F
R Rkarlsson skrev:
Som jag såg det så hade ursprunget fått bekräftat att den fanns på riktigt och var en ivt samtidigt som han fick veta att den inte var skött enligt det jag klippte in.

Om du orkar leta hittar du det :) Kan vara i den andra tråden.
Har letat, men bara hittat 2-handsuppgifter från diverse anhängare om att de sagt eller trott si eller så - inget direktuttalande från IVT.
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
T
F frasen_36 skrev:
Har letat, men bara hittat 2-handsuppgifter från diverse anhängare om att de sagt eller trott si eller så - inget direktuttalande från IVT.
Nej, jag kan inte se att IVT själva lagt ut nån kommentar. Bara rykten om att de tror nåt
 
T
R Rkarlsson skrev:
2 ggr sen 2017. Men jag resonerar som så att pumpen fyller 20 i april och där finns ändå ingen garanti. Så jag kollar genom den och rensar lite själv en gång om året. Hade hem en krökis som tog 200 spänn för att felsöka och hitta en ärgad kabel.

Du skrattar men om deras service kostar 1500-2000 kr och du måste göra 2 st inom 5-6 år, men du skiter i det för du är en snål jävel. Men din fläkts lager börjar ge upp och den kostar 9100 kr.

Har du vunnit eller förlorat ?
Du skriver om ett ärende utanför garanti..
Det är ju ett helt annan sak.
Jag skrev om när det var sk garanti men det KRÄVDES betalda servicar för att "garantin" skulle gälla.
Vv håll isär helt olika saker.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nej jag jobbar för ett svenskt industriföretag. Så jag försvarar svenska företag. Och ger min syn på hur en produktion i Sverige kan se ut.
om man söker på forumet får man ju fram mer skit om bolaget ska du inte gå in och skriva där med att bara för dom har svensk firma namn så ska man vara patriot och bara ta och bli blåst
 
T Tullen127 skrev:
Du skriver om ett ärende utanför garanti..
Det är ju ett helt annan sak.
Jag skrev om när det var sk garanti men det KRÄVDES betalda servicar för att "garantin" skulle gälla.
Vv håll isär helt olika saker.
Du fattar inte.
Finns garanti kvar? Följ vad det står i det finstilta.
Är garantin slut, gör vad du vill själv.

Det krävs ju betalda servicar på fordon, pumpar osv osv ser vi ju.
 
F frasen_36 skrev:
Har letat, men bara hittat 2-handsuppgifter från diverse anhängare om att de sagt eller trott si eller så - inget direktuttalande från IVT.
IVT lurar kunderna medvetet med undermåliga produkter? | Sida 24 | Byggahus.se
bekräftelse på att den finns.

Sen fick jag svar av ivt då jag var nyfiken på ärendet och skrev till de och frågade =) Klippte ut lite från min mail. Tro vad ni vill. Folk är ju inte kloka här på riktigt.

Textfragment ur e-post om värmepumpsinstallation och ej följda rekommendationer.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
M maria01 skrev:
om man söker på forumet får man ju fram mer skit om bolaget ska du inte gå in och skriva där med att bara för dom har svensk firma namn så ska man vara patriot och bara ta och bli blåst
Du tycker att jargongen att itv är blufföretag för en logga är ok? Vare sig den var rätt eller ej när den kom ut?
 
T
R Rkarlsson skrev:
Du fattar inte.
Finns garanti kvar? Följ vad det står i det finstilta.
Är garantin slut, gör vad du vill själv.

Det krävs ju betalda servicar på fordon, pumpar osv osv ser vi ju.
R Rkarlsson skrev:
Du fattar inte.
Finns garanti kvar? Följ vad det står i det finstilta.
Är garantin slut, gör vad du vill själv.

Det krävs ju betalda servicar på fordon, pumpar osv osv ser vi ju.
Jo jag fattar!!
Jag håller helt med dig om att man gör vad man vill utanför garantin - det är väl självklart. Har jag sagt nåt annat??
Vad jag reagerar mot är de kallar något för "garanti" om man samtidigt kräver att få göra dyra servicar hos egen verkstad för att den ska gälla. Då kan väl vem som helst "garantera" vad som helst? Man har ju redan tagit betalt för garantiservicen...! Bondfångeri.
 
R Rkarlsson skrev:
Du tycker att jargongen att itv är blufföretag för en logga är ok? Vare sig den var rätt eller ej när den kom ut?
nu pratar vi inte om loggan
 
T Tullen127 skrev:
Jo jag fattar!!
Jag håller helt med dig om att man gör vad man vill utanför garantin - det är väl självklart. Har jag sagt nåt annat??
Vad jag reagerar mot är de kallar något för "garanti" om man samtidigt kräver att få göra dyra servicar hos egen verkstad för att den ska gälla. Då kan väl vem som helst "garantera" vad som helst? Man har ju redan tagit betalt för garantiservicen...! Bondfångeri.
Och ingen tvingade dig att köpa.
 
M maria01 skrev:
nu pratar vi inte om loggan
Nej vi pratar om att servicen inte sköttes. Läser du på ivt står det klart och tydligt 3 år och 5 år. Den hade varit bytt om den hade gjorts.

Båda trådarna är onödiga och bara löjliga. Speciellt när de skriver "lurar sina kunder"
 
T
R Rkarlsson skrev:
Och ingen tvingade dig att köpa.
Var har jag sagt det?
 
F
R Rkarlsson skrev:
IVT lurar kunderna medvetet med undermåliga produkter? | Sida 24 | Byggahus.se
bekräftelse på att den finns.

Sen fick jag svar av ivt då jag var nyfiken på ärendet och skrev till de och frågade =) Klippte ut lite från min mail. Tro vad ni vill. Folk är ju inte kloka här på riktigt.

[bild]
Kan inte läsa nåt direkt från IVT på sid 24 - förutom att nån skriver "ganska säkert" ..
Vad säger det egentligen?
Några lösryckta rader kopierade och inklistrade från ett påstått mail från IVT ..säger inte heller mer.
Du skriver att "folk inte är kloka här"...
Kan det vara så att folk inte är naiva här?
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
Finns det någon person aktiv på detta forum som på allvar menar att det är ok att en fläktmotor på en värmepump behöver bytas ut efter endast fem år? Och att det i så fall skulle kunna behöva betalas av kunden utanför garantiåtaganden ”om man inte skött service”? Ingår service av fläktmotorns lager i denna ”obligatoriska” service, om inte så bara glöm det.

Fullkomligt bisarrt i min bok.

Sedan detta med loggan, ja det får jag väl se som en lustig anekdot - väldigt märkligt i sig hur man som tillverkare kan snacka bort detta men visst allt är väl möjligt. Närmast löjligt att hävda att det är rutin att limma dit firmans logo bokstav för bokstav, helt obegripligt om detta mot förmodan skulle vara sant. Obegripligt pga av att man knappast kan få kunden att betala för detta helt meningslösa manuella arbete som inte tillför produkten ett skvatt av värde värt att betala extra för.

Att vem som helst med alltför mycket tid till förfogande skulle kunna lyckas med att pussla ihop en litet komisk ”ITV-logga” av litet generiska bokstavsprylar, ja det är väl tänkbart men enormt långsökt som trollningskoncept.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.