Hur skulle du ranka grannsämjan där du bor?

  • Topp. Inget att klaga på och har aldrig haft bekymmer.

    617 Röster 58,1%
  • Bra. Endast småsaker eller sånt som är passé nu.

    265 Röster 25,0%
  • Trassel med en granne, men övriga är ok. Ingen anmälan dock.

    148 Röster 13,9%
  • Trassel med flera grannar, men inget anmält.

    15 Röster 1,4%
  • Jag har anmält en eller flera grannar senaste året.

    11 Röster 1,0%
  • Flertalet polisanmälningar, skadegörelse, stöld etc.

    6 Röster 0,6%
  • Antal röster
    1 062
  • Omröstningen stängd .
sysmali sysmali skrev:
Kan ni flytta diskussionen om antal grannar till paroditråden?
Moderator kommer snart. Hen drack vin till maten igår, kollade på Så mycket bättre och har nu sovmorgon.
 
  • Haha
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Om det är en granne: "En av grannarna är en idiot, skrotsamlare och klåpare."

Om det är tre grannar: "En av grannarna är en idiot, en är skrotsamlare och en är klåpare."

Du gjorde något mittemellan, vilket är ok. Men då får man räkna med att det tjafsas runt fikabord i evighet på Sveriges företag. Ett sånt här litet snedsteg kostar i värsta fall svenska skattebetalare uppåt 1% av BNP. 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 8 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det är väl som vanligt, denne person vet alltid bäst och har aldrig fel 🙂
Den beskrivningen stämmer riktigt bra på dig och dina ständigt syrliga kommentarer…

Ingen är felfri, och jag har aldrig påstått att jag alltid har rätt. Däremot kan jag inte påminna mig en enda gång du bekänt att du har fel.
Så släpp det nu.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Menar du på riktigt att du vaknar av en bil på tomgång?
Nej, jag hittade på det för att ha en riktigt bra historia.

Men seriöst, bilen är någon diesel-mercedes som knackar något fruktansvärt jämfört med exempelvis vår besinare som knappt hörs på tomgång. Det sitter friskluftsventiler i barnens rum som är ca 20m från bilen, och ja - det låter ordentligt in i deras rum. Och detta alltså under ibland en timmas tid från kl 5.
 
H
K Kalle6666 skrev:
Men varför skriver hen inte det då? Utan talar om tre grannar. Försök förstå det svenska språket och grammatiken.
Varför startar inte ni som tjafsar sinsemellan en egen tråd, kalla tråden tjafs och skriv av er.
 
Bra grannsämja är när man går till grannen för att låna en såg och kommer tillbaka efter två timmar, full och utan såg
 
  • Gilla
Hakke64 och 7 till
  • Laddar…
H hundbiten skrev:
Bra grannsämja är när man går till grannen för att låna en såg och kommer tillbaka efter två timmar, full och utan såg
Eller kommer dit nykter för att låna sågen men kommer hem full utan såg.
 
Känns som trollfabriken är igång.

Moderator, stäng tråden.
 
  • Gilla
HeyJon och 1 till
  • Laddar…
E ecceman skrev:
Känns som trollfabriken är igång.

Moderator, stäng tråden.
Problemet med såna här trådar är att hälften som svarar att de har problem bor granne med en knäppgök. Den andra halvan är knäppgökar själva och så fort de börjar förklara "problemet" så är cirkusen igång.
 
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Kan ni flytta diskussionen om antal grannar till paroditråden?
Den hade aldrig blivit så långrandig i paroditråden. Någon hade brutit av med att posta en bild på Ernst, eller frågat om någon av de 1 eller 3 grannarna hade en balrog i källaren.
 
  • Haha
  • Älska
Niclas Gustafsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.