986 867 läst · 796 svar
987k läst
796 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Ett tips för er som inte redan har ett 433.92MHz-system är att köpa en tranceiver från RFXCom istället förr en Telldus
Denna är lite stabilare och flexiblare. Jag googlade runt en hel del innan jag bestämde mig och jhag är mycket nöjd med min. Jag kör sedan en Domoticz-server på en Raspberry Pi för att frikoppla allt från 3:e-parts webbtjänster...
Jag har även kopplat in min klippare (AM220) i detta system via en WiFi-serieportsmodul så att jag kontinuerligt kan logga vad gräsklipparen gör också. LIte pilligt har det varit att skriva alla pluginmoduler för alla parametrar. Just nu så har jag nöjt mig med att logga om den är inne eller inte, batterinivå, samt om den larmar.
LIte off-topic för denna tråden, men när ni ändå var inne på Telldus så kapade jag den litegrann...
Denna är lite stabilare och flexiblare. Jag googlade runt en hel del innan jag bestämde mig och jhag är mycket nöjd med min. Jag kör sedan en Domoticz-server på en Raspberry Pi för att frikoppla allt från 3:e-parts webbtjänster...
Jag har även kopplat in min klippare (AM220) i detta system via en WiFi-serieportsmodul så att jag kontinuerligt kan logga vad gräsklipparen gör också. LIte pilligt har det varit att skriva alla pluginmoduler för alla parametrar. Just nu så har jag nöjt mig med att logga om den är inne eller inte, batterinivå, samt om den larmar.
LIte off-topic för denna tråden, men när ni ändå var inne på Telldus så kapade jag den litegrann...
Redigerat av moderator:
Någon här som har byggt ett hus till en Robomow RS 630 ? Har laddstationen i utsatt läge med sol hela dagen så har funderat på att bygga ett hus till "lille" Bertil...tar gärna emot bilder och ritningar
Får man fråga efter mått på de olika delarna för detta bygge, tilltalar oss väldigt mycket och tänkte göra en för vår lilla Landroid M...Bosemannen skrev:Jag behövde bygga något för att skydda mot insyn till vår Automower 305 så det blev ett blomlådegarage. Blomlådorna går att lyfta ur liksom hela locket. Jag strimlade en gummiduk från Biltema som fick bli själva porten och döljer klipparen. Tanken är att blommorna skall växa till sig och hänga ner lite över porten.
Har ritat in hur jag dragit begränsningskabeln och guide. Som ni ser är installationen inte helt enligt intruktionsboken då laddstationen är placerad i ett hörn, utrymmet till höger och vänster är mindre än vad Husqvarna rekommenderar men det funkar finfint så långt.
[bild]
[bild]
Medlem
· Västra Götalands län
· 103 inlägg
Nu har Skalman fått ögon för att lättare hitta till sitt lilla bo [video=youtube;2Y-wulXnBPk]https://www.youtube.com/watch?v=2Y-wulXnBPk&list=HL1401463448&feature=mh_lolz[/video]