Kan inte TS gå och kolla på typskylten och lägga upp en bild? Gärna bild på innedelen och innanför skalet på utedelen också. Och såklart kontakta IVT och be dem förklara varför det står ITV och bekräfta huruvida det är något lurt eller ej. Det är det första jag hade gjort om jag hade upptäckt att det står fel märke på något jag köpt iallafall.
 
  • Gilla
MartinMoza och 6 till
  • Laddar…
Kan inte riktigt förstå de i tråden som menar att det kan vara ett "mänskligt misstag". Tror ni verkligen på allvar att det sitter riktiga människor och limmar dit bokstav för bokstav plus en felaktig logga i industriella produktionssammanhang?
 
  • Gilla
DrDeath100 och 35 till
  • Laddar…
J
H Harald Blåtumme skrev:
Kan inte riktigt förstå de i tråden som menar att det kan vara ett "mänskligt misstag". Tror ni verkligen på allvar att det sitter riktiga människor och limmar dit bokstav för bokstav plus en felaktig logga i industriella produktionssammanhang?
Då har du inte läst covidtrådarna. :rofl:

Hoppet för mänskligheten är naggat i kanten!
 
  • Haha
  • Gilla
Blomla och 16 till
  • Laddar…
Nissens
skoge skoge skrev:
Nä, det var just det jag menade...att det inte är en felstavad Volvo utan asiatisk tillverkare
Och då frågade du mig om det var felstavat?
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Kanske kan det vara så att de som tillverkar fläkten åt IVT samtidigt gör en lågprisvariant ITV (kan vara identisk) och man har råkat blanda ihop dem vid en leverans.

Detta har sedan inte uppmärksammat och fläkten har hamnat på en IVT-produkt?
Om jag var IVT och upptäckte att min underleverantör tillverkar piratkopior så hade jag avslutat den leverantören så snart som möjligt och sedan stämt skjortan av dem…
 
  • Gilla
DrDeath100 och 1 till
  • Laddar…
Utomhusenhet till värmepump med en synlig logotyp på en byggnadens vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj , den firman använde jag i höstas. Var tvungen att gå ut för att kolla loggan. Men den stämmer. Varit nöjd med företaget annars.
Men följer detta och kommer att ringa dom.
 
  • Gilla
redep och 4 till
  • Laddar…
Jag anlitade med företaget i höstas och gick direkt för att kolla vår (airX 413).
 
  • Närbild på en grå luftvärmepump av märket IVT, modell airX 413, fokuserad på fläktdelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nissens
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Varför inte slå till på en "Vovol Mini Wheel Loader" (made in China)
Lustigt att den har CE märkning på bilden. :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
R ravbogu skrev:
Svårt att tro, men kan inte utesluta att IVT medvetet säljer undermåliga värmepumpar! Men det verkar inte bättre. Min auktoriserade IVT installatör och service Everöds Elbyrå hävdar att min luft-vatten värmepump AirX kom från IVT-Tranås med utedelens fläkt redan fylld med olika balanseringsvikter för att fläkten var obalanserad redan från komponent leverantören. Resultatet var som förväntat, kullagret till fläkten håller på att kollapsa i lagom tid efter den 5-åriga garantin. Everöds Elbyrån frånser sig ansvar för att larma om felet under garantiservice perioden.
Så kan vi lita på IVT och dess auktoriserade service el-bolag?
[bild] [bild] [bild][bild]
Men om du gjort service enligt plan som är år 3 och år 5 bör det ju inte vara några problem?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Lustigt att den har CE märkning på bilden. :)
China Export
 
  • Gilla
Dinnan och 4 till
  • Laddar…
R ravbogu skrev:
Har pratat med andra IVT auktoriserade service bolag och de hävdar bestämt att detta med balansering av fläktar är inte ngt som IVT rekommenderar pga av det är dömt att slå fel med tiden. Balansering förekommer inte i dagens fläktar.
Stopp nu....
Är det svaret du fått av ett servicebolag så är mitt tips att INTE anlita dom.
Byt servicefirma för det där är rent skitsnack utan undantag. Balansering av fläktar förekommer naturligtvis, och är ett helt logiskt arbetsmoment för den som vill ha livslängd på sin utrustning/roterande massa. Balansvikten som syns på din fläkts blad är ett tecken på att någon på fabrik (Papst?) kontrollerat balansen i fläkten och åtgärdat obalansen och förekommit problemet. Balansvikten är ett bevis på att de bryr sej om livslängden. Och är den gjord av Papst som någon nämnde i tråden så hittar du inte bättre kvalité så länge fläkten används som den är avsedd för under de omständigheter och förutsättningar som Papst angett i sin produkt spec..
 
  • Gilla
DrDeath100 och 8 till
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Varför inte slå till på en "Vovol Mini Wheel Loader" (made in China)
Lättare å köpa den i Sverige
 
Är det bara jag som ser att det står ITV på produkten och inte IVT?
 
  • Wow
  • Haha
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Thomas XXX och 13 till
  • Laddar…
M Mattias Melin skrev:
Är det bara jag som ser att det står ITV på produkten och inte IVT?
Tips: Läs i tråden innan du skriver.
Eller, om du är ironisk framgick det inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
remrag och 19 till
  • Laddar…
Vilka fantasier folk har om kopior mm.
Centrumkåpan tillhör inte fläkten utan får flyttas över till den nya vid byte. Den är bara dittryckt med fyra gummi.
Bokstäverna är lite tjuriga att klistra dit och kan ibland lossna och har vid något tillfälle legat lösa redan vid leveransen. Här är det någon som haft roligt och satt dom i fel ordning.
Du har väll fått ett erbjudande om förlängd garanti. Om du nappat på det så kostar det ju inte något att få fläkten bytt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.