Klicka skrev:
Måste man ha 2 kopplingsbeslag för att koppla ihop två skenor (1.4 + 1.4)?
Med bara ett beslag är risken stor att skenorna flyttar sig i förhållande till varandra (så att du inte får ett rakt sågsnitt) om du stöter till dem, eller bara flyttar dem. Med två beslag är risken betydligt mindre då det helt enkelt blir en stadigare skarv mellan skenorna.

Ingår det två tvingar för skenan med Makitan eller måste man köpa dom separat?

Om du avser paketet från Axminster så ingår inga tvingar.

Y
Följer paketen via hänvisad sida och id... där står det nu att
ena paketet är i Göteborg... status: unable to deliver.

och andra paketet i göteborg har statusen:The parcel has been delivered, signed for by B Hermansson

Vilket inte är mitt namn... börjar få lite smått panik..

-----

berörande tvingar så hade väl skenorna sånt gummi under sig som annars är som tillbehör.. sen kanske det inte ersätter tvingar men..

Yrrol skrev:
Följer paketen via hänvisad sida och id... där står det nu att
ena paketet är i Göteborg... status: unable to deliver.

och andra paketet i göteborg har statusen:The parcel has been delivered, signed for by B Hermansson

Vilket inte är mitt namn... börjar få lite smått panik..

-----

berörande tvingar så hade väl skenorna sånt gummi under sig som annars är som tillbehör.. sen kanske det inte ersätter tvingar men..

Kolla vilket datum det lämnades till hermansson. Ibland har jag fått ett återanvänt tracking nr. Och då fick man info om paketet som använde numret sist.

Annars låter det lurigt. Kolla upp så du skrivit in rätt nr. Alt. Kolla med
Axminster att du fått rätt nummer.

Y
11 Jul 2011 09:30 Goteborg The parcel has been delivered, signed for by B HERMANSSON
11 Jul 2011 08:43 Goteborg Your parcel is on the vehicle for delivery
11 Jul 2011 02:24 Goteborg Your parcel has arrived at the local delivery depot
08 Jul 2011 19:57 Malmö The parcel is in transit on its journey to local delivery destination. 07 Jul 2011 21:34 Unna Hub The parcel is in transit on its journey to local delivery destination.
06 Jul 2011 22:26 Hub 3 - Birmingham Your parcel has been received at our sortation hub
06 Jul 2011 17:11 Exeter Your parcel has been collected from the sender

11 Jul 2011 10:35 Goteborg Unable to Deliver
11 Jul 2011 08:39 Goteborg Your parcel is on the vehicle for delivery
11 Jul 2011 03:39 Goteborg Your parcel has arrived at the local delivery depot
08 Jul 2011 18:58 Malmö The parcel is in transit on its journey to local delivery destination.
07 Jul 2011 21:14 Unna Hub The parcel is in transit on its journey to local delivery destination.
06 Jul 2011 21:55 Hub 3 - Birmingham Your parcel has been received at our sortation hub
06 Jul 2011 17:11 Exeter Your parcel has been collected from the sender

-----------

Rätt id:n har jag skrivit då med tanke på att jag kopierat/klistrat in vad som står i PDFen men får väl höra med butiken om allt stämmer. Fast så himla många kunder kan de väl inte ha bort mot göteborg.

Alla dessa statusrader kom allt eftersom så om det vore något gammalt skulle ju allt visats på engång och med andra datum.

DPD UK.... Finns "DPD" i sverige eller vilket företag kör åt dem här?

Redigerat:
Det är nog Posten som kör DPD, har jag för mig.

Yrrol skrev:
DPD UK.... Finns "DPD" i sverige eller vilket företag kör åt dem här?
Posten vill jag minnas. Står iaf DPD på deras bilar.

Visst är det Posten (företagspaket) som kör DPD i Sverige. Senast idag hämtade jag ett DPD-paket som inte kunnat levereras som företagspaket dagtid.

Om leveransadressen är till ett företag inom ett industriområde som har egen utkörning av paket så kan det vara någon där som har tagit emot paketet. Paketet kommer köras ut sen.

Råkade ut för det en gång. Såg på nätet att det var levererat fast jag inte hade fått det än.

Y
Idag tuta postbilen, båda paketen kom. :)

Brevbäraren lyfte ut lådan och bara släppte ena paketet stående, ner på backen. Jag inbillar mig inte att paket skickas i bomulltransporter men att stå och se brevbäraren göra så inför än var retsamt.. :(

Y
Packade upp sakerna först idag och vill då meddela att allt var helt fint och rakt från Axminster.

Men. Detta med el-kontakten.
* Jag kapade sladden för att byta stickkontakten,
* till min förvåning använder de stickkontakt med 3stift varav ena är märkt för jord
* men det fanns bara två kablar, dvs ingen jord.
- brukar de inte använda jorden eller hur funkar detta?
Maskinen lär ju gå men känns ju inte lika tryggt.

Redigerat:
Maskinen är sannolikt dubbelisolerad (leta efter en "dubbelkvadrat" på typskylten). I så fall behövs inte jordkabeln...

Y
bygga_bo skrev:
Maskinen är sannolikt dubbelisolerad (leta efter en "dubbelkvadrat" på typskylten). I så fall behövs inte jordkabeln...
Jajust, dubbelkvadraten fanns. Men vad hjälper dubbelisolering om det blir jord/elfel i maskinen eller kabelbrott då? Det krävs ingen mer speciell stickkontakt eller? Har köpt en seriös från yrkes-elbutik för utomhusbruk.

En jordfelsbrytare försöker ju alla lära än att det är sådan livräddare, men den har väl ingen funktion då till denna maskinen?

B
jodå, jordfelsbrytaren behöver inte jord för att fungera! den löser ju ut om inte "all" ström som går uti faserna kommer tillbaka i nollan. (ok, lekmannaförklaring,men nåt i den stilen) så den fungerar även utan jord.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.