406 981 läst · 1 779 svar
407k läst
1,8k svar
Import från UK
Schenker Helsingborg.. skickade iväg mitt senaste paket 2ggr (en gång åt fel håll, och lyckades bättre vid andra försöket), så paketet tog ett varv i Skåne..
Fick prata med nån nonchalant anställd som hävdade att det tog 2dygn upp till Borlänge..och de e klart, åker paktetet runt en halv dag i Skåne så förstår man ju att det inte hinner som det brukar...
Fick prata med nån nonchalant anställd som hävdade att det tog 2dygn upp till Borlänge..och de e klart, åker paktetet runt en halv dag i Skåne så förstår man ju att det inte hinner som det brukar...
K
kirderf83
Bannad
· södermanland
· 188 inlägg
kirderf83
Bannad
- södermanland
- 188 inlägg
Exakt samma sak hände mig en gång, därav mitt mopsiga inlägg ang Helsingborg.:@FredrikR skrev:Schenker Helsingborg.. skickade iväg mitt senaste paket 2ggr (en gång åt fel håll, och lyckades bättre vid andra försöket), så paketet tog ett varv i Skåne..
Jag har beställt 7-8 ggr från Axminster och 2 av gångerna har det varit DPD. Det har nog nåt att göra med vikt och storlek.Yrrol skrev:Fast när de skickade till mig så hänvisade de till DPD...
Spårlänk: [länk]
sen in med siffrorna som stod i PDF filen och då funkade det även om det i slutspurten var förvirrande info bl.a. att någon annan hade löst ut mitt paket och andra kunde inte levereras, dock kom postbilen med båda paketen dagen därpå.
Värt att notera är att DPD brukar ta någon dag extra och är lite krångligare att spåra på slutet. Men de lämnar över paketen till posten så man kan spåra dom där och då är uppdateringarna bättre.
Beställde i torsdags och det blev TNT så den kommer på måndag hoppas jag, ett hyvelbord bland annat så det blir väl en pall skulle jag tro
K
kirderf83
Bannad
· södermanland
· 188 inlägg
kirderf83
Bannad
- södermanland
- 188 inlägg
klenodder skrev:Jag har beställt 7-8 ggr från Axminster och 2 av gångerna har det varit DPD. Det har nog nåt att göra med vikt och storlek.
Värt att notera är att DPD brukar ta någon dag extra och är lite krångligare att spåra på slutet. Men de lämnar över paketen till posten så man kan spåra dom där och då är uppdateringarna bättre.
Beställde i torsdags och det blev TNT så den kommer på måndag hoppas jag, ett hyvelbord bland annat så det blir väl en pall skulle jag tro
Jag beställde i onsdags och mitt paket är fortfarande i Arnhem, vart är ditt?
Mitt är också i Arnhem. Jag tror de samlas där och sen transporteras på lördagen till Sverige. Mina brukar komma till Helsingborg på lördag natt/söndag morgon och sen till Göteborg där jag bor på söndag dag. Det skiljer sig säkert lite beroende på vart man bor.kirderf83 skrev:
Det knackade iallafall på dörren hemma hos mig och där stod en liten postgubbe med ett långt och ett lite mindre fyrkantigt paket d^_^bkirderf83 skrev:
Fick min sänksåg och köpte en förlängningssladd som jag slaktade.
Tänkte dela med mig av bilder på hur man öppnar och byter sladd.
Att byta sladd var enkelt bara att skruva upp markerade skruvar
Ta loss gamla sladden
Montera in nya
Och testsåga
Tänkte dela med mig av bilder på hur man öppnar och byter sladd.
Att byta sladd var enkelt bara att skruva upp markerade skruvar
Ta loss gamla sladden
Montera in nya
Och testsåga