Y
Jo jag gillar deras sida. Support. Priser. Men just gällande sågen jag tänkte mig så vägrar dom skicka med skenan, de säljer sågen utan skena också men till samma pris som med med skena vilket jag tycker är orimligt... :(

Handlar du av Axminster är det en extra 1,4 m skena + skarvstycken + väska med i paketet. Du kommer snabbt inse att du vill kunna såga skivmaterial på längden, så den extra skenan och skarvstyckena är bra att ha. Personligen hade jag i varje fall tagit med det i kalkylen vid en prisjämförelse. Men Axminster är kanske inte ensamma om "paketerbjudandet"?

Jag var också nöjd med Toolstop av samma anledning. Online support och tydliga priser ink frakt!

Y
bygga_bo skrev:
Handlar du av Axminster är det en extra 1,4 m skena + skarvstycken + väska med i paketet. Du kommer snabbt inse att du vill kunna såga skivmaterial på längden, så den extra skenan och skarvstyckena är bra att ha. Personligen hade jag i varje fall tagit med det i kalkylen vid en prisjämförelse. Men Axminster är kanske inte ensamma om "paketerbjudandet"?
http://www.axminster.co.uk/makita-sp6000k1-plunge-saw-and-14m-rail-prod656310/

Nja... Fast, bilderna visar 2 skenor men såsom jag tolkar texten så är det väl bara en?
Ser inte heller att det är skarvdelarna med heller?
Jag har förvisso glasögon så kanske slarvläste illa..

Yrrol skrev:
[länk]

Nja... Fast, bilderna visar 2 skenor men såsom jag tolkar texten så är det väl bara en?
Lätt att missa, men kika precis till vänster om "add to basket" knappen så står det "c/w Free Extras, 2nd 1.4mtr Rail, Rail Connector & Rail Bag".

Väskan till skenorna skall inte underskattas! De är rätt bängliga att hantera, och vassa.

Yrrol skrev:
[länk]

Det följer bara med en skarvdel, http://www.axminster.co.uk/makita-guide-rail-connector-prod783432/ .

Jag köpte en extra då jag tyckte det blev väl sladdrigt med bara en. Med 2 så kan du koppla ihop dina 2 skenor till en riktigt styv 2.8 meter lång skena, bra om du sågar 2400 skivor.

Y
Yes yes, det får det bli...

Fast vad finns det mer för prisvärt man bör passa på att köpa måntro (jag saknar det mesta)?
Vad är drastiskt billigare mot här hemma?

japansåg skulle jag haft, fast fanns ju massa olika att välja på så blir lite förvirrad.

Redigerat:
Jag beställde min sänksåg i januari och fick med 2 skenor och 2 kopplingsbeslag.

Y
Lite nervös nu om sakerna kommer att komma fram.
Man skulle ju fylla i gata, stad sen Post Code...
I vanliga fall skriver man ju "10041 Stockholm" fast jag hoppas ju att de har som vana att sära på detta och att Post Code inte står för något annat, för då är det kört.

Följer paketet via DPDs tracking och där har de dessutom tagit bort en siffra från PostCode noteringen jag angav i butiken.

Mr K Andersson
Langgatan 4
Stockholm
10041
Sweden
(påhittat exempel)

Fast i trackingen står det 1004.

Post Code (eller egentligen Postal Code) samt ZIP Code är mycket riktigt postnummer och de skiljs så gott som alltid åt i formulär. Det där ska nog gå bra även om nu en siffra saknas, jag har flera gånger dragit till med ett områdes huvudnummer (slutsiffra noll) istället för specifikt och det har aldrig varit något problem.

vojma skrev:
Jag beställde min sänksåg i januari och fick med 2 skenor och 2 kopplingsbeslag.
Köpte min i mars och fick med 2 skenor men bara ett kopplingsbeslag :(

.

Y
saltman skrev:
Köpte min i mars och fick med 2 skenor men bara ett kopplingsbeslag :(
.
I min orderbekräftelse vad de packat ner så är det bara 1 uppsättning av kopplingsbelsag, men jag tog tipset och beställde en till utöver det.

Yrrol skrev:
I min orderbekräftelse vad de packat ner så är det bara 1 uppsättning av kopplingsbelsag, men jag tog tipset och beställde en till utöver det.
Måste man ha 2 kopplingsbeslag för att koppla ihop två skenor (1.4 + 1.4)?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.