar om är när man tar över ett system från någon annan, köp av fastighet. Då behöver man rimligtvis justera detta, för du tror väl inte att det du ställer in i ditt system är universellt? Alla andra vill tända exakt samma lampa exakt samma tid som du? Detta är gällande för alla system, men du svamlar fortfarande med dårens envishet om att Plejd minsann rullar på och aldrig behöver justeras så det gör inget om hela värden inklusive Plejd lägger ner servrar och annan infrastruktur. För allas skull, släpp din bubbla och kom in i matchen.
De ljus jag styr går inte på någon tid, de styrs av ett ljusrelä. Så vill man ändra de tiderna så justerar man ljuskänsligheten direkt på ljusreläet.

Oavsett, så är det mer än tröttsamt att ständigt se mantrat om oron ni har för Plejds välmående. Företaget mår bra och växer kraftigt hela tiden, så det lär inte hända något dramatiskt inom överskådlig tid. 😊

Men du använder väl Astrour och andra timers, då är det säkert som du säger. Astrour får man ju justera några ggr per år dessutom eftersom ljuset är olika i förhållande till solens upp och nedgång över året.

Det du skrev var att det blir problem vid ett avbrott i Plejds servrar, vilket alltså inte stämmer.

Det kanske trots allt är så att du inte gjorde dig dummare än du är som jag påstod. Ber om ursäkt för det. 😉

Redigerat:
J
Nissens Nissens skrev:
De ljus jag styr går inte på någon tid, de styrs av ett ljusrelä. Så vill man ändra de tiderna så justerar man ljuskänsligheten direkt på ljusreläet.

Oavsett, så är det mer än tröttsamt att ständigt se mantrat om oron ni har för Plejds välmående. Företaget mår bra och växer kraftigt hela tiden, så det lär inte hända något dramatiskt inom överskådlig tid. 😊

Men du använder väl Astrour och andra timers, då är det säkert som du säger. Astrour får man ju justera några ggr per år dessutom eftersom ljuset är olika i förhållande till solens upp och nedgång över året.

Det du skrev var att det blir problem vid ett avbrott i Plejds servrar, vilket alltså inte stämmer.

Det kanske trots allt är så att du inte gjorde dig dummare än du är som jag påstod. Ber om ursäkt för det. 😉
Tankevurpan du gör, om och om igen, är att du ser dig som representant för alla plejdanvändare . Bara för att du använder dina prylar på ett sätt så betyder det ju självklart inte att andra gör det också. Eller säljer alla sina bostäder genom dig? Nissens Plejdmäkleri och båg?

• Gilla
Mbergstr och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Så om man inte vill ha det precis som du måste man alltså justera, då har vi klargjort det.
Nissens Nissens skrev:
Vi skiter fullständigt i plejds vara eller inte vara. Vi tydliggör helt enkelt att att plejd är beroende av molnet/plejds servrar för att kunna konfigureras. Så vill man inte ha systemet precis som det är konfigurerat just nu måste man ha tillgång till dessa. Det ser många av oss som en nackdel, oavsett om det står Plejd eller något annat på förpackningen.

Den enda som verkar ha svårt att förstå här är du, och det börjar rent ut sagt bli jävligt tröttsamt.

• Gilla
Mbergstr och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.