13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle tro att de börjar när bilarna är så gamla som TS 😉
Jag är 35 år🙂

• Haha
abbe_ och 4 till
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Jag är 35 år🙂
Jag menade TS bil 😅

Beror säkert på var man besiktigar med.
Jo men att dom skulle missa det under drygt 10 års tid låter konstigt.

M Mjärn skrev:
Tror ni att det är krångligt och dyrt att montera av och byta till en permanent fast dragkrok?
Nä, det tror jag inte

M Mjärn skrev:
Vilken toxisk

Jag har bytt halva bilen. Kan inte sälja den nu. Då är allt förgäves
Det där är helt fel tänkt.
Stop loss är det du behöver.

Redigerat:
  • Gilla
adron och 1 till
  • Laddar…
Jag menade TS bil 😅
Jag förstod det 😉

• Gilla
abbe_ och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nä, det tror jag inte
Då vill jag göra det

D Dilato skrev:
Det där är helt fel tänkt.
Stop loss är vd du behöver.
Haha det blev något fel. Det där med toxisk skulle inte stå där. Fattar inte ens hur det kom dit...

Så blir det när man kör runt med äldre bilar, saker kan gå sönder.
Du har en tio år gammal bil och det är vid den åldern saker kan börja trilskas.
Jag har en 24 år gammal bil och den brukar klara besiktningarna. Tycker den faktiskt har klarat sig bättre de senare åren. Måste dock alltid laga hålet i bakre ljuddämparen inför varje besiktning.
2023 godkänd
2022 godkänd
2021 godkänd
2020 Brist: blek blinker*2 ej omb. Bytte fram men inte på sidan.
2019 Brist: reg.skylt bak svårläst ej ombes, bytt. Bra att känna till: rostiga bromsskivor fram - knackade bort rostkanterna, damask drivaxelnknut skadad - satte en extra slangklämma över skadan, krängningshämmare fram båda sidor glapp - ej åtgärdat.
2018 godkänd. Bra att känna till: avgassystem bakre fäste bristfällig - fixat med ett spikförband och en skruv. Man vill ju inte tappa den fina originaldämparen.
2017 brist: blek blinker*3 ej omb - bytt.
2016: godkänd. Bra att känna till: läckage ljuddämpare bak. Det är det hålet jag får laga varje gång och tyvärr blir det bara större och större.
2015 godkänd. Bra att känna till: broms ligger på lite, höger fram - fixat men fortfarande original ok runt om.
2014 underkänd: spindelled glapp, två skadade däck. Allt åtgärdat och ombes. Det var vid den här åldern, och yngre, som bilen varit strulig.
Hittar inte fler protokoll men minns flera ombes. har haft bilen sedan 2003.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
På min golf 7 med utdragbar dragkrok så måste jag trycka på själva dragkroken och samtidigt dra i handtaget som ska släppa ner kroken. Detta händer endast ibland när det kärvar, men det lilla extra trycket löser alltid problemet. Kanske är samma på din Passat?

• Gilla
Huset1909 och 1 till
  • Laddar…
M Mawe85 skrev:
På min golf 7 med utdragbar dragkrok så måste jag trycka på själva dragkroken och samtidigt dra i handtaget som ska släppa ner kroken. Detta händer endast ibland när det kärvar, men det lilla extra trycket löser alltid problemet. Kanske är samma på din Passat?
Har testat. Men knappen ska lysa för att den ska funka. Den lyser inte.

C cbrolin skrev:
Jag har en 24 år gammal bil och den brukar klara besiktningarna. Tycker den faktiskt har klarat sig bättre de senare åren. Måste dock alltid laga hålet i bakre ljuddämparen inför varje besiktning.
2023 godkänd
2022 godkänd
2021 godkänd
2020 Brist: blek blinker*2 ej omb. Bytte fram men inte på sidan.
2019 Brist: reg.skylt bak svårläst ej ombes, bytt. Bra att känna till: rostiga bromsskivor fram - knackade bort rostkanterna, damask drivaxelnknut skadad - satte en extra slangklämma över skadan, krängningshämmare fram båda sidor glapp - ej åtgärdat.
2018 godkänd. Bra att känna till: avgassystem bakre fäste bristfällig - fixat med ett spikförband och en skruv. Man vill ju inte tappa den fina originaldämparen.
2017 brist: blek blinker*3 ej omb - bytt.
2016: godkänd. Bra att känna till: läckage ljuddämpare bak. Det är det hålet jag får laga varje gång och tyvärr blir det bara större och större.
2015 godkänd. Bra att känna till: broms ligger på lite, höger fram - fixat men fortfarande original ok runt om.
2014 underkänd: spindelled glapp, två skadade däck. Allt åtgärdat och ombes. Det var vid den här åldern, och yngre, som bilen varit strulig.
Hittar inte fler protokoll men minns flera ombes. har haft bilen sedan 2003.
Låter som att du har saker som gått sönder men du fixat själv.
Jag hade en Saab tills den var 17år, den gick också genom besiktningen, men man fick ju fixa lite saker inför ifall man ville slippa ombesiktning.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Har testat. Men knappen ska lysa för att den ska funka. Den lyser inte.
Har du läst länken till garaget?
Låter onekligen som att det kan vara brytaren i bakluckelåset som inte gör vad den ska.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Har du läst länken till garaget?
Låter onekligen som att det kan vara brytaren i bakluckelåset som inte gör vad den ska.
microbrytare i låskistan?

M Mjärn skrev:
microbrytare i låskistan?
Ja, och att enklast är att byta kistan.
Det kan säkert din mekare hjälpa dig.
Lär vara långt mycket billigare än en ny dragkrok och håller väl 10år till.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.