406 935 läst · 1 779 svar
407k läst
1,8k svar
Import från UK
Jo jag vet, fingrar på den också... Men jag gillar verkligen möjligheten med dammsugare och bänkmontering på Kregs k4.
1200kr svider lite för någonting jag inte vet om jag kommer använda så mycket eller ej dock
Huvudfrågan var nog egentligen pundets värde dock. Är jag ute och cyklar för jag levde i verkligheten att det var närmre 15skr per pund...
1200kr svider lite för någonting jag inte vet om jag kommer använda så mycket eller ej dock
Huvudfrågan var nog egentligen pundets värde dock. Är jag ute och cyklar för jag levde i verkligheten att det var närmre 15skr per pund...
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
nu är det precis som vilken försändelse som helst från utsidan av eu. Ska låta det vara osagt hur det är med tull men de kanske har nån överenskommelse där med tullfritt......Annars blir det tullavgift och moms på hela köpesumman hemmavid.
Har inte handlat efter nyår men precis innan.T TryBran skrev:
Nu gäller tull 10 % + Moms 25 % på hela summan. Det är standardbeloppen.
Sen finns det avvikelser beroende på vad du importerar.
Kika in på tullverket.se så ser du allt.
Med det sagt så rekommenderar jag att INTE handla från UK längre, om det inte är nåt unikt eller absolut nödvändigt.
Redigerat:
Va, har du källa på det?J Jan_G skrev:
3% är det på golfklubbor och elektriska handverktyg i alla fall.....
Och om handlaren i UK säljer VAT-fritt så blir det några procent extra för att den svenska momsen är högre än UK's på 20%.
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
@Kane: LÄS HELA INLÄGGET, inte bara det du vill läsa...K Kane skrev:
Men jag skriver det igen: www.tullverket.se
Det är den mydighet som beslutar och hanterar reglerna kring IMPORT.
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
visst är det så men 10% låter som taget ur luften och gäller nog få varor. Har köpt allt möjligt från andra länder och det har nog aldrig varit så högt.......J Jan_G skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
Det är garanterat jag som har för dålig koll. Jag tänker att landet där affären görs skulle vara intresserad av att få in intäkten för momsen och inte landet dit varan skickas. Men som sagt, jag kan väldigt lite om sådant här.S Stefan1972 skrev:
Med risk för att verka mer korkad än vad jag redan gör: drar toolstop, axminster mfl av momsen från köpeskillingen vid beställning av dessa?