Fairlane Fairlane skrev:
Det är ju precis tvärtom. Det han visar är att en 4:a i Upplands Bro (väldigt långt från centrala Stockholm) är dyrare än en 4:a i Visby.
Ooops, jag läste visst fel. Skämskudde på ;)

• Haha
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Första 4:an jag hittade i Stockholmsområdet - Upplands Bro:
- [länk]

Mycket dyrare i inköp och dyrare hyra än den första 4:an jag hittade i Visby:
- [länk]
jag tänkte innerstan
Fairlane Fairlane skrev:
Det är ju precis tvärtom. Det han visar är att en 4:a i Upplands Bro (väldigt långt från centrala Stockholm) är dyrare än en 4:a i Visby.

Maria01 påstår att det är dyrare på Gotland (verkar mena Visby, men det är oklart) än i Stockholm. Den som tror att det är dyrare i Stockholm än på Gotland är enligt maria01 en pajas...
vart skrev jag att det var dyrare

Fairlane
M maria01 skrev:
jag tänkte innerstan

vart skrev jag att det var dyrare
Minns du inte att du skrev: "vad är det för pajas som tror att lägenheter på gotland är billigare hahaha snacka om noll koll"?

• Gilla
pacman42 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Minns du inte att du skrev: "vad är det för pajas som tror att lägenheter på gotland är billigare hahaha snacka om noll koll"?
vad står det dyrare kom igen nu

Fairlane
M maria01 skrev:
vad står det dyrare kom igen nu
Du skriver att man är en pajas om man tror att lägenheter är billigare på Gotland än i Stockholm. Det betyder att lägenheterna är dyrare på Gotland än i Stockholm.

Eller hur menar du att det ska tolkas?
Det kan ju inte gärna vara dyrare både i Stockholm och på Gotland.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bostad på Gotland är inte jätteblodigt:
Lägenhet i BRF: BRF, Snäckbacken 8 - 135 D pris 649 000 SEK (avgift 868 SEK/månad)
Tomt för villa: Äganderätt, Västerhejde Stinsens väg 8 pris 950 000 SEK
Villa: Äganderätt, Stenkumla Gardrungs 628, byggår 1969, pris 1 500 000 SEK
Villa: Äganderätt, Karlsövägen 8, byggår 1950, pris 3 450 000 SEK

Dock får man ställa frågan vilken lön man får. Arbetsmarknaden är klart mindre så det blir ett större beroende av att få tur på arbetsmarknaden.

Finns en by som heter "Vibble" cirka 2 km syd-väst om Visby som är klart intressant.

En allmän observation är att man får se upp med annonser som denna då det vid en första anblick ser ut som ett hus med tomt men det är bara en tom dimridå. För huset i annonsen är ett man KAN bygga och tomten på Lantmäteriet ser inte alls ut som den på bilderna. Varning.. varning..

Redigerat:
spikplanka spikplanka skrev:
Bostad på Gotland är inte jätteblodigt:
Lägenhet i BRF: BRF, Snäckbacken 8 - 135 D pris 649 000 SEK (avgift 868 SEK/månad)
Tomt för villa: Äganderätt, Västerhejde Stinsens väg 8 pris 950 000 SEK
Villa: Äganderätt, Stenkumla Gardrungs 628, byggår 1969, pris 1 500 000 SEK
Villa: Äganderätt, Karlsövägen 8, byggår 1950, pris 3 450 000 SEK

Dock får man ställa frågan vilken lön man får. Arbetsmarknaden är klart mindre så det blir ett större beroende av att få tur på arbetsmarknaden.

Finns en by som heter "Vibble" cirka 2 km syd-väst om Visby som är klart intressant.

En allmän observation är att man får se upp med annonser som denna då det vid en första anblick ser ut som ett hus med tomt men det är bara en tom dimridå. För huset i annonsen är ett man KAN bygga och tomten på Lantmäteriet ser inte alls ut som den på bilderna. Varning.. varning..
det är ju 2a i snäck måste ha bil för komma in och handla

först är det inte visby för det andra vilken pajas skulle klassa det som villa https://www.hemnet.se/bostad/villa-...lands-kommun-stenkumla-gardrungs-628-21420536

och det andra huset behöver total renoveras

men jag håller med dig om.

och man får inte glömma svåger politik på mindre orter när det kommer till jobb och det är inte bara gotland det är all små städer

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.