28 957 läst · 235 svar
29k läst
235 svar
IVT svarar på ryktena om piratkopior
Medlem
· Halland
· 4 107 inlägg
Just kränkthet har vi ingen bra metod för att ta hand om. Men kvaliteten på produkten är miltals före vad vi hade förra millenniet.V videopac skrev:
Vart vill du komma med denna diskussion, det är inte mycket till konstruktiv dialog från din sida känner jag.T Tullen127 skrev:
Det är lätt att kritisera ett företags agerande kring garanti och när jag fösöker belysa varför det inte är så lätt och dessutom försöker få dig att komma på något bättre svarar du inte.
Kan du svara på min konkreta fråga kring rätt olja i en bil, hur ska Audi skriva sin garanti för att du ska bli nöjd?
Det var du som gav dig in på sidospåret om man fick tanka själv, ser inte ens hur det skulle vara relevant men jag valde att svara i alla fall.
Du skrev också att dom sysslade med bondfångeri eftersom dom redan har tagit betalt för service, har du något insikt i deras kalkyl eller är det bara vad du tycker?
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Jobbar du med värmepumpar Gimp?
Man behöver inte jobba med värmepumpar för att se att hela den här diskussionen är helt skev. En person har råkat ut för ett måndagsexemplar och då är helt plötsligt IVT världens sämsta företag som inte ersätter den trasiga fläkten gratis trots att garantin har gått ut.
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Låt Gimp svara.
Inte som yrke, där jobbar jag med kontraktstillverkning av industriella produkter med hög komplexitet, logistik eller kravbild, har även suttit med i drygt 20år som stöd/bollplank till våra kunders konstruktionsavdelningar på både EL och MEK sidan, även en hel del regulatoriska utmaningar.Marlen Eskilsson skrev:
Hemma har jag tre kinaumpar som jag har installerat själv som behöver lite omvårdnad från tid till annan och har även installerat en LVVP hos föräldrarna för några månader sedan.
Har dock suttit på båda sidor av diskusioner i många ärenden senaste 25 åren och ser generellt att väldigt många har svårt att ens försöka sätta sig in i motpartens situation och bara ser till sin egna lilla värld.
Även om man absolut inte behöver bry sig om motpartens utmaningar är det generellt ändå en bra idé att förstå, det gör att man kanske kan styra diskussionen ifrån sina egna arguments svagheter eller åtminstone vara förberedd på argumenten som motparten kommer med.
Tycker att dom flesta trådar där företag blir uthängda här håller en bra nivå, har man dålig kvalitet och inte tar sitt ansvar ska det vara mycket brus på div forum så att alla som funderar på att köpa en produkt därifrån kan läsa hur företaget verkligen fungerar, men det måste finnas någon form av opartiskt tänkade även på ett forum som egentligen inte har något krav på att vara opartiskt för att inte urholka sin trovärdighet.
Den här tråden tycker jag är ett exempel på när det blir för mycket hetsjakt på ett företag där vi inte har någon som helst statistik på hur vanligt felet är.
Medlem
· Halland
· 4 107 inlägg
Är inte ditt riktiga namn Ernst Stavro Blofeld?Gimp skrev:
I alla fall bra att du exemplifierar det här med komplexiteten i modern tillverkning. Det är liksom inte så att tillverkaren av en konsumentprodukt och underleverantörer sitter och försöker jävlas med varandra, ej heller tycker tillverkaren det är bra när en slutanvändare drabbas. Men det är komplext idag med så många leverantörer inblandade. Å andra sidan har detta lett till lägre priser och bättre kvalitet när var och en kan fokusera på det man gör bäst.
Medlem
· Sverige
· 5 330 inlägg
Javisst, självklart inträffar komponenthaverier, ju mer priserna pressas ju mer frekvent vanligen. Lager är något jag erfarenhetsmässigt sett är svaga punkter i många prispressade maskiner för konsumentmarknaden, några ynka tior ytterligare och man hade fått lager av en helt annan klass och med mångdubbel livslängd.A Anders_Nilsson skrev:
Just i detta fallet med en havererad fläkt efter relativt kort tid, och inom de generella garantiåtagandena, så är det inget att snacka om anser jag. Komponenthaveriet tycks orelaterat till de servicepunkter som ingått i anmodad service såvitt jag förstår, då ska man ta hand om detta oavsett. I synnerhet under beaktande av den korta driftstiden 5 år eller vad det var.
Men: allt jag skriver här är givetvis baserat på uppgiftslämnarens information, jag har inte hela bilden klar. Känner inte till förekomsten av denna typ av haverier i deras felstatistik.
Ett sidospår som bluddrat till hela diskussionen i denna tråd är detta med loggan, bokstavsföljden. Jag kan köpa att någon skojare har fifflat med en oklokt konstruerad logga, strunt samma det är andra identifierare som kännetecknar en originalmaskin.
Kanske någon som vill bättre beskriva vad produkten gör. https://www.italvibras.it/products/high-frequency-electric-vibrators/itv-vr/?lang=en
Vi hade några sådana på mitt jobb men kan inte minnas någon logga, Dock beskriver loggan precis vad som händer.
Kanske en intelligent person som vill skämta lite, rätt roligt tycker jag.
Vi hade några sådana på mitt jobb men kan inte minnas någon logga, Dock beskriver loggan precis vad som händer.
Kanske en intelligent person som vill skämta lite, rätt roligt tycker jag.
Liknande trådar
-
Reparation i badrum - vem ansvarar för avstängning av vatten i BRF?
Vatten & Avlopp -
Nibe S2125 vs IVT AirX 409
Värmepumpar -
Putsfasaden flagnar, relativt nytt hus
Fasad -
Överklaga negativt förhandsbesked? - generationsskifte gård
Bygglov -
IVT Premiumline svårare att programmera än gamla modellen Greenline?
Värmepumpar