CHEMAS CHEMAS skrev:
@Kallep55

Därför skulle jag vilja att TS kollar med IVT o postar svar här om TS nu inte är en jävel på Photoshop o blåser varenda en här.
Jovisst tanken har slagit mig vad gäller photoshop men avfärdade den snabbt med argumentet: vem fan skulle orka för så ytterligt blygsamt utbyte?

Men jag kan ha fel.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
CHEMAS CHEMAS skrev:
@Kallep55

Jag tror inte någon bokstav trillat av o en analfabet försökt klistra allt till rätta.

Jag tror han fått nått jävla skit helt enkelt.

Därför skulle jag vilja att TS kollar med IVT o postar svar här om TS nu inte är en jävel på Photoshop o blåser varenda en här.

TS kommer inte posta det här, det är uppenbart att han inte följt serviceavtalet och då inte berättigad garanti. Och ja tyvärr är det faktiskt så att bokstäver ibland trillar av eller byts av någon påhittig person, vet fler fall av detta

• Gilla
morotjos
  • Laddar…
J
R ravbogu skrev:
Har pratat med andra IVT auktoriserade service bolag och de hävdar bestämt att detta med balansering av fläktar är inte ngt som IVT rekommenderar pga av det är dömt att slå fel med tiden. Balansering förekommer inte i dagens fläktar.
Det finns inte en chans att man får till en fläkt 100% utan vibrationer om man inte balanserar den!

• Gilla
DrDeath100 och 2 till
  • Laddar…
E Erik1337 skrev:
Helt sjukt att ett sådant här inlägg ska få en förstasida och förmodligen många negativa tankar om Ivt.
Jobbat med Ivt i många år så kände mig bara tvungen att svara. Fläkten är ingen kopia bokstäverna kan släppa efter några år ute i väder och vind så säkert någon montör eller kunden? Eller grannen? Som satt dit bokstäverna fel när dom hittat dom framför pumpen.. loggan är samma men det saknas ett sträck det har också ramlat av…
Kunden har 6 års garanti får sedan ett erbjudande om att förlänga men gör inte det ska han sen då få eventuella fel i Godwill?!
Alla som betalar för sig hur ska då dom tänka?..
Vilken dum jäkla trams tråd från massa ”förstå sig påare”..

ps kolla på bilden så ser ni att även de övre sträcket i loggan håller på att ramla av..
Den som har satt dit bokstäverna igen har satt dom jävligt snyggt i så fall. Använde personen linjal och grejer för att få dom så bra?

H Harald Blåtumme skrev:
Jovisst tanken har slagit mig vad gäller photoshop men avfärdade den snabbt med argumentet: vem fan skulle orka för så ytterligt blygsamt utbyte?

Men jag kan ha fel.
Tror inte på Photoshop alls, snarare lite jävelskap från ett grannbarn, han skulle fått sitt utbyte om han följt serviceschemat för pumpen

CHEMAS CHEMAS skrev:
Den som har satt dit bokstäverna igen har satt dom jävligt snyggt i så fall. Använde personen linjal och grejer för att få dom så bra?

Finns en linje där de ska sitta på centerplattan så inte alls så svårt. Det där är en IVT X maskin, det råder ingen tvekan om det

När kommer det en bild på typskylten. Väntar med en otålig spänning,

• Gilla
  • Ledsen
Chandler och 5 till
  • Laddar…
K Kallep55 skrev:
TS kommer inte posta det här, det är uppenbart att han inte följt serviceavtalet och då inte berättigad garanti. Och ja tyvärr är det faktiskt så att bokstäver ibland trillar av eller byts av någon påhittig person, vet fler fall av detta
Dom ska ha info iaf.

Jag har inget emot IVTgrejer men det känns ju si så där.

Det som talar för att det är en IVT iaf är väl att inomhusdelen är det.

• Gilla
kest
  • Laddar…
K kest skrev:
När kommer det en bild på typskylten. Väntar med en otålig spänning,
Lär du aldrig få se då det kommer bli tydligt att han inte följt serviceschemat

• Gilla
  • Ledsen
Erik1337 och 1 till
  • Laddar…
K Kallep55 skrev:
Finns en linje där de ska sitta på centerplattan så inte alls så svårt. Det där är en IVT X maskin, det råder ingen tvekan om det
Det förklarar ju saken.

Mycket tjat om ett serviceschema.

IVT ska ha info ändå.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
E Erik1337 skrev:
Fläkten är ingen kopia bokstäverna kan släppa efter några år ute i väder och vind så säkert någon montör eller kunden? Eller grannen? Som satt dit bokstäverna fel när dom hittat dom framför pumpen.. loggan är samma men det saknas ett sträck det har också ramlat av…
Första gången jag hör att IVT kör med vanliga stickers/plastetiketter på utomhusdelarna men någon gång ska vara den första. ;)

Personligen tror jag att bolag som IVT är väldigt måna om sitt varumärken så det ska bli intressant med en uppföljning om hur det verkligen ligger till med både loggan och fläkten.

• Gilla
redep och 3 till
  • Laddar…
Kan någon som fortfarande tror att det är en IVT förklara varför bokstäverna är vita o inte svarta på TS pump?

Har bokstäver trillat av och någon skojat till det genom att klistra tillbaka dom fel så måste personen haft med sig vit färg också.

• Gilla
Vetallt och 3 till
  • Laddar…
Någon postade den här i början av tråden.

Kolla färgen på bokstäverna!

Edit: Ser nu att det verkar finnas IVT med vita också. Hmm.

Jag kan ha jävligt fel i det här så jag får nog lugna ner mig lite.

Ska ändå bli intressant om TS postar sin skylt eller ringer IVT.

• Jämförelse mellan två bilder av fläktar, övre med logotypen IVT, undre med ITV, diskuterar äkthet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Lustigt hur en del försöker förklara den felaktiga loggan och den felaktiga bokstavsföljden i varumärket som någon slags prank från busiga barn eller installatör, eller arbetsresultat från uttröttade fabriksarbetare under antagandet att detta limmas dit bit för bit manuellt.

Allt är väl möjligt i princip men jag föredrar att gå på den enklaste förklaringen: piratgrejer, bedrägeri vilket är otroligt ymnigt förekommande.

• Gilla
Ruben Janzon och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.