CHEMAS CHEMAS skrev:
Läste nääääästan hela tråden...puuh.

Skriv ner serienummer och årtal på en lapp, ta foto på skylten eller memorera.

Ring sedan IVT och fråga på om just din värmepump! Har IVT ens tillverkat en sådan med det serienumret du har?

Jag är osäker här men bör inte din värmepump vara garantireggad? Jag tänker att om den är fake så borde det väl kanske inte gå att regga eller nått.

Han har garanti om han följt serviceschemat, service år 3 och år 5 så hade han haft en ny fläkt imorgon. Men följer man inte och vill betala den lilla kostnaden för förlängd garanti får man stå sitt kast enligt mig.

• Gilla
Erik1337
  • Laddar…
K Kallep55 skrev:
Han har garanti om han följt serviceschemat, service år 3 och år 5 så hade han haft en ny fläkt imorgon. Men följer man inte och vill betala den lilla kostnaden för förlängd garanti får man stå sitt kast enligt mig.
Ja visst är det så nu när jag tänker efter men IVT bör veta om den värmepumpen ens tillverkats? Dom ska ha info om den.

• Gilla
Såkesöd
  • Laddar…
Jag gillar att Ni förklarar hur man stavar tre bokstäver baklänges med någon slags antydan, kommer skratta åt detta ett tag!
Min gissning är att TS blivit grundlurad, han/hon får nog vara glad att maskinen gått 5år, hade varit kul att se/räkna ut COP jämfört med en äkta IVT, det är troligen lägre.
Extra trist då om man betalt för en äkta..

• Gilla
Vetallt och 2 till
  • Laddar…
Närmast ofattbart då att vår gamla IVT Nordic Inverter från 2005 funkar perfekt fortfarande. Iofs en Sharp-maskin i grunden men ändå, IVT står som garant för systemet och anpassningar som gjorts jfr ursprungsmodellen, i detta fall främst en hetgasslinga för avfrostningen. Fanns långa garantier på den från början tror det var 6 år men inga problem.

Snacket om att lager bara håller säg 5 år ger jag inget för, mot den bakgrunden.

Vad hindrar trådskaparen att ta kontakt med ÅF och IVT om det här? Innan det finns mer info från dessa kontakter finns inte så mycket mer att säga.

Skulle jag fått problem med min värmepump och jag ser att det stod ITV Nordic inverter på den, i strid mot vad jag beställt och fått installerat, betalt för, så hade jag inte tvekat en sekund att reklamera om det så gått 15 år.

Grundligare undersökningar krävs såklart men om inte ens ”badge” är korrekt så anar man vad det är fråga om - piratgrejer. Och detta är något som seriösa leverantörer tar extremt seriöst, det spåras till källan av självbevarelsedrift. Extremt skadligt för varumärket av naturliga skäl.

• Gilla
DrDeath100 och 5 till
  • Laddar…
R ravbogu skrev:
Det som är udda är att Everöds Elbyrå som sålde och servat är AUKTORISERADE IVT bolag och de hävdar att de har fått allt från IVT Tranås. Visst är det skumt !?
Köpte ett originalbatteri till min gamla 3310 Nokia på den gamla goda tiden, innan det var populärt med kinakopior. Telefonen skickades till Nokia i Finland för utredas. Svaret kom tillbaka att det var en kopia. Köpet gjordes på Claes Ohlsson… batteriet var inplastat i originalförpackning… bra kopia men ändå inte. Glad att telefonen laddades på en fönsterkarm av marmor.

Fick bra service och mottagande av Claes Ohlsson så inget ont där, även de kan ha blivit lurade.

M Mattias Melin skrev:
Är det bara jag som ser att det står ITV på produkten och inte IVT?
Redan

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
CHEMAS CHEMAS skrev:
Ja visst är det så nu när jag tänker efter men IVT bör veta om den värmepumpen ens tillverkats? Dom ska ha info om den.

Självklart vet dem det, inte ett allt för ovanligt fenomen att bokstäverna trillar av eller någon rent av jävlas och byter plats på dem om du syftar på det.

Boilerplate4U
skoge skoge skrev:
Lättare å köpa den i Sverige
Om du har en länk så beställer jag en Vovol för 65 tkr på direkten . ;)

Redigerat:
Idag spelar det inte så stor roll, iom att samtliga delar ändå är gjorda i Kina. Skillnaden är att det står inhyrd sässongsbemanningspersonal o löder ihop delarna i Tranås.
Men det har man troligen igen på frakten.
Även om båtfrakt är billigt så tar det flera månader.
Men produkterna är utvecklade ihop med Bosch, o de kan ställa lite krav på sina leverantörer jämfört med annan CE märkning, Chinese Export..

S
Sen tror jag många skulle behöva lära sig lite matematisk statistik, googla normalfördelningskurva (eller andra fördelningskurvor) tex! Även begreppet badkarskurva kan vara lämpligt att förstå...

• Wow
CHEMAS
  • Laddar…
P patriklarsson skrev:
Idag spelar det inte så stor roll, iom att samtliga delar ändå är gjorda i Kina. Skillnaden är att det står inhyrd sässongsbemanningspersonal o löder ihop delarna i Tranås.
Men det har man troligen igen på frakten.
Även om båtfrakt är billigt så tar det flera månader.
Men produkterna är utvecklade ihop med Bosch, o de kan ställa lite krav på sina leverantörer jämfört med annan CE märkning, Chinese Export..

Hur löder man ihop en fläkt?

• Gilla
  • Haha
DrDeath100 och 2 till
  • Laddar…
@Kallep55

Jag tror inte någon bokstav trillat av o en analfabet försökt klistra allt till rätta.

Jag tror han fått nått jävla skit helt enkelt.

Därför skulle jag vilja att TS kollar med IVT o postar svar här om TS nu inte är en jävel på Photoshop o blåser varenda en här.

• Gilla
Vetallt och 2 till
  • Laddar…
K Kallep55 skrev:
Hur löder man ihop en fläkt?
Jag refererade snarare till köldmedierören, eller tror du en värmepump består av enbart en fläkt?
För övrigt lär ju motorlindningarna i fläkten vara lödda, men den kommer färdigbalanserad och klar. Jag kan lova att Bosch/IVT ställer nollkrav på fläkt fel hos sina underleverantörer.
Men nu är det ju ingen IVT..

• Gilla
CHEMAS
  • Laddar…
P patriklarsson skrev:
Jag refererade snarare till köldmedierören, eller tror du en värmepump består av enbart en fläkt?
För övrigt lär ju motorlindningarna i fläkten vara lödda, men den kommer färdigbalanserad och klar. Jag kan lova att Bosch/IVT ställer nollkrav på fläkt fel hos sina underleverantörer.

Men hur hör lödning av köldmedierör till denna tråd?

Jaså kan du lova att de inte gör det? Mycket märkligt då jag har helt annan info som motsäger ditt påstående å det grövsta men hur jag kan veta det får du allt klura på.

P patriklarsson skrev:
P patriklarsson skrev:
P patriklarsson skrev:
P patriklarsson skrev:
Alltså snälla kan du bara läsa mitt inlägg #118
De är en Ivt inget annat..

• Gilla
vespaman och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.