Tomture61
Marike Marike skrev:
Då måste kompressorn ha ett eget startrelä, brända kontakten tycks vara till fläktmotorn.
Fläkten i kompressorutrymmet startar så fort man aktiverar VP , tippar att den ej behöver ett relä .

Marike
Tomture61 Tomture61 skrev:
Fläkten i kompressorutrymmet startar så fort man aktiverar VP , tippar att den ej behöver ett relä .
Nej jag menar inte att fläkten har ett relä,den lille motorn 165w startar säkert utan. Men enligt elschemat är treledarkontakten till fläkten. Det sätter myror i huvudet på mig, varför tre? JS säljer startrelä kompressor 490, så då har den väl säkert det.

Huvudlindning, hjälplindning och nolla. Blir tre ledare till fläktmotorn. Plus eventuelll jord också.

Tomture61
Marike Marike skrev:
Nej jag menar inte att fläkten har ett relä,den lille motorn 165w startar säkert utan. Men enligt elschemat är treledarkontakten till fläkten. Det sätter myror i huvudet på mig, varför tre? JS säljer startrelä kompressor 490, så då har den väl säkert det .
Fick göra en googelsökning på startrelä , gick ej hitta via deras sida under IVT490 🤔
Knepigt , hamnade ju hos JS via googel .
På Värmepumpsforum pratas det enbart om startkondingen som kan bli matt .

Fick göra en googelsökning på startrelä , gick ej hitta via deras sida under IVT490 🤔
Enda sättet att hitta startrelät är att söka på startrelä kompressor XXXXX. JS vill bara sälja ny kompressor och är skitdyra på sina delar.

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Marike
Anslutning av fläktmotor med kablar och kontakt på metallisk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Absolut den kontakten, fläktmotorn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.