Hur skulle du ranka grannsämjan där du bor?

  • Topp. Inget att klaga på och har aldrig haft bekymmer.

    617 Röster 58,1%
  • Bra. Endast småsaker eller sånt som är passé nu.

    265 Röster 25,0%
  • Trassel med en granne, men övriga är ok. Ingen anmälan dock.

    148 Röster 13,9%
  • Trassel med flera grannar, men inget anmält.

    15 Röster 1,4%
  • Jag har anmält en eller flera grannar senaste året.

    11 Röster 1,0%
  • Flertalet polisanmälningar, skadegörelse, stöld etc.

    6 Röster 0,6%
  • Antal röster
    1 062
  • Omröstningen stängd .
Nyfiken på hur vanligt det är med trafs mellan grannar. Själv har jag inget strul med någon, vilket är skönt.
 
  • Gilla
FraCap888 och 3 till
  • Laddar…
En av grannarna är en idiot, en skrotsamlare och en klåpare. Men tjafsar med fanskapet gör jag inte. Pratar inte med honom heller. Det lönar sig ändå inte för han begriper inte. Hoppas mest på att han kommer på obestånd, säljer rucklet och flyttar.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
R
E ecceman skrev:
Nyfiken på hur vanligt det är med trafs mellan grannar. Själv har jag inget strul med någon, vilket är skönt.
Fans ett tv program med Aschberg om grannfejder kommer inte ihåg vad den hette bara! Så det finns i de flesta områden dock inte så allvarligt alltid kanske😉
 
  • Gilla
xccapman och 1 till
  • Laddar…
Hemma så är den bra, på landet har vi varit i hovrätten en gång, tingsrätten 3 gånger och fått ett 20-tal polisanmälningar mot oss..
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
muppenx och 13 till
  • Laddar…
R
Q Qaniel skrev:
Hemma så är den bra, på landet har vi varit i hovrätten en gång, tingsrätten 3 gånger och fått ett 20-tal polisanmälningar mot oss..
Oj är du så elak som granne🤣
 
  • Haha
EvertL och 2 till
  • Laddar…
Toppen grannsämja med alla utom ett undantag, vi hittar på aktiviteter, barnen umgås etc.
Ett par är dock riktiga tokar som vi andra grannar undviker så mycket vi kan. Tyvärr kan man inte alltid tiga när de kommer insladdandes på grusvägen i 70 blås när 3åringar är ute och lär sig cykla. 😞
 
Claes Sörmland
Folk har sina egenheter men lever man bara efter devisen lev och låt leva så går det bra. Det är när man vill försöka ändra på grannskapets beteende eller personlighet som det blir konflikter. Olösliga sådana.
 
  • Gilla
Nyfniken och 13 till
  • Laddar…
Eller 11 budet sköt dej själv,skit i andra.
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
N
Har inga grannar inom syn- och hörhåll. Skönast så!
 
  • Gilla
  • Älska
TCG och 14 till
  • Laddar…
Här är det lungt.Hör bara granntanten gapar lite på gubben som mumlar något tillbaka när dom är ute på tomten.Tycker synd om honom när hon gapar på honom(han är över 80 år) medans frugan svarar att han har väl gjort något tokigt igen😢
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Mycket bra grannsämja, vi gör saker ihop, har grillkvällar ibland och barnen leker med varandra. 10/10. Självklart finns det enskilda saker hos grannar man stört sig på men ignorerar man dom och tänker att man själv inte är så jävla perfekt så brukar man få en bättre relation med dom allra flesta!
 
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
Vi har bara en granne, ca 1km bort och grannsämjan är perfekt
 
  • Gilla
galento och 6 till
  • Laddar…
E ecceman skrev:
Nyfiken på hur vanligt det är med trafs mellan grannar. Själv har jag inget strul med någon, vilket är skönt.
Här är den ypperlig. Var och en håller sig till sitt. Grannarna satte ett växthus nästan vid tomtgränsen. "va fint ni gör sa jag". Otrolig skillnad mot ogräsbevuxna stenmattan de hade innan.

Finns säkert saker som ska frågas om lov och ältas. Men vi är överens om att nu fixar ju alla till tomterna (när tjuriga gamlingarna har flyttat som bråkade om ALLT med varndra) så det blir ett lyft för alla.
 
  • Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Folk har sina egenheter men lever man bara efter devisen lev och låt leva så går det bra. Det är när man vill försöka ändra på grannskapets beteende eller personlighet som det blir konflikter. Olösliga sådana.
Precis.
Man ska inte underskatta vad ett 10 minuters samtal över häcken per kvartal kan lösa :)

Och hur mycket det betyder att säga "va fint ni gör". Även om man inte tycker om grannens smak :D
 
  • Gilla
TCG och 9 till
  • Laddar…
Nissens
Keiller Keiller skrev:
En av grannarna är en idiot, en skrotsamlare och en klåpare. Men tjafsar med fanskapet gör jag inte. Pratar inte med honom heller. Det lönar sig ändå inte för han begriper inte. Hoppas mest på att han kommer på obestånd, säljer rucklet och flyttar.
Vem av er är ”idiot”?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.