407 375 läst · 1 779 svar
407k läst
1,8k svar
Import från UK
Trevligt! Dom verkar vara pålitliga hos Axminster, svarar snabbt och utförligt på mail och är tillsynes inte knussliga när det kommer till skadade varor heller. Den krokiga skenan kan du ju ha till att såga kurvor med!katos skrev:
Ja, det har dryftats många gånger... ja, de kommer med UK-kontakt. Tre alternativ (i "svårighetsordning"):
1) Kör med en adapter (tex Classe har en vettig för några tior). Helt ok alternativ om det är en mer eller mindre stationär maskin (tex en fräs som sitter i ett fräsbord eller en laddare som alltid står på samma ställe i verkstaden). Fördelen, förutom att det är enklast, är att garantin inte påverkas eftersom du inte gör något ingrepp i maskinen.
2) Klipp av kabeln och sätt dit en svensk kontakt.
3) Öppna maskinen och byt hela sladdstället till ett svenskt (med helgjuten kontakt). Ett bra alternativ om originalkabeln är av plast och/eller kort. Välj alltså ett sladdställ med ordentlig gummikabel som är någorlunda lång. Själv tycker jag att ca 4 m är lagom i de flesta fall.
Alt 2 och 3 kan innebära att en eventuell reklamation nekas eftersom du har gjort ingrepp i maskinen.
1) Kör med en adapter (tex Classe har en vettig för några tior). Helt ok alternativ om det är en mer eller mindre stationär maskin (tex en fräs som sitter i ett fräsbord eller en laddare som alltid står på samma ställe i verkstaden). Fördelen, förutom att det är enklast, är att garantin inte påverkas eftersom du inte gör något ingrepp i maskinen.
2) Klipp av kabeln och sätt dit en svensk kontakt.
3) Öppna maskinen och byt hela sladdstället till ett svenskt (med helgjuten kontakt). Ett bra alternativ om originalkabeln är av plast och/eller kort. Välj alltså ett sladdställ med ordentlig gummikabel som är någorlunda lång. Själv tycker jag att ca 4 m är lagom i de flesta fall.
Alt 2 och 3 kan innebära att en eventuell reklamation nekas eftersom du har gjort ingrepp i maskinen.
Köp Clas Ohlsons reseadapter för typ 39 spänn. Eller klipp kontakterna, men då försvinner ju både garantierna och CE märkningen.copello2 skrev:
Edit: Tvåa på bollen...
Varför ska garantin försvinna för du byter kontakt? Det påverkar ju inte produkten alls... En tvättmaskin levereras ju tex med stickpropp som ofta klipps av och kopplas i dosa, och mig veterligen gäller garantin ändå...
samma ska gälla på en maskin.
samma ska gälla på en maskin.
Nu kostar den 727 Euro igen, precis som du sa! Konstigt värre!Fluxor skrev:
Detta blir ju lite billigare än från England om frakten är som du säger, men har inte läst på något om denna firma, är den att lita på?
Är ju också lite knepigare med språket, lätt att göra/läsa fel.
Har handlat där flera gånger och kan verkligen rekommendera dom, snabb frakt och bra service. Får mail som frågar om man har mottagit produkten och om man är nöjd med köpet m.m.Tomas J skrev:
Medlem
· Halland
· 4 198 inlägg
Jag är rätt säker på att CE-märkningen "försvinner" om du klipper kontakten. Apropå garanti så håller jag med dig men begrepp som heder är tyvärr på väg bort i vårt samhälle. När ramlagret i min Partner motorsåg rasade vägrade Bauhaus ta garanti eftersom jag hade bytt startsnöret själv (eftersom det gick sönder direkt efter garantireparation och jag inte kunde vänta). Så räkna med att ALLA ingrepp tas som svepskäl för att slippa undan ansvar.Boan skrev:
/Anders
samma pris från Tyskland, dryga 7 tusenperssona skrev:
www.shop-seltmann.de
727 euro + frakt 56 euro.
Fördel? Rätt kontakt från början.