47 645 läst · 183 svar
48k läst
183 svar
Inför slutbetalning av badrum: gnälla på detaljer?
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
som jag förstått det så får man inte något av försäkringsbolaget trots att det är gjort av fackmän om det visar sig att man byggt på ett icke fackmannamässigt sätt.Joellernej skrev:Jag tror det är någon form av lim. Vet inte riktigt. Vet inte riktigt vad tanken är med det heller, kortlingar ska väl inte limmas fast? Det känns som att de tar stöd mot undertaket. Kortlindarna känns inte helt stumma. Det känns som att golvbrunnen kommer sitta sämre nu. Men om det nu anses vara hantverksmässigt utfört så borde min försäkring gälla nu, vilket inte var fallet innan. Även om jag inte känner mig särskilt lugn av detta.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
men fy fasen!
ännu en gång förstår jag varför jag gör jobbet själv.... trots att jag varken är rörmockare snickare eller elektriker.
visst man gör fel ibland.. men det gör ju "fackmännen" med... men deras fel får man aldrig veta om (förhoppningsvis)..
tråkigt men ändå bra att du frågade här i forumet om detaljer, och det visade sig vara betydligt större fel...
jag är rädd att du i framtiden kommer gå och grubbla på om det är riktigt gjort om de inte gör om helt och hållet...
ännu en gång förstår jag varför jag gör jobbet själv.... trots att jag varken är rörmockare snickare eller elektriker.
visst man gör fel ibland.. men det gör ju "fackmännen" med... men deras fel får man aldrig veta om (förhoppningsvis)..
tråkigt men ändå bra att du frågade här i forumet om detaljer, och det visade sig vara betydligt större fel...
jag är rädd att du i framtiden kommer gå och grubbla på om det är riktigt gjort om de inte gör om helt och hållet...
Sen kan man ju fundera lite på varför dom vänt monteringsplattan med den sidan upp, är iof riktigt när man ska flytspackla golvet men det lär dom ju inte göra nu? Jag hade vänt plattan med släta sidan upp eller använt den gamla plattan.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Nu ska de tydligen lagt igen golvet. Jag ringde och pratade med dem, de menade att allt är rätt och bra gjort. Att kortlingarna sitter "jättebra". Jag har väl inte så mycket att sätta emot. Gäller väl nu då bara att gå in och rekommendera firman på Rejta (typ ge dem toppbetyg) osv ordentligt de kommande åren så att de överlever under garanti-tiden ... (Vilket cyniskt sett borde vara det bästa för mig att göra...)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nej, jag tror inte de gjort det än, tror det blir på måndag. Men de har skruvat i plattan så jag kan inte se hur reglarna blev. Men de ska inte gjort något mer med dem, de sa att de var bra redan.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
då råkar ju fler i samma fälla som du, dvs pengar i fickan på skojare.Joellernej skrev:Nu ska de tydligen lagt igen golvet. Jag ringde och pratade med dem, de menade att allt är rätt och bra gjort. Att kortlingarna sitter "jättebra". Jag har väl inte så mycket att sätta emot. Gäller väl nu då bara att gå in och rekommendera firman på Rejta (typ ge dem toppbetyg) osv ordentligt de kommande åren så att de överlever under garanti-tiden ... (Vilket cyniskt sett borde vara det bästa för mig att göra...)
[bild]
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 144 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 144 inlägg
Den där "åtgärden" ser tamejfan för jävlig ut. Jag lider med dig för jag är själv fruktansvärt konflikträdd när det gäller hantverkare jag anlitat.
Min åsikt är att det faktiskt var bättre innan dom åtgärdade än efter, nu har du en skitdålig konstruktion med kortlingarna samtidigt som din fuktspärr precis vid brunnen där allt vatten ska rinna är, en riskkonstruktion minst sagt.
Min åsikt är att det faktiskt var bättre innan dom åtgärdade än efter, nu har du en skitdålig konstruktion med kortlingarna samtidigt som din fuktspärr precis vid brunnen där allt vatten ska rinna är, en riskkonstruktion minst sagt.
De är GVK-anslutna. Jag har pratat med GVK. De säger inte så mycket. Firman har rätt att skyldighet att åtgärda. Det är okej att skarva tätskiktet. De säger inte så mycket mer.