Var smart att hänga nätadaptern inne i huset, har jag faktiskt inte själv tänkt på. Min hänger dock skyddad och luftad på annat sätt. Plexiglaset till tak ger dock minimalt med skugga för laddning av batteriet när solen står på.
För egen del så håller jag på för fulla muggar med att måla mitt hus till Fido, är den tråkiga biten som tar tid. Hoppas kunna bli klar inom kort.
 
Jag tog plexi för det var enkelt och platsen är relativt skyddad men jag har lite fundering om jag ska ändra. Nattbelysningen lyser väl kraftigt.
Det var din stomme som jag i princip kopierade. Tack mortimer
 
Redigerat:
Kul att man kan bidra med inspiration till andra också.
Har du satt 3-fas eluttag inne i huset till robotgräsklipparen ?
 
mortimer skrev:
Kul att man kan bidra med inspiration till andra också.
Har du satt 3-fas eluttag inne i huset till robotgräsklipparen ?
Nä inte 3 fas bara 1 fas för ström till Boschen samt belysningen. Passade även på att sätta upp ett dubbeluttag på utsidan av huset för andra ändamål
 
Är man inte så händig själv så har Jula färdiga tak
 
  • DSC_0137.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
800kr är ju inte så farligt heller för Julas tak. Dock fyller det inte den funktionen som jag till största delen är ute efter; nämligen ge roboten skugga. Min robot står på en sida där det är relativt mycket sol.
 
Funderar på hur ett tak ska se ut för att få ett så för klipparen gynnsam miljö som möjligt, som borde vara torrt och svalt. Är ett skärmtak utan väggar den platsen? Väggar gör ju trots allt så att inte blåsten torkar ur gräsrester et.c. lika fort. Hur är det med markfukt/dagg? Samtidigt skyddar väggar kanske något från tjuvens blickar..

Vad är er erfarenhet?

//Lasse
 
Uppdatering av tak.
Plexi bort och nytt opalfärgat
 
  • 1401909877594.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mixar´n och 1 till
  • Laddar…
Stingray468 skrev:
Funderar på hur ett tak ska se ut för att få ett så för klipparen gynnsam miljö som möjligt, som borde vara torrt och svalt. Är ett skärmtak utan väggar den platsen? Väggar gör ju trots allt så att inte blåsten torkar ur gräsrester et.c. lika fort. Hur är det med markfukt/dagg? Samtidigt skyddar väggar kanske något från tjuvens blickar..

Vad är er erfarenhet?

//Lasse
Nu har jag inte haft vare sig tak eller klippare länge men tanken med huset var att få in laddare läs trafo så den är skyddad samt få ett regnskydd.
Markfukt är inget problem om du lägger sten.
Gräsrester borstar jag med jämna mellanrum och då kan man kolla hjul samt knivar.
Beroende av klippartyp så kommer husen att se olika som du ser i denna tråd
 
[video=youtube;JhbuTbMztQs]https://www.youtube.com/watch?v=JhbuTbMztQs&feature=youtu.be[/video]
 
Edvards krypin! Har fått sig lite nattbelysning nu samt skall även få sig lite stenplattor som grund framöver.
ImageUploadedByTapatalk1402627483.154333.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
Karlsson-Peter: hur har du gjort ditt tak ?

Mitt hus till Fido blir troligen klart på söndag. Snickaren och målaren gör det sista denna helgen.
 
mortimer:
Det är opalvit plast med en snickrad ram med vindskivor och vattbrädor.
 
Karlsson-peter: kan man få se en bild på taket ovanifrån ?
 
  • Gilla
nordenman
  • Laddar…
mortimer skrev:
Karlsson-peter: kan man få se en bild på taket ovanifrån ?
IMG_0468.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.