Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag har funderat lite på det här med klöver och kommit fram till följande. Klöver verkar trivas bäst när det är lite kortare gräs. Vi AM ägare tycker att det är fint med nyklippt gräsmatta så iaf. våran 220 går 9h per dygn på ca 500kvm. Detta för att det inte spelar mig någon roll eftersom jag inte klipper själv. Nu har jag plockat bort fre-sön från klippschemat och låter gräset återhämta sig lite.

Vi har också lagt lite plattor varpå vi plockade in "Bertil" och har klippt manuellt istället. (Tur man har en fru;)) klövern har minskat om än inte avsevärt så något.

Kan det helt enkelt vara så att vi är för ivriga klippare? Att vi helt enkelt klipper gräset för kort, för ofta och därigenom tillåter klövern att frodas?
 
kjg skrev:
Vaknar själv av pipet emellanåt och inser att vi inte kommer att bli bjudna på höstfesten om vi inte löser detta på något sätt :)
Jag har för mig att Nonkan skrivit något om att det är högt pip på någon årsmodell men att det åtgärdats med en ny programuppdatering. Sök i tråden och stämmer det på din modell kan du ta med den till ÅF och få den uppdaterad.
 
Tobbe Arnesson skrev:
Köpes: 12 V skruvdragare med fram/back-knapp. Batteri och laddare totalt ointressant. Ska slaktas och driva fräslyft.
Jag tror jag har en 14,4 v med uttjänt batteri, kan kolla på lunchen om det kan vara intressant. Fel volttal dock!
 
Min Raider från 2000 gav upp i helgen (motorn) så ska köpa en Husqvarna Automower® 230 ACX fast jag älskar klippa gräsmattan men laga åkgräsklippare är ju inte roligt. 400 meter kabel ska nog räcka, eller vad tror ni? Mätte med min Samsung Galaxy S och dess undermåliga GPS men på ett ungefär ska tråden gå så här:
http://www.worksmartlabs.com/cardio...&sig=7a510ee1171f0ab8ff284ce7072c9ddebd69adc7

Vad är skillnaden mot att köpa från butik och www.gplshop.se frånsett 3000 kr prisskillnad. Servicen kan man väll göra i butik ändå?

Vad jag förstår får jag nog flytta den mellan två-tre ställen men det ska väll inte vara något problem.
 
Gå in på Länskartor istället: http://www.gis.lst.se/lanskartor/

Zooma in till max och använd sedan mätfunktionen (linjal med frågetecken över på knappen) för att mäta. Ska du dra guidekabel så behöver du så klart kabel för det också.

Kolla priset hos någon handlare nära dig som du har förtroende för, det är ju inte säkert att GPL är så mycket billigare och det är onekligen bra att ha en kompetent handlare i närheten om det blir problem.
 
Kunde inte vänta. Hämtade den redan idag, GPL höll öppet lite längre så jag kunde få ut den. Sedan blev det Liseberg och imorgon: gräva ner kabel.

Tack för tipset Tobbe Arnesson om mätningen. Maskinen kollade jag runt i våras på hos lokala handlare, när Raidern först krånglade men jag fick igång den igen, och ingen under 26 995. 3000 kronor är ju några hundratals meter signalkabel.
 
Redigerat:
Denna fråga är säkert besvarad förut, så ni får ursäkta om jag råkat missa detta men hur ofta byter ni knivar på er AM? Min tanke är att byta knivar så fort änden på grässtråna börjar bli gulnade och lite fransiga när man tittar på nära håll. Har jag tänkt rätt?
 
Lite funderingar vart jag ska ställa laddningsstationen. Hade tänkt mig, antingen vid ladugårdens kortsida som är lättast med eldragning eller så vid huset där jag har en liten korridor mellan just huset och stenmuren.


hemma.jpg

Om ladugården drar jag kabeln runt den istället och låter den lilla delaen av baksidan av den vara ifred (blir trimmer istället)

hemma2.jpg
 
Redigerat:
Ladugården ser enklast ut, du lär iaf. behöva gå med trimmer varannan vecka eller så.
 
Ladugården får min röst oxå, placeringen av stationen känns lämpligare där.
 
Då går jag ut nu och gräver. Kör på ladugården. Har färdigdragen el dit och lättare att göra ett tak över stationen.

Tack!
 
http:///Users/hansbjornerhag/Pictures/iPhoto Library/Originals/2011/12 jul 2011/DSCF2117.JPG
/Users/hansbjornerhag/Pictures/iPhoto Library/Originals/2011/12 jul 2011/DSCF2118.JPG
Lite bilder på Kurt-Fidos boning
 
Äh nu blev det fel. Vet någon hur man lägger in bilder från Iphoto ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.