992 528 läst · 801 svar
993k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Tack så mycket. Då har jag inget att oroa mig för.MrMad skrev:
Inget höloft, det är ett ölloft.... Taket är öppningsbart och det får plats med många flak lovar jqg.
Får väl erkänna att där inte är några öl på loftet ännu. Däremot alla trädgårdsspel etc så jag kallar det för latjolajbanlådan.
Rolig tråd med snygga lösningar.Har just fått en AM 320 och AM 330x inkopplade och vilka underbara maskiner
Visserligen sa installatören att både laddstationer och klippare är byggda för att stå öppet i regn men det vore väl fint med lite skydd ändå framöver.
Till vintern får man väl ta in både laddstationer och klippare i värmen.
Visserligen sa installatören att både laddstationer och klippare är byggda för att stå öppet i regn men det vore väl fint med lite skydd ändå framöver.
Till vintern får man väl ta in både laddstationer och klippare i värmen.
Alla ni som har garage av olika modeller, vilka inställningar har ni för att klipparen skall hitta in? Min am 310 kör ofta in i "garagets dörrpost" och ibland hittar den inte in allt utan hävdar: laddstationen blockerad.
Jag har inget garage själv men i menyn till min am 330x finns en inställning för hus. Har du guidekabel och ställer in att den bara ska följa guiden in då borde den hitta in direkt, då går den rakt på laddaren ca 2 meter före laddaren.Ben1 skrev:
Gillar din idé! Jag har köpt en mikrobrytare och en wbt-912. Men jag är sämst på att förstå hur man kopplar sånt här, hur ska sladdarna sitta mellan enheterna?Marie Bö skrev:Jag har kopplat en vanlig mikrobrytare i laddstationen som sluter kontakterna till en Nexa sändare WBT-912, [länk], som skickar statusen till TellStick Net så att man får upp i telefonen om gräsklipparen är ute och klipper eller vilar sig.
Sedan kan man även programmera Events eller Händelser i Telldus Live så får man mail eller SMS eller bara tänder en lampa när gräsklipparen går ut eller in.
[bild]
Jag kan dock inte starta eller stanna klipparen från telefonen även om det ser ut så i displayen